De Kia e-Soul rijdt op één lading naar Parijs

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: Kia

Een royale range met een al even riante hoeveelheid binnenruimte. Door de hoekige vormgeving en zijn ideaal in te stellen zitpositie, voelt de e-Soul enorm ruim van binnen. Maar de e-Soul is meer

Slimme techniek

In de nieuwe Kia e-Soul zit een 64 kWh-(verwarmd)batterijpakket en een elektromotor met een vermogen van 150 kW (204 pk). Daarmee is de batterijcapaciteit meer dan verdubbeld ten opzichte van zijn voorganger. Dezelfde aandrijflijn zit ook in zijn broer, de Kia e-Niro.Kia zorgt dat je je auto overal eenvoudig kunt opladen. Zowel op de zaak met een passende laadpaal als onderweg met het grootste netwerk van openbare laadpunten in Europa. Qua comfort zit je helemaal goed met verwarmbare, geventileerde voorstoelen (ExecutiveLine) en stuurwielverwarming.

Precies genoeg power

De e-Soul heeft vier rijstanden die variëren in energieverbruik en prestaties. Je wijzigt hiermee de instellingen van de acceleratie, energieterugwinning en klimaatsysteem. Elke stand heeft zo zijn eigen karakter. Je daadwerkelijke verbruik is onder andere afhankelijk van je rijstijl, het weer en de ingeschakelde stroomgebruikers.

De meest gemiddelde stand is Comfort. De meest prikkelende is de Sport-stand, waarmee je binnen 8 seconden op de 100 km/u zit.  Maar de meeste kilometers haal je in de extreem zuinige Eco+ stand. Op deze spaarstand staat de airconditioning uit en trek je gecontroleerd op. Mocht je in de zomer toch met airco willen rijden, dan rijdt de normale Eco-stand gelukkig ook zuinig. In deze modus is de acceleratie beter en staan alle systemen gewoon aan. 

One-pedal driving

Los van de rijstanden kun je actief energie (en dus kilometers) terugwinnen. Als je met de voet van het gaspedaal de auto laat uitrollen, slaat de elektromotor als generator aan. Remenergie wordt dan in de accu opgeslagen. Met een stuurwielflipper aan het stuurwiel stel je in drie standen de regeneratie in. In de derde en hoogste stand heb je je normale rempedaal nauwelijks meer nodig. Naast het instellen van de standen kun je de stuurwielflipper ook ingedrukt houden om handmatig af te remmen (zelfs helemaal tot stilstand). Maar je kunt ook vertrouwen op een automatische stand die het remniveau op basis van slimme sensoren voor je kiest.

Dit ‘one pedal driving’ is even wennen in het begin, maar is een feest zodra je eraan gewend bent. Al snel zul je jezelf uitdagen om zoveel mogelijk kilometers bereik terug te winnen. Een leuke en gezonde nieuwe manier van rijden.

Digitale gadgets

In het midden van het dashboard huist het centrale 10,25-inch touchscreen, dat voorbereid is voor Apple Carplay en Android Auto. De software is compleet nieuw opgebouwd en werkt erg intuïtief. TomTom Live wordt meegeleverd met 7 jaar gratis updates en er is een draadloos oplaaddock voor je telefoon. Wanneer je terug op kantoor bent check je in de UVO Connect app het resterende rijbereik, de GPS-locatie van de auto of schakel alvast de verwarming in om zo het rijbereik en comfort te optimaliseren.

Business Approved

Zoek je een rijke uitvoering met opties die van belang zijn voor de zakelijke rijder? Ga dan voor Kia Business Approved. Hiermee ben je verzekerd van de belangrijkste zakelijke opties tegen de laagste bijtelling. Wil je ook genieten van dit aanbod? Kies dan voor de e-Soul DynamicLine, dan rij je Business Approved. Je rijdt de e-Soul al vanaf € 42.040,00 (fiscale waarde*) met slechts 8% bijtelling** en is leverbaar vanaf 2020.

* de fiscale waarde wordt gebruikt voor berekening van de bijtelling
** voor elektrische auto’s geldt 8% bijtelling over de eerste € 45.000 van de fiscale waarde van de auto. Over het meerdere moet 22% bijtelling worden betaald. Dit geldt op basis van de huidige wet- en regelgeving in september 2019 en is onder voorbehoud van veranderingen tot 2020.

Meer weten over zakelijk rijden met Kia? Kijk op kia.com/zakelijk.

De Kia e-Soul rijdt op één lading naar Parijs | Automotive Online

De Kia e-Soul rijdt op één lading naar Parijs

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: Kia

Een royale range met een al even riante hoeveelheid binnenruimte. Door de hoekige vormgeving en zijn ideaal in te stellen zitpositie, voelt de e-Soul enorm ruim van binnen. Maar de e-Soul is meer

Slimme techniek

In de nieuwe Kia e-Soul zit een 64 kWh-(verwarmd)batterijpakket en een elektromotor met een vermogen van 150 kW (204 pk). Daarmee is de batterijcapaciteit meer dan verdubbeld ten opzichte van zijn voorganger. Dezelfde aandrijflijn zit ook in zijn broer, de Kia e-Niro.Kia zorgt dat je je auto overal eenvoudig kunt opladen. Zowel op de zaak met een passende laadpaal als onderweg met het grootste netwerk van openbare laadpunten in Europa. Qua comfort zit je helemaal goed met verwarmbare, geventileerde voorstoelen (ExecutiveLine) en stuurwielverwarming.

Precies genoeg power

De e-Soul heeft vier rijstanden die variëren in energieverbruik en prestaties. Je wijzigt hiermee de instellingen van de acceleratie, energieterugwinning en klimaatsysteem. Elke stand heeft zo zijn eigen karakter. Je daadwerkelijke verbruik is onder andere afhankelijk van je rijstijl, het weer en de ingeschakelde stroomgebruikers.

De meest gemiddelde stand is Comfort. De meest prikkelende is de Sport-stand, waarmee je binnen 8 seconden op de 100 km/u zit.  Maar de meeste kilometers haal je in de extreem zuinige Eco+ stand. Op deze spaarstand staat de airconditioning uit en trek je gecontroleerd op. Mocht je in de zomer toch met airco willen rijden, dan rijdt de normale Eco-stand gelukkig ook zuinig. In deze modus is de acceleratie beter en staan alle systemen gewoon aan. 

One-pedal driving

Los van de rijstanden kun je actief energie (en dus kilometers) terugwinnen. Als je met de voet van het gaspedaal de auto laat uitrollen, slaat de elektromotor als generator aan. Remenergie wordt dan in de accu opgeslagen. Met een stuurwielflipper aan het stuurwiel stel je in drie standen de regeneratie in. In de derde en hoogste stand heb je je normale rempedaal nauwelijks meer nodig. Naast het instellen van de standen kun je de stuurwielflipper ook ingedrukt houden om handmatig af te remmen (zelfs helemaal tot stilstand). Maar je kunt ook vertrouwen op een automatische stand die het remniveau op basis van slimme sensoren voor je kiest.

Dit ‘one pedal driving’ is even wennen in het begin, maar is een feest zodra je eraan gewend bent. Al snel zul je jezelf uitdagen om zoveel mogelijk kilometers bereik terug te winnen. Een leuke en gezonde nieuwe manier van rijden.

Digitale gadgets

In het midden van het dashboard huist het centrale 10,25-inch touchscreen, dat voorbereid is voor Apple Carplay en Android Auto. De software is compleet nieuw opgebouwd en werkt erg intuïtief. TomTom Live wordt meegeleverd met 7 jaar gratis updates en er is een draadloos oplaaddock voor je telefoon. Wanneer je terug op kantoor bent check je in de UVO Connect app het resterende rijbereik, de GPS-locatie van de auto of schakel alvast de verwarming in om zo het rijbereik en comfort te optimaliseren.

Business Approved

Zoek je een rijke uitvoering met opties die van belang zijn voor de zakelijke rijder? Ga dan voor Kia Business Approved. Hiermee ben je verzekerd van de belangrijkste zakelijke opties tegen de laagste bijtelling. Wil je ook genieten van dit aanbod? Kies dan voor de e-Soul DynamicLine, dan rij je Business Approved. Je rijdt de e-Soul al vanaf € 42.040,00 (fiscale waarde*) met slechts 8% bijtelling** en is leverbaar vanaf 2020.

* de fiscale waarde wordt gebruikt voor berekening van de bijtelling
** voor elektrische auto’s geldt 8% bijtelling over de eerste € 45.000 van de fiscale waarde van de auto. Over het meerdere moet 22% bijtelling worden betaald. Dit geldt op basis van de huidige wet- en regelgeving in september 2019 en is onder voorbehoud van veranderingen tot 2020.

Meer weten over zakelijk rijden met Kia? Kijk op kia.com/zakelijk.