Volkswagen investeert twee miljard in nieuwe EV-fabriek

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
VW investeert tientallen miljarden in EV's. (Foto: Volkswagen) (Foto: Volkswagen)

Volkswagen investeert 2 miljard euro in een nieuwe fabriek waar uitsluitend elektrische auto’s gebouwd zullen worden. De zogenoemde Trinity-fabriek komt in Wolfsburg te staan. Dat meldt de fabrikant. Het eerste model dat er van de band, volgens planning in 2026, rolt is de Trinity. 

Het Trintiy-project omvat de nieuwe EV-strategie van Volkswagen en is volgens het merk de grootste moderniseringsslag in de geschiedenis van het merk. De bouw van auto’s zou volledig CO2-neutraal moeten plaatsvinden. Iedere tien uur moet er een auto van de band rollen, waarmee Volkswagen dezelfde effectiviteit wil realiseren als Tesla. 

De Tritiny is de eerste EV op het nieuwe SSP-platform van Volkswagen. Dankzij dat platform moet de laadtijd worden gereduceerd en komt de standaard actieradius op 700 kilometer. Ook maakt het platform level-4 autonoom rijden mogelijk, de introductie daarvan staat gepland in 2030, en is het tevens het nieuwe software platform.

Blanco

Volgens Christian Vollmer, lid van de raad van bestuur, is het Trinity-project vanaf een blanco vel ontwikkeld. “We hebben daarbij gekeken naar de meest duurzame en innovatieve fabricageconcepten. Trinity staat voor een nieuwe manier van denken, samenwerken en produceren.”

Tegelijkertijd worden bestaande fabrieken omgebouwd en klaargemaakt voor de productie van EV’s. Het concern investeert jaarlijks tientallen miljarden euro’s in de productie van elektrische auto’s. Daarbij zullen wel tienduizenden banen gaan verdwijnen, verwacht het bedrijf.  

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Volkswagen investeert twee miljard in nieuwe EV-fabriek | Automotive Online

Volkswagen investeert twee miljard in nieuwe EV-fabriek

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
VW investeert tientallen miljarden in EV's. (Foto: Volkswagen) (Foto: Volkswagen)

Volkswagen investeert 2 miljard euro in een nieuwe fabriek waar uitsluitend elektrische auto’s gebouwd zullen worden. De zogenoemde Trinity-fabriek komt in Wolfsburg te staan. Dat meldt de fabrikant. Het eerste model dat er van de band, volgens planning in 2026, rolt is de Trinity. 

Het Trintiy-project omvat de nieuwe EV-strategie van Volkswagen en is volgens het merk de grootste moderniseringsslag in de geschiedenis van het merk. De bouw van auto’s zou volledig CO2-neutraal moeten plaatsvinden. Iedere tien uur moet er een auto van de band rollen, waarmee Volkswagen dezelfde effectiviteit wil realiseren als Tesla. 

De Tritiny is de eerste EV op het nieuwe SSP-platform van Volkswagen. Dankzij dat platform moet de laadtijd worden gereduceerd en komt de standaard actieradius op 700 kilometer. Ook maakt het platform level-4 autonoom rijden mogelijk, de introductie daarvan staat gepland in 2030, en is het tevens het nieuwe software platform.

Blanco

Volgens Christian Vollmer, lid van de raad van bestuur, is het Trinity-project vanaf een blanco vel ontwikkeld. “We hebben daarbij gekeken naar de meest duurzame en innovatieve fabricageconcepten. Trinity staat voor een nieuwe manier van denken, samenwerken en produceren.”

Tegelijkertijd worden bestaande fabrieken omgebouwd en klaargemaakt voor de productie van EV’s. Het concern investeert jaarlijks tientallen miljarden euro’s in de productie van elektrische auto’s. Daarbij zullen wel tienduizenden banen gaan verdwijnen, verwacht het bedrijf.  

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.