LeaseProf: de ketenregisseur voor aftersales

Brand story • Binnen Alliance Automotive Group Benelux gaat het LeaseProf-label voor leasemaatschappijen en fleetowners als regisseur dienen in het geval van onderhoud, reparatie, banden en schade. Dankzij een nieuw automatiseringssysteem verloopt alles correct en efficiënt via 1 platform. Onder meer middels een beursstand op FleetExpo wil men de naamsbekendheid gaan vergroten.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: LeaseProf

Daarmee komt er een uitbreiding van de bestaande bouwstenen die men leasemaatschappijen en fleetowners wil bieden. Naar eigen zeggen neemt LeaseProf haar klanten alle aftersales-gerelateerde zaken uit handen. “We werken aan een nieuwe tool die we in de loop van dit jaar gaan uitrollen en die volgend jaar operationeel moet zijn. We hadden tot nu toe diverse losstaande applicaties, bijvoorbeeld voor ROB-afspraak, facturatie en rapportage. Dat komt nu allemaal in 1 systeem”, aldus Raymond Uijtendaal, manager LeaseProf Service Centers. “Er is 1 aanspreekpunt voor de klant, alle vragen en opdrachten komen centraal bij ons binnen. We verzorgen alles gedurende de looptijd van het contract, van nieuwe banden tot onderhoud en schade”, vertelt Uijtendaal. Juist nu er meer aandacht nodig is voor voertuigstilstand, kostenbeheer en technische expertise is LeaseProf de goede partner om dit voor leasemaatschappijen en fleetowners te verzorgen.

Invloed op onderdelenkeuze

Voortaan biedt LeaseProf haar klanten ook de mogelijkheid om invloed te hebben op de onderdelenkeuze bij garages, iets wat tot voor kort niet mogelijk was. Vaak hebben leasemaatschappijen daar geen enkele invloed op, maar ze betalen uiteindelijk wel de factuur. Bij LeaseProf is dat anders. Klanten kunnen gedurende het contract kiezen voor een voordeliger alternatief. Zo helpt LeaseProf haar klanten om kosten te besparen en de TCO te verlagen, uiteraard allemaal binnen de richtlijnen van de autofabrikant met behoud van garantie. Bij LeaseProf verzorgen ze ook op proactieve wijze het onderhoud dat aan auto’s moet worden uitgevoerd. Er is een centraal aanspreekpunt voor communicatie, planning en administratieve afwikkeling, vervolgens worden de werkzaamheden bij een landelijk dekkend netwerk van onderhouds- en schadebedrijven uitgevoerd. Wagenparkbeheerders of berijders hoeven niet zelf te gaan zoeken of er ergens plek is, dat regelt LeaseProf. Dit landelijke netwerk bevindt zich dichtbij de klant en beschikt over alle certificaten om onderhoud en schade uit te voeren, ook als het om elektrische auto’s gaat.

Op FleetExpo wil men niet alleen bestaande klanten de hand schudden, maar ook nieuwe klanten ontmoeten en informeren over de voordelen. “Hiermee zullen we ook onze naamsbekendheid vergroten”, besluit Uijtendaal.

LeaseProf: de ketenregisseur voor aftersales | Automotive Online

LeaseProf: de ketenregisseur voor aftersales

Brand story • Binnen Alliance Automotive Group Benelux gaat het LeaseProf-label voor leasemaatschappijen en fleetowners als regisseur dienen in het geval van onderhoud, reparatie, banden en schade. Dankzij een nieuw automatiseringssysteem verloopt alles correct en efficiënt via 1 platform. Onder meer middels een beursstand op FleetExpo wil men de naamsbekendheid gaan vergroten.
Albert-Jan Cornelissen Albert-Jan Cornelissen
Foto: LeaseProf

Daarmee komt er een uitbreiding van de bestaande bouwstenen die men leasemaatschappijen en fleetowners wil bieden. Naar eigen zeggen neemt LeaseProf haar klanten alle aftersales-gerelateerde zaken uit handen. “We werken aan een nieuwe tool die we in de loop van dit jaar gaan uitrollen en die volgend jaar operationeel moet zijn. We hadden tot nu toe diverse losstaande applicaties, bijvoorbeeld voor ROB-afspraak, facturatie en rapportage. Dat komt nu allemaal in 1 systeem”, aldus Raymond Uijtendaal, manager LeaseProf Service Centers. “Er is 1 aanspreekpunt voor de klant, alle vragen en opdrachten komen centraal bij ons binnen. We verzorgen alles gedurende de looptijd van het contract, van nieuwe banden tot onderhoud en schade”, vertelt Uijtendaal. Juist nu er meer aandacht nodig is voor voertuigstilstand, kostenbeheer en technische expertise is LeaseProf de goede partner om dit voor leasemaatschappijen en fleetowners te verzorgen.

Invloed op onderdelenkeuze

Voortaan biedt LeaseProf haar klanten ook de mogelijkheid om invloed te hebben op de onderdelenkeuze bij garages, iets wat tot voor kort niet mogelijk was. Vaak hebben leasemaatschappijen daar geen enkele invloed op, maar ze betalen uiteindelijk wel de factuur. Bij LeaseProf is dat anders. Klanten kunnen gedurende het contract kiezen voor een voordeliger alternatief. Zo helpt LeaseProf haar klanten om kosten te besparen en de TCO te verlagen, uiteraard allemaal binnen de richtlijnen van de autofabrikant met behoud van garantie. Bij LeaseProf verzorgen ze ook op proactieve wijze het onderhoud dat aan auto’s moet worden uitgevoerd. Er is een centraal aanspreekpunt voor communicatie, planning en administratieve afwikkeling, vervolgens worden de werkzaamheden bij een landelijk dekkend netwerk van onderhouds- en schadebedrijven uitgevoerd. Wagenparkbeheerders of berijders hoeven niet zelf te gaan zoeken of er ergens plek is, dat regelt LeaseProf. Dit landelijke netwerk bevindt zich dichtbij de klant en beschikt over alle certificaten om onderhoud en schade uit te voeren, ook als het om elektrische auto’s gaat.

Op FleetExpo wil men niet alleen bestaande klanten de hand schudden, maar ook nieuwe klanten ontmoeten en informeren over de voordelen. “Hiermee zullen we ook onze naamsbekendheid vergroten”, besluit Uijtendaal.