Datamotive: Brandstof voor Next Gen Marketing

Brand story • “Wie van jullie heeft het gevoel dat er veel waardevolle data beschikbaar is, maar dat deze niet optimaal wordt benut?” Met deze vraag opende Joost van Datamotive zijn presentatie tijdens het Automotive Marketing Event op 15 oktober 2024. Een groot deel van de aanwezigen stak meteen hun hand in de lucht. Dit was het signaal dat deze uitdaging voor velen herkenbaar is: bedrijven hebben toegang tot enorme hoeveelheden data, maar weten deze niet altijd effectief in te zetten voor hun marketinginspanningen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Datamotive

Veel automotivebedrijven hebben te maken met verspreide data. Dit leidt tot een onvolledig overzicht van de klantreis, wat het moeilijk maakt om weloverwogen marketingbeslissingen te nemen. Daarnaast veroorzaakt de verschuiving van third-party naar first-party data nieuwe uitdagingen. Hoewel deze ontwikkeling bedrijven meer controle geeft over hun eigen data, blijft het een uitdaging om de juiste kwaliteit en snelheid van data te waarborgen.

Zoals Joost het verwoordde: “Je kunt wel data verzamelen, maar als die niet actueel of volledig is, sta je alsnog met lege handen.”

De oplossing: Het 4V-model voor datagedreven succes

Joost presenteerde een helder stappenplan om automotive bedrijven te helpen om meer uit hun data te halen: het 4V-model. Dit model bestaat uit vier belangrijke stappen:

  1. Vinden
  2. Verbinden
  3. Verrijken
  4. Versnellen

Met het 4V-model helpt Datamotive bedrijven om gefragmenteerde data om te zetten in krachtige inzichten die direct bijdragen aan betere klantbeleving en efficiëntere marketingcampagnes. Welke stappen jouw bedrijf het beste kan nemen? Joost denkt graag met je mee.

Tijd om te sparren

Innovatief SaaS-platform

Datamotive biedt autobedrijven een oplossing in de vorm van een volledig geïntegreerd SaaS-platform. Dit platform verbindt verschillende systemen zoals websites, klantportalen, en CRM’s, waardoor bedrijven één centraal inzicht krijgen in hun marketingprestaties. “Alles gebeurt op één platform,” aldus Joost. “Dit zorgt ervoor dat je niet alleen beter inzicht krijgt, maar ook veel sneller kunt handelen op basis van die data.”

Het platform wordt continu doorontwikkeld, zodat bedrijven altijd gebruikmaken van de nieuwste updates en technologieën. “Onze klanten profiteren direct van de innovaties die we doorvoeren,” voegde Joost toe. Met naadloze integraties tussen bestaande tools, zorgt Datamotive ervoor dat bedrijven hun klantreis verbeteren en marketingstrategieën verfijnen.

Meer weten over Next Gen Marketing?

Herken jij de uitdagingen die Joost tijdens het Automotive Marketing Event schetste? Joost van Datamotive vertelt je graag meer over hoe ons platform je kan helpen om marketingbeslissingen te nemen die écht impact maken.

Neem contact op

Naam:

1000 tekens te gebruiken
Datamotive: Brandstof voor Next Gen Marketing | Automotive Online

Datamotive: Brandstof voor Next Gen Marketing

Brand story • “Wie van jullie heeft het gevoel dat er veel waardevolle data beschikbaar is, maar dat deze niet optimaal wordt benut?” Met deze vraag opende Joost van Datamotive zijn presentatie tijdens het Automotive Marketing Event op 15 oktober 2024. Een groot deel van de aanwezigen stak meteen hun hand in de lucht. Dit was het signaal dat deze uitdaging voor velen herkenbaar is: bedrijven hebben toegang tot enorme hoeveelheden data, maar weten deze niet altijd effectief in te zetten voor hun marketinginspanningen.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: Datamotive

Veel automotivebedrijven hebben te maken met verspreide data. Dit leidt tot een onvolledig overzicht van de klantreis, wat het moeilijk maakt om weloverwogen marketingbeslissingen te nemen. Daarnaast veroorzaakt de verschuiving van third-party naar first-party data nieuwe uitdagingen. Hoewel deze ontwikkeling bedrijven meer controle geeft over hun eigen data, blijft het een uitdaging om de juiste kwaliteit en snelheid van data te waarborgen.

Zoals Joost het verwoordde: “Je kunt wel data verzamelen, maar als die niet actueel of volledig is, sta je alsnog met lege handen.”

De oplossing: Het 4V-model voor datagedreven succes

Joost presenteerde een helder stappenplan om automotive bedrijven te helpen om meer uit hun data te halen: het 4V-model. Dit model bestaat uit vier belangrijke stappen:

  1. Vinden
  2. Verbinden
  3. Verrijken
  4. Versnellen

Met het 4V-model helpt Datamotive bedrijven om gefragmenteerde data om te zetten in krachtige inzichten die direct bijdragen aan betere klantbeleving en efficiëntere marketingcampagnes. Welke stappen jouw bedrijf het beste kan nemen? Joost denkt graag met je mee.

Tijd om te sparren

Innovatief SaaS-platform

Datamotive biedt autobedrijven een oplossing in de vorm van een volledig geïntegreerd SaaS-platform. Dit platform verbindt verschillende systemen zoals websites, klantportalen, en CRM’s, waardoor bedrijven één centraal inzicht krijgen in hun marketingprestaties. “Alles gebeurt op één platform,” aldus Joost. “Dit zorgt ervoor dat je niet alleen beter inzicht krijgt, maar ook veel sneller kunt handelen op basis van die data.”

Het platform wordt continu doorontwikkeld, zodat bedrijven altijd gebruikmaken van de nieuwste updates en technologieën. “Onze klanten profiteren direct van de innovaties die we doorvoeren,” voegde Joost toe. Met naadloze integraties tussen bestaande tools, zorgt Datamotive ervoor dat bedrijven hun klantreis verbeteren en marketingstrategieën verfijnen.

Meer weten over Next Gen Marketing?

Herken jij de uitdagingen die Joost tijdens het Automotive Marketing Event schetste? Joost van Datamotive vertelt je graag meer over hoe ons platform je kan helpen om marketingbeslissingen te nemen die écht impact maken.

Neem contact op