Dealers omarmen het succes van private sales
Meer en meer kiezen importeurs en dealerbedrijven binnen de auto-industrie voor een persoonlijke, gerichte benadering van potentiële klanten voor de verkoop van een nieuwe auto of occasion. Goed beslagen ten ijs komen met een op individuele klanten afgestemde verkoop- én inruilpropositie werkt! Laat klanten weten dat je ze waardeert, aandacht voor ze hebt en oog hebt voor hun specifieke wensen en behoeften, en je hebt de ingrediënten voor succes in handen.
Begeleiding in private sales: van begin tot eind
Rhino Events – officieel partner van het Automotive Marketing Event op 1 november aanstaande – is in Nederland de grootste specialist op het gebied van automotive private sales. Via de inmiddels bekende VIP-evenementen begeleidt Rhino Events importeurs, dealergroepen en individuele dealerbedrijven van begin tot eind bij hun private sales-activiteiten. Van het opstellen, drukken en versturen van een pakket aan uitnodigingen tot aan de opvolging, registratie, showroomaankleding en uiteindelijk het verkoopgesprek.
Die benadering werkt. In het volledige traject van uitnodigingen (variërend van 1.000 tot 7.000 per event) tot verkoop realiseert Rhino Events voor dealerbedrijven een responserate van 1 tot 2 procent. Wanneer consumenten eenmaal op een uitnodiging voor een VIP Event in gaan en bij de dealer aan tafel zitten, leidt dat in meer dan 60 procent van de gevallen tot de aankoop van een nieuwe of gebruikte auto. Waarmee de kracht van private sales niet beter kan worden geduid.
Tot 1 maand verkopen in 1 weekend
Die kracht zit hem bovenal in een gedegen voorbereiding door de dealer. Leer je klant persoonlijk kennen, verdiep je in zijn wensen en behoeften, zijn stijl van leven en persoonlijke situatie, en uiteraard zijn huidige vorm van vervoer. Wanneer je die zaken op orde hebt, kun je een klant een compleet gepersonaliseerde propositie voorleggen, nog vóór hij zelfs aan tafel zit. Eigenlijk hoeft daar enkel nog de handtekening onder het verkoopcontract gezet te worden. Dat proces van persoonlijke aandacht en benadering zorgt er uiteindelijk voor dat meer dan 6 op de 10 prospects dat ook daadwerkelijk doen, waardoor er volumes gerealiseerd worden van wel tot een maand verkopen in 1 weekend.
Recht van spreken dankzij 11.000 VIP-events
Rhino Events heeft die persoonlijke benadering de afgelopen twaalf jaar tot in detail uitgewerkt, bijgestuurd, toegespitst, verder verfijnd, geperfectioneerd en uitgevoerd. Meer dan 11.000 VIP-events in Europa geven Rhino Events recht van spreken als specialist op het gebied van private sales. Ook in Nederland, waar de onderneming dit jaar zo’n 100 tailormade dealerevenementen organiseert.