Snappcar start op Duitse markt

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Autodelen in Italië al populair

Zo laat het Utrechtse bedrijf vandaag weten. Volgens Snappcar-ceo Victor van Tol staat een goede systeemintegratie vooraan in de planning, gevolgd door een uitbreiding van de dienstverlening in Duitsland. “We willen de dienstverlening aan de Duitse deelnemers zo naadloos mogelijk voortzetten, voordat we deze uitbreiden. De afgelopen weken hebben we dan ook veel aandacht besteed aan een goede integratie van beide platforms.”

Snappcar streeft in 2022 naar vijf miljoen minder auto’s, vooral in stedelijke gebieden. In de toekomst wordt het ook mogelijk om je auto internationaal te delen. Snappcar werd in 2011 opgericht en telt inmiddels 250 duizend gebruikers en ruim 30 duizend beschikbare auto’s. Sinds afgelopen juni heeft Europcar een minderheidsbelang van 20 procent in het deelautoconcept. Ook Autobinck Group en de Deense startup studio Founders hebben belangen in Snappcar.