Chrysler: per regio bestaansrecht bekijken

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het vijfjarenplan voorziet in een afzetgroei buiten Noord-Amerika tot 500 duizend exemplaren; dat betekent dat het dealernetwerk in totaal met 25% moet groeien. Volgens Chrysler leidt de samenwerking met Fiat tot forse verbeteringen in het productieproces. “Deze efficiënte productieprocessen leiden onder meer tot een verdergaande kwaliteitsverbetering van de auto’s. Dit komt in eerste instantie tot uiting in een sterk verbeterde ‘look en feel’ van de interieurs”, meldt het bedrijf. Daarnaast wordt er door de koppeling van inkoopkracht een kostenbesparing bij Chrysler van 500 miljoen dollar verwacht; In de periode 2010-2014 loopt dit op tot 3 miljard dollar.

Lancia of Chrysler?
Verder worden per merk enkele veranderingen genoemd; zo komt Jeep met een compact model voor het populaire B-segment, de Patriot en Compass worden vervangen door één modern model. De merken Chrysler en Lancia gaan intensiever samenwerken, wat betekent dat per markt wordt bekeken welke modellen als Chrysler en welke als Lancia worden aangeboden. Er worden tussen nu en 2014 diverse nieuwe modellen verwacht in het B-, C- en D-segment, en staat er een middelgrote suv op de planning.
De bedrijfswagens van Dodge worden aangeboden onder de naam Ram, welke typeaanduiding zich volgens Chrysler inmiddels tot een sterk merk heeft ontwikkeld.

Chrysler: per regio bestaansrecht bekijken | Automotive Online

Chrysler: per regio bestaansrecht bekijken

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het vijfjarenplan voorziet in een afzetgroei buiten Noord-Amerika tot 500 duizend exemplaren; dat betekent dat het dealernetwerk in totaal met 25% moet groeien. Volgens Chrysler leidt de samenwerking met Fiat tot forse verbeteringen in het productieproces. “Deze efficiënte productieprocessen leiden onder meer tot een verdergaande kwaliteitsverbetering van de auto’s. Dit komt in eerste instantie tot uiting in een sterk verbeterde ‘look en feel’ van de interieurs”, meldt het bedrijf. Daarnaast wordt er door de koppeling van inkoopkracht een kostenbesparing bij Chrysler van 500 miljoen dollar verwacht; In de periode 2010-2014 loopt dit op tot 3 miljard dollar.

Lancia of Chrysler?
Verder worden per merk enkele veranderingen genoemd; zo komt Jeep met een compact model voor het populaire B-segment, de Patriot en Compass worden vervangen door één modern model. De merken Chrysler en Lancia gaan intensiever samenwerken, wat betekent dat per markt wordt bekeken welke modellen als Chrysler en welke als Lancia worden aangeboden. Er worden tussen nu en 2014 diverse nieuwe modellen verwacht in het B-, C- en D-segment, en staat er een middelgrote suv op de planning.
De bedrijfswagens van Dodge worden aangeboden onder de naam Ram, welke typeaanduiding zich volgens Chrysler inmiddels tot een sterk merk heeft ontwikkeld.