Column Adriani | Geest

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Duurzaamheid. Het is er niet maar je gelooft erin.

Maar ik heb nog een briljant idee. Ik ga het plastic in de oceanen opruimen. Eerst maak ik een website en zet er enge foto’s op. Van dieren met een plastic slang om hun nek. Gestikt. En afval op het water. In elke haven is wel een hoek waar de rotzooi naar toe drijft. En ik ga niet voor klein. Nee, ik ga voor groot. Ik ga honderden vierkante kilometers oceaan schoonmaken met een scherm. Kijken of ze erin trappen. Er is vast wel een bedrijf dat aan zijn imago wil werken. Helemaal als het een verdacht bedrijf is, bijvoorbeeld een baggeraar. En politici zijn makkelijk te vinden. Als ik het woord duurzaam roep staan ze in de rij, want het is als een geloof. Het is er niet, maar je gelooft er in. Dan hoeft het er ook niet te zijn. Buitengewoon handig. Wat hoor ik nu voor geruchten? Wordt dit idee ook al uitgevoerd? Dat zal toch niet waar zijn? Zo’n goed idee, afkomstig uit de duurzaamheidslobby? De duurzaamheidsgeesten zijn uit de flessen. Hoe idioot ze ook zijn, niemand krijgt ze er weer in terug of er moeten wonderen gebeuren. Gaat niet gebeuren. Het is een religie.

HANS ADRIANI, DEALER BD.

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.

Column Adriani | Geest | Automotive Online

Column Adriani | Geest

Hans Adriani Hans Adriani
• Laatste update:

Duurzaamheid. Het is er niet maar je gelooft erin.

Maar ik heb nog een briljant idee. Ik ga het plastic in de oceanen opruimen. Eerst maak ik een website en zet er enge foto’s op. Van dieren met een plastic slang om hun nek. Gestikt. En afval op het water. In elke haven is wel een hoek waar de rotzooi naar toe drijft. En ik ga niet voor klein. Nee, ik ga voor groot. Ik ga honderden vierkante kilometers oceaan schoonmaken met een scherm. Kijken of ze erin trappen. Er is vast wel een bedrijf dat aan zijn imago wil werken. Helemaal als het een verdacht bedrijf is, bijvoorbeeld een baggeraar. En politici zijn makkelijk te vinden. Als ik het woord duurzaam roep staan ze in de rij, want het is als een geloof. Het is er niet, maar je gelooft er in. Dan hoeft het er ook niet te zijn. Buitengewoon handig. Wat hoor ik nu voor geruchten? Wordt dit idee ook al uitgevoerd? Dat zal toch niet waar zijn? Zo’n goed idee, afkomstig uit de duurzaamheidslobby? De duurzaamheidsgeesten zijn uit de flessen. Hoe idioot ze ook zijn, niemand krijgt ze er weer in terug of er moeten wonderen gebeuren. Gaat niet gebeuren. Het is een religie.

HANS ADRIANI, DEALER BD.

Geplaatst in rubriek:
Hans Adriani
Hans Adriani

Adriani is Toyota-dealer buiten bedrijf en zit tegenwoordig in de IT. Deze langstzittende columnist van Automotive geeft elk nummer van Automotive Management zijn bijzondere kijk op de branche.