Redactioneel | Schaalvergroting

Het zal in ieder geval niet de enige weg zijn, ook niet in de autobranche: er zal plaats zijn voor grote conglomeraten enerzijds die vele merken auto’s van de eerste verkoop tot en met onderhoud en schade kunnen afhandelen, en kleine(re) bedrijven die specialist zijn. Normaliter schrijven we het nieuws over een overname op en gaan we over tot de orde van de dag, maar de laatste maanden vroeg ik wel eens wat langer door. Niet zonder reden: ook Mobility Media, uitgever van onder meer Automotive, stond voor de belangrijke keuze: hoe gaan we verder? De investeringslasten, met name in ict, worden almaar hoger en op elke afdeling piepte en kraakte het bij elke deadline. Nieuwe initiatieven werden geboren, maar werden op de sluimerstand gezet als er weer een groot evenement aankwam.
Lastige keuze
We zijn in de afgelopen kleine 10 jaar enorm gegroeid, op meerdere vlakken. In omzet en resultaat, maar bovenal in aantal mediaproducten, zoals Studio Automotive en het Nationaal Automotive Congres. En nog belangrijker: we hebben een team van mensen die voor elkaar willen werken, kritisch durven te zijn om elkaar beter te maken en ook met elkaar kunnen lachen. De successen en het plezier in het werk smaken naar meer. Daarom was de keuze lastig maar logisch: onze mensen en titels kunnen het beste verder groeien onder de vleugels van een grotere uitgeverij, met meer middelen en die bovendien de investeringen over meerdere titels kan spreiden. Daarom verkochten we eerder deze maand Mobility Media aan Promedia, een mediabedrijf met een duidelijke focus op vaktitels in mobiliteit, logistiek en transport. Met twee studio’s en een evenemententak. We hebben vanaf nu dan ook geen enkel excuus om niet nog meer studio-uitzendingen en topevenementen voor u te organiseren.