Column de Vries | Wondermiddel

Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries

De definitie van het online kopen gaat namelijk verder dan een koopbutton of het betalen via Ideal. Die koopknop bestaat al 20 jaar en online betalen kan ook al even. Ook digitale communicatie en online een deal tot stand brengen, gebeurt al lang. Zo worden dagelijks honderden nieuwe en gebruikte auto’s online verkocht.

Even een zijsprongetje: als iemand een auto volledig via de e-mail koopt (ongezien en zonder fysiek contact) dan heeft de klant recht op de 14 dagen retourgarantie. In die zin zijn er wel andere spelregels. Internet is een prachtig middel om met meer klanten te communiceren, maar het is geen wondermiddel. En de koopbutton ook niet. Natuurlijk: het online bij elkaar brengen van vraag en aanbod heeft ons veel gebracht.

Die koopknop bestaat al 20 jaar en online betalen kan ook al even

Maar ook zonder die button, betaalmodule, mail, chat of mobiele telefoon kun je verkopen. Sterker nog, als je met een goede aanbieding komt en mensen vraagt om via de fax te reageren, dan weten mensen echt wel een faxapparaat te vinden.

Online auto’s verkopen is dus niet nieuw. Alleen de wijze waarop verandert. De technologie loopt voorop en de autobranche loopt daarbij wellicht achterop. Denk maar aan het plaatsen van de ‘nieuwe’ oude koopknop. Voor sommigen in onze branche is het nieuw, elders bestaat die knop al jaren. Het is maar wat je gewend bent. Reken maar op steeds meer ontwikkelingen en vergemakkelijking, maar die digitale revolutie? Die gaat niet meer komen, die is namelijk al lang voorbij.

Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW 

Column de Vries | Wondermiddel | Automotive Online

Column de Vries | Wondermiddel

Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:
Paul de Vries

De definitie van het online kopen gaat namelijk verder dan een koopbutton of het betalen via Ideal. Die koopknop bestaat al 20 jaar en online betalen kan ook al even. Ook digitale communicatie en online een deal tot stand brengen, gebeurt al lang. Zo worden dagelijks honderden nieuwe en gebruikte auto’s online verkocht.

Even een zijsprongetje: als iemand een auto volledig via de e-mail koopt (ongezien en zonder fysiek contact) dan heeft de klant recht op de 14 dagen retourgarantie. In die zin zijn er wel andere spelregels. Internet is een prachtig middel om met meer klanten te communiceren, maar het is geen wondermiddel. En de koopbutton ook niet. Natuurlijk: het online bij elkaar brengen van vraag en aanbod heeft ons veel gebracht.

Die koopknop bestaat al 20 jaar en online betalen kan ook al even

Maar ook zonder die button, betaalmodule, mail, chat of mobiele telefoon kun je verkopen. Sterker nog, als je met een goede aanbieding komt en mensen vraagt om via de fax te reageren, dan weten mensen echt wel een faxapparaat te vinden.

Online auto’s verkopen is dus niet nieuw. Alleen de wijze waarop verandert. De technologie loopt voorop en de autobranche loopt daarbij wellicht achterop. Denk maar aan het plaatsen van de ‘nieuwe’ oude koopknop. Voor sommigen in onze branche is het nieuw, elders bestaat die knop al jaren. Het is maar wat je gewend bent. Reken maar op steeds meer ontwikkelingen en vergemakkelijking, maar die digitale revolutie? Die gaat niet meer komen, die is namelijk al lang voorbij.

Paul de Vries is woordvoerder van Marktplaats en eigenaar van #DCDW