Column Adriani | Charlatan

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:
Hans Adriani

Ook hier is het druk. Iedereen houdt zich aan de anderhalve centimeterregel. Ze zien er gelikt uit, de auto’s. De sportuitvoering achterin vindt men over het algemeen mooi. Wel een bijgevoel in deze coronatijd. Ik zie in gedachten met grote letters staan: “KOOPT (geen) CHINEES WAAR”. Nog meer import vanuit China? Nog meer zoals Alibaba? Nog meer zoals uit Wuhan?

En is dit inderdaad het nieuwe businessmodel? Geloof er niks van. Dit kun je doen met één of twee modellen die zich volledig richten op de zakelijke (lease-) markt. De afleverexplosie van 2019 van Tesla ging voor 82 procent richting lease en de overige 18 procent vrijwel geheel naar zzp.

Door een zinloze maatregel komt er geen hond meer

Er lijken nog niet veel particulieren te zijn die hun eigen geld in een volledig elektrisch model steken. Laten we zien hoe het gaat als er kleine stadsauto’s, pick-up trucks en busjes bijkomen. 

Het is inmiddels stil op de Meent. 

Politici, zoals altijd slechts op zoek naar rugdekking, hebben het gebied als muilkorf experimenteergebied bestempeld. De ondernemers ter plaatse krijgen het laatste zetje van de overheid over de rand van de afgrond. Experimenteren met een zinloze maatregel waardoor er geen hond meer komt.

Of een paar honden die er geen probleem mee hebben om gemuilkorfd te worden. De hond Maurice zul je er niet zien. Die valt onder de vrije denkers. Ook Engel zal hier niet naar de Polestar komen kijken. Vrije denkers worden, zoals vaker in de geschiedenis, charlatans genoemd. De tijd zal leren dat de charlatans van nu de profeten worden van de toekomst.

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.

Column Adriani | Charlatan | Automotive Online

Column Adriani | Charlatan

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:
Hans Adriani

Ook hier is het druk. Iedereen houdt zich aan de anderhalve centimeterregel. Ze zien er gelikt uit, de auto’s. De sportuitvoering achterin vindt men over het algemeen mooi. Wel een bijgevoel in deze coronatijd. Ik zie in gedachten met grote letters staan: “KOOPT (geen) CHINEES WAAR”. Nog meer import vanuit China? Nog meer zoals Alibaba? Nog meer zoals uit Wuhan?

En is dit inderdaad het nieuwe businessmodel? Geloof er niks van. Dit kun je doen met één of twee modellen die zich volledig richten op de zakelijke (lease-) markt. De afleverexplosie van 2019 van Tesla ging voor 82 procent richting lease en de overige 18 procent vrijwel geheel naar zzp.

Door een zinloze maatregel komt er geen hond meer

Er lijken nog niet veel particulieren te zijn die hun eigen geld in een volledig elektrisch model steken. Laten we zien hoe het gaat als er kleine stadsauto’s, pick-up trucks en busjes bijkomen. 

Het is inmiddels stil op de Meent. 

Politici, zoals altijd slechts op zoek naar rugdekking, hebben het gebied als muilkorf experimenteergebied bestempeld. De ondernemers ter plaatse krijgen het laatste zetje van de overheid over de rand van de afgrond. Experimenteren met een zinloze maatregel waardoor er geen hond meer komt.

Of een paar honden die er geen probleem mee hebben om gemuilkorfd te worden. De hond Maurice zul je er niet zien. Die valt onder de vrije denkers. Ook Engel zal hier niet naar de Polestar komen kijken. Vrije denkers worden, zoals vaker in de geschiedenis, charlatans genoemd. De tijd zal leren dat de charlatans van nu de profeten worden van de toekomst.

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.