Podcast 175: Goede content vertelt een eerlijk verhaal

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Tegenwoordig ben ik freelancer en werk ik onder andere voor AD Auto als contentmaker en presentator. Ook voor autobedrijven is goede content belangrijk. Als je wil dat jouw content aanslaat, moet je wel eerst goed nadenken wat het publiek over een auto wil weten. Er zijn geen domme vragen als je vanuit de klant denkt.”

Laten zien

“Het werkt ook goed als je in zelfgemaakte content wat van jezelf laat zien. Mijn tip aan autobedrijven die met video aan de slag willen gaan, is: laat jezelf zien en wees jezelf. Als klanten jouw video’s leuk vinden en jou volgen, vergroot dat de kans dat ze aan jou denken als ze hun volgende auto kopen. Goede content maken is één ding. Het goede platform voor jouw content kiezen is een andere uitdaging. Met social media kan je in korte tijd mensen binnen jouw bubbel bereiken. Er is altijd een balans tussen veel mensen bereiken en de juiste doelgroep bereiken. Ik gebruik vooral YouTube en Instagram.”

Verandering

“In China werken grote autofabrikanten zoals SAIC met een speciale app waarmee klanten individueel een auto kunnen samenstellen. Je zet een vinkje en 28 dagen later staat jouw nieuwe auto klaar. Dat is een model waarvan we hier veel kunnen leren. In Europa verdwijnt de emotie rondom de auto. Dat vind ik enorm jammer. Met content kan je een stukje passie terugbrengen. Je kan als autobedrijf aan klanten laten zien hoe je werkt, maar ook wat een bepaalde voorraadauto bijzonder maakt, of wat je in de werkplaats doet. Als je het goed aanpakt, kan content voor jouw bedrijf laten werken.”

https://www.dcdw.nl/podcast/roland-tameling-de-huge-car-guy/

Podcast 175: Goede content vertelt een eerlijk verhaal | Automotive Online

Podcast 175: Goede content vertelt een eerlijk verhaal

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

“Tegenwoordig ben ik freelancer en werk ik onder andere voor AD Auto als contentmaker en presentator. Ook voor autobedrijven is goede content belangrijk. Als je wil dat jouw content aanslaat, moet je wel eerst goed nadenken wat het publiek over een auto wil weten. Er zijn geen domme vragen als je vanuit de klant denkt.”

Laten zien

“Het werkt ook goed als je in zelfgemaakte content wat van jezelf laat zien. Mijn tip aan autobedrijven die met video aan de slag willen gaan, is: laat jezelf zien en wees jezelf. Als klanten jouw video’s leuk vinden en jou volgen, vergroot dat de kans dat ze aan jou denken als ze hun volgende auto kopen. Goede content maken is één ding. Het goede platform voor jouw content kiezen is een andere uitdaging. Met social media kan je in korte tijd mensen binnen jouw bubbel bereiken. Er is altijd een balans tussen veel mensen bereiken en de juiste doelgroep bereiken. Ik gebruik vooral YouTube en Instagram.”

Verandering

“In China werken grote autofabrikanten zoals SAIC met een speciale app waarmee klanten individueel een auto kunnen samenstellen. Je zet een vinkje en 28 dagen later staat jouw nieuwe auto klaar. Dat is een model waarvan we hier veel kunnen leren. In Europa verdwijnt de emotie rondom de auto. Dat vind ik enorm jammer. Met content kan je een stukje passie terugbrengen. Je kan als autobedrijf aan klanten laten zien hoe je werkt, maar ook wat een bepaalde voorraadauto bijzonder maakt, of wat je in de werkplaats doet. Als je het goed aanpakt, kan content voor jouw bedrijf laten werken.”

https://www.dcdw.nl/podcast/roland-tameling-de-huge-car-guy/