PSA richt leasepijlen op China

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Om in China te vestigen is het verplicht om via een joint venture samen te werken met een lokale partij. (Foto: Shutterstock)

Dat meldt PSA vandaag.

Dongfeng Motor Group (DMG), Banque PSA Finance (BPF, de captive financierder van PSA) en Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) hebben de overeenkomst voor een joint venture getekend. Het bedrijf richt zich op lange termijn leasecontracten voor de Chinese markt, met en zonder koopoptie aan het eind van een contract.

In China gelden zeer strenge uitstootgrenzen, waardoor de EV-verkoop razendsnel groeit. Om in China te vestigen is het verplicht om via een joint venture samen te werken met een lokale partij. Voor autofabrikanten van EV’s wordt nu gewerkt aan een plan om buitenlandse autofabrikanten toe te staan EV’s te verkopen in vrijhandelszones van het land, volledig in eigen beheer.

DPCA is 50 procent aandeelhouder van de nieuwe captive, DMG en BPF beide voor 25 procent. De nieuw opgezette captive van DPCA richt zich vooral op Peugeot-, Citroën- en DS-klanten.

PSA richt leasepijlen op China | Automotive Online

PSA richt leasepijlen op China

Floor Vink Floor Vink
• Laatste update:
Om in China te vestigen is het verplicht om via een joint venture samen te werken met een lokale partij. (Foto: Shutterstock)

Dat meldt PSA vandaag.

Dongfeng Motor Group (DMG), Banque PSA Finance (BPF, de captive financierder van PSA) en Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) hebben de overeenkomst voor een joint venture getekend. Het bedrijf richt zich op lange termijn leasecontracten voor de Chinese markt, met en zonder koopoptie aan het eind van een contract.

In China gelden zeer strenge uitstootgrenzen, waardoor de EV-verkoop razendsnel groeit. Om in China te vestigen is het verplicht om via een joint venture samen te werken met een lokale partij. Voor autofabrikanten van EV’s wordt nu gewerkt aan een plan om buitenlandse autofabrikanten toe te staan EV’s te verkopen in vrijhandelszones van het land, volledig in eigen beheer.

DPCA is 50 procent aandeelhouder van de nieuwe captive, DMG en BPF beide voor 25 procent. De nieuw opgezette captive van DPCA richt zich vooral op Peugeot-, Citroën- en DS-klanten.