VOYAH Benelux toont twee belangrijke nieuwkomers tijdens Fleet Expo

Brand story • Met de Dongfeng Box, een betaalbare elektrische auto voor het B-segment, en de luxe SUV VOYAH Free laat VOYAH Benelux de bezoekers van Fleet Expo kennismaken met twee belangrijke nieuwe modellen. Met een dealernetwerk dat gestaag wordt uitgebreid, 5 jaar garantie en een goede onderdelenvoorziening denkt men over goede papieren te beschikken om succes te hebben in het zakelijke segment.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: VOYAH Benelux

Dongfeng, dat al 55 jaar bestaat, is bepaald geen kleine speler. Het Chinese concern bouwt jaarlijks 3,5 tot 4 miljoen auto’s, onder meer voor Stellantis, Honda en Nissan. En ook voor de eigen merken Dongfeng, VOYAH en MHero, dat stoer ogende en zeer luxueuze terreinwagens bouwt. “Doordat men al jaren voor Europese merken fabriceert, voldoen de modellen ook aan de Europese normen”, aldus Kjeld Riegen, directeur van VOYAH Benelux. Een van die modellen waar veel van wordt verwacht, is de nieuwe Dongfeng BOX, een compacte EV voor het B-segment met een vanafprijs van slechts 22.400 euro voor de style edition en 23.400 euro voor de luxe launch edition. “Vergelijkbare modellen van de gevestigde orde zijn zo 12.000 tot 14.000 euro duurder”, stelt Riegen. “En die beschikken vaak niet standaard over zaken als ventileer- en verwarmbare, elektrisch bediende voorstoelen, adaptieve cruise control, een 360 graden-camera, Apple CarPlay en de mogelijkheid om Level 2 autonoom te rijden.” Daarnaast beschikt de BOX over een 42,5 kWh accu (de Dacia Spring heeft een 26,8 kWh accu) en is laden mogelijk met 87,8 kWh. Die scherpe prijsstelling is mogelijk ondanks de importheffingen waar Chinese fabrikanten mee geconfronteerd worden. “We hebben die heffingen verrekend in onze prijzen”, aldus Riegen. “We zitten in de groep met Chinese merken die volledig hebben meegewerkt aan onderzoeken, zodoende is het laagste heffingtarief op ons van toepassing.” De garantietermijn is ook ruim, 8 jaar/160.000 km op de batterij en 5 jaar/100.000 km op de gehele auto. Dat is meer dan de meeste concurrenten te bieden hebben.

Ook interessant voor taxibranche

Riegen meldt dat er voor de BOX veel interesse is van onder meer thuiszorgorganisaties, woningcorporaties en restaurants die thuis bezorgen. Het is volgens hem voor bedrijven een betaalbare manier om de COÂČ-emissie te reduceren. “Het model biedt vijf zitplaatsen, je kunt er met vier volwassenen prima in zitten”, vertelt Riegen. Dat maakt het model ook interessant voor de taxibranche. “De Dongfeng BOX heeft net als de VOYAH Free en de VOYAH Dream (een luxe MPV – red.) een taxigoedkeuring.

We zijn ook al standplaatsen af geweest om het model te demonstreren.”

Uitbreiding dealernetwerk

Tijdens Fleet Expo is ook de VOYAH Free te zien. “Dat is een luxe elektrische SUV van 4,90 meter lang met 490 pk, ruim 500 km actieradius, luchtvering en een Italiaans design”, aldus Riegen. “Daarnaast hebben wij een dealernetwerk dat nu reeds bestaat uit bedrijven als Gomes, ASV en Baan Twente en dit jaar worden er nog dealers in Utrecht en de regio Den Haag toegevoegd”, aldus Riegen. “Bovendien hebben we in Nederland zowel het Europese onderdelenmagazijn van Dongfeng als dat van ons als importeur, dus verreweg de meeste onderdelen kunnen snel worden geleverd.”

VOYAH Benelux toont twee belangrijke nieuwkomers tijdens Fleet Expo | Automotive Online

VOYAH Benelux toont twee belangrijke nieuwkomers tijdens Fleet Expo

Brand story • Met de Dongfeng Box, een betaalbare elektrische auto voor het B-segment, en de luxe SUV VOYAH Free laat VOYAH Benelux de bezoekers van Fleet Expo kennismaken met twee belangrijke nieuwe modellen. Met een dealernetwerk dat gestaag wordt uitgebreid, 5 jaar garantie en een goede onderdelenvoorziening denkt men over goede papieren te beschikken om succes te hebben in het zakelijke segment.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: VOYAH Benelux

Dongfeng, dat al 55 jaar bestaat, is bepaald geen kleine speler. Het Chinese concern bouwt jaarlijks 3,5 tot 4 miljoen auto’s, onder meer voor Stellantis, Honda en Nissan. En ook voor de eigen merken Dongfeng, VOYAH en MHero, dat stoer ogende en zeer luxueuze terreinwagens bouwt. “Doordat men al jaren voor Europese merken fabriceert, voldoen de modellen ook aan de Europese normen”, aldus Kjeld Riegen, directeur van VOYAH Benelux. Een van die modellen waar veel van wordt verwacht, is de nieuwe Dongfeng BOX, een compacte EV voor het B-segment met een vanafprijs van slechts 22.400 euro voor de style edition en 23.400 euro voor de luxe launch edition. “Vergelijkbare modellen van de gevestigde orde zijn zo 12.000 tot 14.000 euro duurder”, stelt Riegen. “En die beschikken vaak niet standaard over zaken als ventileer- en verwarmbare, elektrisch bediende voorstoelen, adaptieve cruise control, een 360 graden-camera, Apple CarPlay en de mogelijkheid om Level 2 autonoom te rijden.” Daarnaast beschikt de BOX over een 42,5 kWh accu (de Dacia Spring heeft een 26,8 kWh accu) en is laden mogelijk met 87,8 kWh. Die scherpe prijsstelling is mogelijk ondanks de importheffingen waar Chinese fabrikanten mee geconfronteerd worden. “We hebben die heffingen verrekend in onze prijzen”, aldus Riegen. “We zitten in de groep met Chinese merken die volledig hebben meegewerkt aan onderzoeken, zodoende is het laagste heffingtarief op ons van toepassing.” De garantietermijn is ook ruim, 8 jaar/160.000 km op de batterij en 5 jaar/100.000 km op de gehele auto. Dat is meer dan de meeste concurrenten te bieden hebben.

Ook interessant voor taxibranche

Riegen meldt dat er voor de BOX veel interesse is van onder meer thuiszorgorganisaties, woningcorporaties en restaurants die thuis bezorgen. Het is volgens hem voor bedrijven een betaalbare manier om de COÂČ-emissie te reduceren. “Het model biedt vijf zitplaatsen, je kunt er met vier volwassenen prima in zitten”, vertelt Riegen. Dat maakt het model ook interessant voor de taxibranche. “De Dongfeng BOX heeft net als de VOYAH Free en de VOYAH Dream (een luxe MPV – red.) een taxigoedkeuring.

We zijn ook al standplaatsen af geweest om het model te demonstreren.”

Uitbreiding dealernetwerk

Tijdens Fleet Expo is ook de VOYAH Free te zien. “Dat is een luxe elektrische SUV van 4,90 meter lang met 490 pk, ruim 500 km actieradius, luchtvering en een Italiaans design”, aldus Riegen. “Daarnaast hebben wij een dealernetwerk dat nu reeds bestaat uit bedrijven als Gomes, ASV en Baan Twente en dit jaar worden er nog dealers in Utrecht en de regio Den Haag toegevoegd”, aldus Riegen. “Bovendien hebben we in Nederland zowel het Europese onderdelenmagazijn van Dongfeng als dat van ons als importeur, dus verreweg de meeste onderdelen kunnen snel worden geleverd.”