Jaguar i-Pace wint na verlenging Car of the Year 2019-award

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Het is de eerste keer dat Jaguar wint. (Foto: Jaguar)

De i-Pace van Jaguar is zojuist uitgeroepen tot Car of the Year 2019. Het is de eerste keer dat Jaguar met de prijs aan de haal gaat. De Renault Alpine eindigde gelijk met de elektrische Jaguar, maar was door minder juryleden (18 om 16) op de eerste plek gezet.

De i-Pace, de meest geregistreerde auto in december in Nederland, is de opvolger van de Volvo XC40, dat de prijs vorig jaar won. “Zo’n close finish is nog nooit vertoond”, zegt Jaco Bijlsma, Autovisie-hoofdredacteur en jurylid, tegen de Telegraaf. “Het laat mooi zien hoe competitief en divers de Auto van het Jaar-verkiezing is. Wat mij betreft zijn zowel de Alpine A110 als de Jaguar i-Pace de titel waard.” In Nederland was er veel te doen over de actieradius van de i-Pace, die veel lager uitviel dan in de fabrieksopgaaf stond.

De verkiezing werd in 1964 voor het eerst gehouden, op initiatief van onder meer Autovisie. De jury bestaat uit 60 journalisten uit 23 Europese landen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Jaguar i-Pace wint na verlenging Car of the Year 2019-award | Automotive Online

Jaguar i-Pace wint na verlenging Car of the Year 2019-award

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Het is de eerste keer dat Jaguar wint. (Foto: Jaguar)

De i-Pace van Jaguar is zojuist uitgeroepen tot Car of the Year 2019. Het is de eerste keer dat Jaguar met de prijs aan de haal gaat. De Renault Alpine eindigde gelijk met de elektrische Jaguar, maar was door minder juryleden (18 om 16) op de eerste plek gezet.

De i-Pace, de meest geregistreerde auto in december in Nederland, is de opvolger van de Volvo XC40, dat de prijs vorig jaar won. “Zo’n close finish is nog nooit vertoond”, zegt Jaco Bijlsma, Autovisie-hoofdredacteur en jurylid, tegen de Telegraaf. “Het laat mooi zien hoe competitief en divers de Auto van het Jaar-verkiezing is. Wat mij betreft zijn zowel de Alpine A110 als de Jaguar i-Pace de titel waard.” In Nederland was er veel te doen over de actieradius van de i-Pace, die veel lager uitviel dan in de fabrieksopgaaf stond.

De verkiezing werd in 1964 voor het eerst gehouden, op initiatief van onder meer Autovisie. De jury bestaat uit 60 journalisten uit 23 Europese landen.

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.