DCDW Podcast 235: Kurt van LeChiffre Automotive Innovation
Vandecasteele: “Ik ben een petrolhead zoals dat mooi heet. Oftewel, iemand die passie heeft voor auto’s en daar ook zijn werk van heeft kunnen maken. Zo ben ik helemaal in het begin bij een callcenter begonnen. Dat was een callcenter in de automotive. Daar werkte ik voor een soort van pechhulpdienst. Dit was een erg leerzame job omdat ik daar echt heb kunnen leren hoe je met klanten om moet gaan. Dat klinkt misschien heel gek maar doordat je aan de telefoon zit, kun je veel variëren met je stem waardoor ik merkte dat dat echt mijn wapen was. Dat heeft mij enorm geholpen!
Na het callcenter ben ik bij BMW Jorssen gaan werken. Daar ben ik begonnen als receptionist. Dat hield in dat je mensen moest ontvangen, problemen vertalen voor de werkplaats, garanties behandelen en een effectieve facturatie. Dat heb ik een tijd gedaan en toen ben ik begonnen bij Volvo wat een relatief kleinschalige organisatie was. Daarna ben ik o.a. het schadeherstel ingegaan en heb ik nog verschillende andere banen gehad.”
De naam: LeChiffre automotive innovation
“Eigenlijk is LeChiffre een slechterik in de James Bond reeks. Wil ik dan de slechterik zijn? Absoluut niet, maar het geeft aan dat ik mijn mening op tafel durf te leggen. Wat daar ook bijkwam is dat we actief meewerken aan de omzetcijfers van zo’n autobedrijf, en mocht LeChiffre nu net de vertaling van ‘het getal’ in het Frans zijn. Vandaar de naamkeuze.”
Wat doet LeChiffre automotive innovation?
“Mijn werknemers en ikzelf timmeren dagelijks aan de weg om verschillende werkzaamheden te verzorgen: Deze werkzaamheden staan hieronder opgesomd:
– Consulting voor autobedrijven (dealers, garages, leasingbedrijven)
– Remote consulting om de facturatieberg, garantieberg én schadebestekberg weg te werken
– Software en e-tools om uw autobedrijf digitaal te maken
– Opleiding soft- en hardskills”
https://www.dcdw.nl/podcast/kurt-vandecasteele-van-lechiffre-automotive-consulting/