Analyse: Is Citroën ‘t stiefkind van PSA geworden?

Steven Don Steven Don
Analyse: Is Citroën ‘t stiefkind van PSA geworden?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Ed

    Ik ben er van overtuigd dat de matige kwaliteit ook meespeelt. Laat ze de garantie naar 5 jaar verhogen. Kijk dan maar eens wat er gebeurd!! (zie KIA)

  • Hermjan

    Misschien een beetje schuiven met de prijzen; Peugeot iets duurder, Citroën iets goedkoper, maar of het veel verschil uitmaakt voor het resultaat van PSA valt te bezien.

  • Gwen

    Wat in dit overzicht niet tot uiting komt is of in 2015 de cijfers van de ds modellen werden meegeteld en bv in 2016 niet het “verzelfstandigen” van ds. dat zou al een ander beeld kunnen opleveren.

  • Nico

    In het bericht wordt DS niet genoemd. Is dit ‘nieuwe’ merk DS een groeier in Europa? Dit lanceren van het merk DS duidt meteen op één van de problemen: warrige marketing en uitventen van de historie.

  • Willem

    Ook een deel van het “probleem” is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de merken naast elkaar in de showroom verkocht worden waardoor de klant misschien eerder kiest voor het leidende merk Peugeot. En de aandacht van de ondernemer en verkoopstaf meer bij Peugeot en de bonussen ligt.

  • Jerry

    Na jaren van ellende ging de verkoop van Citroen omhoog vervolgens maak je een nieuw merk van een gedeelte van Citroen en veroordeel je Citroen tot goedkoop B-merk (zonder goedkope prijzen). Handig!

Analyse: Is Citroën ‘t stiefkind van PSA geworden? | Automotive Online

Analyse: Is Citroën ‘t stiefkind van PSA geworden?

Martijn Roede Martijn Roede
Analyse: Is Citroën ‘t stiefkind van PSA geworden?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Ed

    Ik ben er van overtuigd dat de matige kwaliteit ook meespeelt. Laat ze de garantie naar 5 jaar verhogen. Kijk dan maar eens wat er gebeurd!! (zie KIA)

  • Hermjan

    Misschien een beetje schuiven met de prijzen; Peugeot iets duurder, Citroën iets goedkoper, maar of het veel verschil uitmaakt voor het resultaat van PSA valt te bezien.

  • Gwen

    Wat in dit overzicht niet tot uiting komt is of in 2015 de cijfers van de ds modellen werden meegeteld en bv in 2016 niet het “verzelfstandigen” van ds. dat zou al een ander beeld kunnen opleveren.

  • Nico

    In het bericht wordt DS niet genoemd. Is dit ‘nieuwe’ merk DS een groeier in Europa? Dit lanceren van het merk DS duidt meteen op één van de problemen: warrige marketing en uitventen van de historie.

  • Willem

    Ook een deel van het “probleem” is waarschijnlijk veroorzaakt doordat de merken naast elkaar in de showroom verkocht worden waardoor de klant misschien eerder kiest voor het leidende merk Peugeot. En de aandacht van de ondernemer en verkoopstaf meer bij Peugeot en de bonussen ligt.

  • Jerry

    Na jaren van ellende ging de verkoop van Citroen omhoog vervolgens maak je een nieuw merk van een gedeelte van Citroen en veroordeel je Citroen tot goedkoop B-merk (zonder goedkope prijzen). Handig!