25 Jaar Automotive | Wat zeggen relaties over Automotive

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: Shutterstock, bewerking Automotive.

Zoals de autobranche van brandstof via de hybride, nu de gang naar elektrisch in volle vaart heeft ingezet. En die transitie is, volgens de ondernemers die we in dit themanummer aan het woord laten, ook de belangrijkste ontwikkeling in de afgelopen jaren. En sommige zaken bleven onveranderd. Zoals de vraag naar mobiliteit bij consumenten, en het ondernemerschap in de branche. Gelukkig maar, dan kunnen we weer 25 jaar vooruit.

 

paul de vries ssangyong

‘Waar hadden we gestaan?’

#DCDW-oprichter Paul de Vries kwam veelvuldig in het nieuws, ook in pijnlijke gevallen.
“Zonder Automotive Magazine zou ik niet weten waar wij hadden gestaan als bedrijf. In 2005 startte ik Nieuweautokopen.nl en het interview op de eerste dag, 1 december 2005, gaf de site direct de tractie die het in dealer- en importeursland moest krijgen. In de jaren daarna kreeg Nieuweautokopen.nl altijd veel aandacht van de redactie van Automotive en in het bijzonder van Bart Kuijpers. Wat allerminst betekent dat elk persbericht klakkeloos werd geplaatst. Nee het ging met hoor en wederhoor. “Paul, waar is het bewijs dan, dat moeten we eerst zien.” In 2014 ging ­Koops-Furness failliet waardoor ik mijn grootaandeelhouder verloor. De mate waarin de feitelijke verslagleg­ging werd gedaan, heeft de doorstart en daarna de verkoop aan EBay zeker mogelijk gemaakt! En nu ben ik blij dat ik als trotse columnist maandelijks een bijdrage kan leveren aan de stem van Automotive Nederland.”

Waarschuwing van een oude rot:

Word niet oubollig!

Theo van Leeuwen, DGA Autec Automotive Equipment, heeft liever inhoud dan sjeu.

leeuwen.theo.van.autec.2004“De privé van de autobranche, zo stond Automotive bekend in de eerste jaren van zijn bestaan. En niet altijd tot ieders genoegen. Bij tegenstellingen en rottigheid en ander gedoe staan de mannen altijd vooraan om er stukjes over te maken, maar ja dat hoort nou eenmaal bij de journalistieke karakters. Later zijn ze ook meer de diepte op gaan zoeken in artikelen en zo hoort het. Want als onderdeel van de autobranche moet je zorgen dat je weet wat er speelt en dat het klopt wat je schrijft. Dat past ook bij de leeftijd, je kunt niet eeuwig jong blijven en overal tegenaan blijven schoppen. Dus op naar de volgende 25 jaar, maar word niet oubollig en blijf jong van geest zodat je ook contact met de nieuwe generatie lezers houdt.”

 

broekzakshutterstock 1244313481

David de Beukelaer, Sofico:

Aanpak wordt omarmd

“Een belangrijke sector als de autobranche verdient een onafhankelijke vaktitel die niet in de broekzak zit van een OEM, importeur of leasemaatschappij. En voor ons is dat in Nederland Automotive. Met de website, kennisbank en de jobboard is het een belangrijk platform waar we ons graag presenteren als aantrekkelijke werkgever. Als een soort ‘hidden champion’ werken we buiten het zicht veel samen met veel grote bedrijven in de branche, zoals leasemaatschappijen en OEMS en daar komen we Automotive veel tegen. We omarmen de aanpak: actief, eigenzinnig en ondernemend. Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum.”

 (Bijna) net zo goed als Japiecars

Zowel Japie als Automotive zijn niet weg te denken uit de branche, vindt Ronald Scholtus van Japiecars. 

“Begonnen als nieuwsmagazine en uitgegroeid tot multimediaal platform. Meegegaan met de tijd en de veranderingen binnen de automotive. Namens het team van JP.cars: van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig jubileum! Vernieuwen is ook waar JP.cars voor staat. Toen wij 5 jaar geleden startten was het nog heel normaal om gebruikte auto’s te in- en verkopen op basis van ervaring, gevoel en historische data. Inmiddels zijn de real-time markt- en trendinformatie over marktwaardes, (toekomstige) restwaardes en courantheden van JP.cars, net als Automotive, niet meer weg te denken. Laten we proosten op de innovaties binnen de automotive!”

Oren en ogen van de branche

Cor Baltus, ceo van de Alliance Automotive Group Benelux, waardeert de kritische houding van Automotive.
“Als grote speler in de Nederlandse markt van auto-onderdelen zijn we al 25 jaar partner van Automotive. Eerst als Brezan Automaterialen, later PartsPoint en nu vanuit Alliance Automotive Group Benelux. En, zoals in elke langjarige relatie, verschilden we wel eens van mening over de berichtgeving over ons bedrijf. Maar dat gaat altijd met open vizier en respect voor elkaars opvattingen en belangen. Wij hechten groot belang aan de rol van journalistiek. Zij zijn de kritische ogen en oren van de branche, duiden en stimuleren de ontwikkelingen. Daarom zijn we blij met Automotive. Juist in deze tijd, waarin de mobiliteitswereld zo snel verandert, is zo’n betrouwbare en onafhankelijke informatiebron belangrijk. Bij dit mooie jubileum zeggen wij welgemeend gefeliciteerd en ga zo door!” 

Luis in de pels

Automotive wordt door veel klanten van Fource gewaardeerd, zegt directeur Johan van der Hoeven.

automotivegala2018 deboer vanderhoeven ekdom fotodoorgerardvanbree“Als leverancier van onderdelen, diensten en services in de auto-branche weten we als geen ander hoe belangrijk het is om samen te werken met goede partners. En dat is dan ook wat we al heel wat jaren doen met Automotive. Jullie maken al jaren een uitstekend vakblad met een heel eigen signatuur dat door veel van onze klanten gelezen en gewaardeerd wordt. Voor sommigen een luis in de pels en ook wel eens in die van ons. Maar die hoort bij een goede relatie in een volwassen branche. Jullie staan voor onafhankelijkheid en dat maakte ons ook extra trots toen wij drie jaar geleden werden uitgeroepen tot Automotive Company of the Year. Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum en op naar de volgende 25 jaar samenwerking.”

Leo Fransen, directeur Innovam:

Volwassen medium

leo fransen vvbvanbree automotive gala 2018 imgl2145“Een volwassen branche verdient een volwassen medium waarin nieuws, feiten, ontwikkelingen en roddels geëtaleerd en geduid worden. Automotive is in de afgelopen 25 jaar uitgegroeid tot precies dat medium. Ik zou die dagelijkse berichtgeving dan ook niet willen missen. Daar komt nog bij dat er ontzettend kundige en aardige mensen op de redactie en in het management zitten, waar je ook nog eens goed mee kan lachen. Ik weet dat uit eigen ervaring, want de afgelopen jaren heb ik verschillende evenementen met ze mogen organiseren. Ik wens Jelle, Luberto, Bart en het hele team een fijne verjaardag en een mooie toekomst”. 

 Interessant instituut

“Jullie brengen de stakeholders in de autobranche echt bij elkaar”, zegt Yorick Tomassen van Centraal Beheer.
“Als verzekeraar van de mobiliteitsbranche zijn we zelf ook graag verzekerd van het laatste nieuws, achtergronden en ondernemersverhalen, uiteraard gebracht door een vakkundige en onafhankelijke redactie. Een instituut in de autobranche, zo kun je Automotive na 25 jaar wel noemen. Jullie brengen niet alleen nieuws en informatie, maar brengen ook alle stakeholders in de mobiliteit daadwerkelijk bij elkaar met interessante congressen en evenementen. We zijn daarvoor dan ook al jarenlang met veel plezier jullie partner. We feliciteren Automotive van harte met het 25-jarig jubileum en wensen jullie een mooie toekomst”!

 

blekxtoon.freek.autovakrai2005.fvl

 Op het randje

“Met controversiële koppen draagt Automotive op geheel eigen wijze een steentje bij aan de informatievoorziening”, zegt Freek Blekxtoon van Groupauto. 
“GroupAuto feliciteert Automotive met zijn 25-jarig bestaan. Al die tijd zijn zij professioneel en kritisch aanwezig in de automotive branche. Ze zijn altijd in staat om de achtergrond rondom een nieuwsfeit te belichten en zoeken het randje op door de feiten op spannende wijze te presenteren. Dat levert soms controversiële koppen en quotes op, die wel eens tot discussie leiden in de branche en met de redactie. Op deze manier dragen ze op geheel eigen wijze hun steentje bij aan de informatievoorziening in de mobiliteitswereld. Wij wensen Mobility Media een succesvolle toekomst.”

 

Scherp zoals het hoort

Scherp zoals het hoort Wrijving geeft glans, vindt RAI Vereniging.
“Vijfentwintig jaar in de autobranche, als inmiddels 129-jarige weten wij als geen ander hoeveel er in die tijd veranderd is in de sector en hoeveel noeste journalistieke arbeid daarbij is komen kijken. Automotive was ooit onderdeel van RAI Langfords. In die tijd hielden wij elkaar al scherp en was het fijn om als vereniging zo dichtbij een professioneel vakblad te zitten met kennis van zaken. En andersom zo dichtbij de bron. Natuurlijke schuurden onze belangen wel eens, maar wrijving geeft glans. Dat is natuurlijk hoe het hoort en ook nu, jaren na de verzelfstandiging, houden wij elkaar nog steeds scherp en wel geïnformeerd. Automotive is en blijft een begrip en een belangrijk medium voor ons en onze achterban. Wij kijken uit naar nog eens vijfentwintig mooie jaren van samenwerking.” 

‘Dat is een mooie titel, hoor!’

dansende mensen vvbvanbree automotive gala 2018 imgl2491Sebastiaan Toorman en Roland Schut van VDS Automotive Group vonden het Automotive Gala echt om te lachen.
“Wat een mooie titel hebben jullie in de voorbije jaren opgebouwd! Bovenop het nieuws, goed geïnformeerd, interessante artikelonderwerpen en daarom altijd interessant om te lezen. En mooie events ook, waar alle bekende automensen rondlopen. Met als hoogtepunt natuurlijk het Nationaal Automotive Congres. Althans als het gaat om de inhoud. Want laten we vooral niet het gala vergeten. Daar hebben jullie het voor elkaar gekregen om zelfs de meest serieuze lui uit de branche aan het lachen, drinken én dansen te krijgen. Hartelijk dank daarvoor en keep on going!

 ‘Zo makkelijk is het niet’

John Philips van GMTO ziet de zaken scherp.
“25 jaar nieuws brengen lijkt misschien gemakkelijk want nieuws is er altijd, maar we weten hoe moeilijk het is om toonaangevend te zijn en te blijven. Daarvoor moet je continu paraat staan en onderscheidend zijn in je nieuwsvoorziening. En dat heeft Automotive goed voor elkaar. Jullie zitten in een stevig concurrerende markt met verschillende titels die allemaal een stuk van de taart willen. Daardoor heeft het ooit zelfs kunnen gebeuren dat we dachten een deal met Automotive te hebben gedaan, terwijl achteraf bleek dat het interview door een ander vakblad met een gelijkende naam was afgenomen en geplaatst. Nou onderhouden we graag goede relaties met alle vakbladen, maar dit gaat ons de komende 25 jaar niet meer overkomen. Van harte gefeliciteerd!”

dickmann.clemMet alle respect…

Maar Jaap Rijlaarsdam, dat is toch wel het grootste fenomeen in de autobranchejournalistiek, vindt voormalig medewerker Clem Dickmann. 
“Niets ten nadele van eerste hoofdredacteur Gert Enklaar of van de huidige redacteuren, maar Automotive is vooral schatplichtig aan Jaap Rijlaarsdam, de workaholic die jarenlang zowel het blad als de website vrijwel in z’n eentje volschreef. Veel tijd voor sollicitanten schoot er dus niet over. Die liet hij dan ook pas ver na kantoortijd komen. Nadat hij op weer zo’n avond de laatste had uitgelaten wilde hij natuurlijk nog wat werk doen. Oeps, de deur naar beneden was inmiddels in het slot gevallen, de deur naar kantoor (waar ook de Nokia lag) eveneens. De portier vond hem ‘s morgens slapend op de vloer. Even een kattenwasje en werken maar weer. Een fenomeen die Jaap!” 

Lekker origineel

autoprof 2014 stand auw optie 2“Al jarenlang zijn de mannen en vrouwen van Automotive vaste partner bij de werving van exposanten en bezoekers voor onze beurs AutoProf. Ze onderscheiden zich altijd met originele ideeën en invalshoeken voor hun artikelen voorafgaand en na de beurs. Ook zorgen ze vaak voor reuring op de beursvloer. Ze zijn een toppartner!”, aldus de organisatie van Autoprof.

Lekker kort 

Diagnose

“Als je al 25 jaar een blad maakt dat door de hele branche gelezen wordt, dan is onze diagnose dat je iets goed doet. Namens het hele team van JN Testapparatuur: van harte gefeliciteerd en op naar de volgende 25 jaar!”
– Dirk Dijkman, JN Testapparatuur

Onmisbaar

“Wij feliciteren Automotive met het 25-jarig bestaan, toonaangevend en onmisbaar als medium in onze branche. We prijzen jullie om de grondige research, scherpe pen en altijd prettige samenwerking. Op naar de volgende 25 jaar!”
– Rico van der Vies, Automotive Media Ventions

Korrelig

“Wat destijds begon als een tweewekelijks blad met een wat korrelige, knipperende website, is in de jaren uitgegroeid tot hét nieuws- en informatieplatform voor de autobranche in Nederland, zeker voor het segment waarin Macadam, gespecialiseerd in voertuiginspecties, opereert. Hulde voor jullie nieuwsvoorziening en voor de interessante evenementen waar de hele branche samenkomt. En van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!”
– Gert Valkema, commercieel manager Macadam Nederland

Eerste

Al 25 jaar lang streeft Automotive er elke dag naar de eerste te zijn met het nieuws uit de branche en brengt het opmerkelijke achtergronden en interessante premiumartikelen. Dat weerspiegelt een ambitie die ons bij Mercedes-Benz erg aanspreekt. Daarom zijn we al jaren niet alleen trouwe lezer, maar ook partner van Automotive en zusterblad Fleet&Mobility. Namens Mercedes-Benz Nederland van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal en veel succes de komende jaren in onze interessante en dynamische branche.
– Peter Zijlstra, marketingdirecteur Mercedes-Benz Nederland

Automotive op 1

“Er kan er maar 1 op 1 staan en dat is voor ons Automotive”, zegt Roy van Leeuwen van AUTO1.com. En zij kunnen het weten, zelf staan ze immers ook op 1. “Jullie maken een blad met een heel eigen stijl en dat wordt door de markt gewaardeerd. We werken dan ook graag samen.” De kracht zit hem wat AUTO1.com betreft in het onafhankelijke karakter. “De abonnee krijgt de informatie die hij nodig heeft, al 25 jaar lang. En dat is een felicitatie waard!”

 

 

 

Groei komt niet vanzelf

durgaram vishal vakgarage 2017

“Zowel Automotive als Vakgarage hebben er hun best op gedaan”, zegt Vakgarage-voorzitter Vishal Durgaram.
“Dit jaar stonden wijzelf stil bij ons 30-jarig jubileum. Samen met Automotive zijn wij de afgelopen jaren flink gegroeid. Wij van nul naar 345 franchisenemers, jullie Durgaram: trotse partner. van nieuwkomer naar een toonaangevend vakblad en dito nieuwssite voor de autobranche. Zo’n groei komt niet vanzelf, maar is het resultaat van vakmanschap en passie voor het vak. In jullie geval is dat elke dag weer op zoek gaan naar het nieuws, de achtergronden en natuurlijk menselijke verhalen over ondernemerschap in onze dynamische sector. We zijn al jarenlang trotse partner van Automotive en wensen het hele team van Automotive een nieuwsrijke en succesvolle volgende 25 jaar!”

Wat hebben we (een) geweten

bovag dealerdag 2008 the battle hlp 0900Blijf een kritisch geweten van de branche, adviseert branche-vereniging Bovag de jubilaris.
“We komen elkaar regelmatig tegen. De brancheorganisatie en het vakblad. Vanaf dag 1. Meestal tot wederzijds genoegen. Wij behartigen al 91 jaar de belangen van onder meer auto-ondernemers. Automotive zit al 25 jaar bovenop het automotive nieuws. Is al 25 jaar scherp, kritisch, maar constructief en zeer betrokken bij het wel en wee van ondernemers in de autobranche. En dat delen we. En dat waarderen we. Blijf ons scherp volgen, als geweten van de branche. Bovag feliciteert Automotive en wenst redactie en overige collega’s nog vele mooie, journalistieke jaren”.

25 Jaar Automotive | Wat zeggen relaties over Automotive | Automotive Online

25 Jaar Automotive | Wat zeggen relaties over Automotive

Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:
Beeld: Shutterstock, bewerking Automotive.

Zoals de autobranche van brandstof via de hybride, nu de gang naar elektrisch in volle vaart heeft ingezet. En die transitie is, volgens de ondernemers die we in dit themanummer aan het woord laten, ook de belangrijkste ontwikkeling in de afgelopen jaren. En sommige zaken bleven onveranderd. Zoals de vraag naar mobiliteit bij consumenten, en het ondernemerschap in de branche. Gelukkig maar, dan kunnen we weer 25 jaar vooruit.

 

paul de vries ssangyong

‘Waar hadden we gestaan?’

#DCDW-oprichter Paul de Vries kwam veelvuldig in het nieuws, ook in pijnlijke gevallen.
“Zonder Automotive Magazine zou ik niet weten waar wij hadden gestaan als bedrijf. In 2005 startte ik Nieuweautokopen.nl en het interview op de eerste dag, 1 december 2005, gaf de site direct de tractie die het in dealer- en importeursland moest krijgen. In de jaren daarna kreeg Nieuweautokopen.nl altijd veel aandacht van de redactie van Automotive en in het bijzonder van Bart Kuijpers. Wat allerminst betekent dat elk persbericht klakkeloos werd geplaatst. Nee het ging met hoor en wederhoor. “Paul, waar is het bewijs dan, dat moeten we eerst zien.” In 2014 ging ­Koops-Furness failliet waardoor ik mijn grootaandeelhouder verloor. De mate waarin de feitelijke verslagleg­ging werd gedaan, heeft de doorstart en daarna de verkoop aan EBay zeker mogelijk gemaakt! En nu ben ik blij dat ik als trotse columnist maandelijks een bijdrage kan leveren aan de stem van Automotive Nederland.”

Waarschuwing van een oude rot:

Word niet oubollig!

Theo van Leeuwen, DGA Autec Automotive Equipment, heeft liever inhoud dan sjeu.

leeuwen.theo.van.autec.2004“De privé van de autobranche, zo stond Automotive bekend in de eerste jaren van zijn bestaan. En niet altijd tot ieders genoegen. Bij tegenstellingen en rottigheid en ander gedoe staan de mannen altijd vooraan om er stukjes over te maken, maar ja dat hoort nou eenmaal bij de journalistieke karakters. Later zijn ze ook meer de diepte op gaan zoeken in artikelen en zo hoort het. Want als onderdeel van de autobranche moet je zorgen dat je weet wat er speelt en dat het klopt wat je schrijft. Dat past ook bij de leeftijd, je kunt niet eeuwig jong blijven en overal tegenaan blijven schoppen. Dus op naar de volgende 25 jaar, maar word niet oubollig en blijf jong van geest zodat je ook contact met de nieuwe generatie lezers houdt.”

 

broekzakshutterstock 1244313481

David de Beukelaer, Sofico:

Aanpak wordt omarmd

“Een belangrijke sector als de autobranche verdient een onafhankelijke vaktitel die niet in de broekzak zit van een OEM, importeur of leasemaatschappij. En voor ons is dat in Nederland Automotive. Met de website, kennisbank en de jobboard is het een belangrijk platform waar we ons graag presenteren als aantrekkelijke werkgever. Als een soort ‘hidden champion’ werken we buiten het zicht veel samen met veel grote bedrijven in de branche, zoals leasemaatschappijen en OEMS en daar komen we Automotive veel tegen. We omarmen de aanpak: actief, eigenzinnig en ondernemend. Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum.”

 (Bijna) net zo goed als Japiecars

Zowel Japie als Automotive zijn niet weg te denken uit de branche, vindt Ronald Scholtus van Japiecars. 

“Begonnen als nieuwsmagazine en uitgegroeid tot multimediaal platform. Meegegaan met de tijd en de veranderingen binnen de automotive. Namens het team van JP.cars: van harte gefeliciteerd met jullie 25-jarig jubileum! Vernieuwen is ook waar JP.cars voor staat. Toen wij 5 jaar geleden startten was het nog heel normaal om gebruikte auto’s te in- en verkopen op basis van ervaring, gevoel en historische data. Inmiddels zijn de real-time markt- en trendinformatie over marktwaardes, (toekomstige) restwaardes en courantheden van JP.cars, net als Automotive, niet meer weg te denken. Laten we proosten op de innovaties binnen de automotive!”

Oren en ogen van de branche

Cor Baltus, ceo van de Alliance Automotive Group Benelux, waardeert de kritische houding van Automotive.
“Als grote speler in de Nederlandse markt van auto-onderdelen zijn we al 25 jaar partner van Automotive. Eerst als Brezan Automaterialen, later PartsPoint en nu vanuit Alliance Automotive Group Benelux. En, zoals in elke langjarige relatie, verschilden we wel eens van mening over de berichtgeving over ons bedrijf. Maar dat gaat altijd met open vizier en respect voor elkaars opvattingen en belangen. Wij hechten groot belang aan de rol van journalistiek. Zij zijn de kritische ogen en oren van de branche, duiden en stimuleren de ontwikkelingen. Daarom zijn we blij met Automotive. Juist in deze tijd, waarin de mobiliteitswereld zo snel verandert, is zo’n betrouwbare en onafhankelijke informatiebron belangrijk. Bij dit mooie jubileum zeggen wij welgemeend gefeliciteerd en ga zo door!” 

Luis in de pels

Automotive wordt door veel klanten van Fource gewaardeerd, zegt directeur Johan van der Hoeven.

automotivegala2018 deboer vanderhoeven ekdom fotodoorgerardvanbree“Als leverancier van onderdelen, diensten en services in de auto-branche weten we als geen ander hoe belangrijk het is om samen te werken met goede partners. En dat is dan ook wat we al heel wat jaren doen met Automotive. Jullie maken al jaren een uitstekend vakblad met een heel eigen signatuur dat door veel van onze klanten gelezen en gewaardeerd wordt. Voor sommigen een luis in de pels en ook wel eens in die van ons. Maar die hoort bij een goede relatie in een volwassen branche. Jullie staan voor onafhankelijkheid en dat maakte ons ook extra trots toen wij drie jaar geleden werden uitgeroepen tot Automotive Company of the Year. Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum en op naar de volgende 25 jaar samenwerking.”

Leo Fransen, directeur Innovam:

Volwassen medium

leo fransen vvbvanbree automotive gala 2018 imgl2145“Een volwassen branche verdient een volwassen medium waarin nieuws, feiten, ontwikkelingen en roddels geëtaleerd en geduid worden. Automotive is in de afgelopen 25 jaar uitgegroeid tot precies dat medium. Ik zou die dagelijkse berichtgeving dan ook niet willen missen. Daar komt nog bij dat er ontzettend kundige en aardige mensen op de redactie en in het management zitten, waar je ook nog eens goed mee kan lachen. Ik weet dat uit eigen ervaring, want de afgelopen jaren heb ik verschillende evenementen met ze mogen organiseren. Ik wens Jelle, Luberto, Bart en het hele team een fijne verjaardag en een mooie toekomst”. 

 Interessant instituut

“Jullie brengen de stakeholders in de autobranche echt bij elkaar”, zegt Yorick Tomassen van Centraal Beheer.
“Als verzekeraar van de mobiliteitsbranche zijn we zelf ook graag verzekerd van het laatste nieuws, achtergronden en ondernemersverhalen, uiteraard gebracht door een vakkundige en onafhankelijke redactie. Een instituut in de autobranche, zo kun je Automotive na 25 jaar wel noemen. Jullie brengen niet alleen nieuws en informatie, maar brengen ook alle stakeholders in de mobiliteit daadwerkelijk bij elkaar met interessante congressen en evenementen. We zijn daarvoor dan ook al jarenlang met veel plezier jullie partner. We feliciteren Automotive van harte met het 25-jarig jubileum en wensen jullie een mooie toekomst”!

 

blekxtoon.freek.autovakrai2005.fvl

 Op het randje

“Met controversiële koppen draagt Automotive op geheel eigen wijze een steentje bij aan de informatievoorziening”, zegt Freek Blekxtoon van Groupauto. 
“GroupAuto feliciteert Automotive met zijn 25-jarig bestaan. Al die tijd zijn zij professioneel en kritisch aanwezig in de automotive branche. Ze zijn altijd in staat om de achtergrond rondom een nieuwsfeit te belichten en zoeken het randje op door de feiten op spannende wijze te presenteren. Dat levert soms controversiële koppen en quotes op, die wel eens tot discussie leiden in de branche en met de redactie. Op deze manier dragen ze op geheel eigen wijze hun steentje bij aan de informatievoorziening in de mobiliteitswereld. Wij wensen Mobility Media een succesvolle toekomst.”

 

Scherp zoals het hoort

Scherp zoals het hoort Wrijving geeft glans, vindt RAI Vereniging.
“Vijfentwintig jaar in de autobranche, als inmiddels 129-jarige weten wij als geen ander hoeveel er in die tijd veranderd is in de sector en hoeveel noeste journalistieke arbeid daarbij is komen kijken. Automotive was ooit onderdeel van RAI Langfords. In die tijd hielden wij elkaar al scherp en was het fijn om als vereniging zo dichtbij een professioneel vakblad te zitten met kennis van zaken. En andersom zo dichtbij de bron. Natuurlijke schuurden onze belangen wel eens, maar wrijving geeft glans. Dat is natuurlijk hoe het hoort en ook nu, jaren na de verzelfstandiging, houden wij elkaar nog steeds scherp en wel geïnformeerd. Automotive is en blijft een begrip en een belangrijk medium voor ons en onze achterban. Wij kijken uit naar nog eens vijfentwintig mooie jaren van samenwerking.” 

‘Dat is een mooie titel, hoor!’

dansende mensen vvbvanbree automotive gala 2018 imgl2491Sebastiaan Toorman en Roland Schut van VDS Automotive Group vonden het Automotive Gala echt om te lachen.
“Wat een mooie titel hebben jullie in de voorbije jaren opgebouwd! Bovenop het nieuws, goed geïnformeerd, interessante artikelonderwerpen en daarom altijd interessant om te lezen. En mooie events ook, waar alle bekende automensen rondlopen. Met als hoogtepunt natuurlijk het Nationaal Automotive Congres. Althans als het gaat om de inhoud. Want laten we vooral niet het gala vergeten. Daar hebben jullie het voor elkaar gekregen om zelfs de meest serieuze lui uit de branche aan het lachen, drinken én dansen te krijgen. Hartelijk dank daarvoor en keep on going!

 ‘Zo makkelijk is het niet’

John Philips van GMTO ziet de zaken scherp.
“25 jaar nieuws brengen lijkt misschien gemakkelijk want nieuws is er altijd, maar we weten hoe moeilijk het is om toonaangevend te zijn en te blijven. Daarvoor moet je continu paraat staan en onderscheidend zijn in je nieuwsvoorziening. En dat heeft Automotive goed voor elkaar. Jullie zitten in een stevig concurrerende markt met verschillende titels die allemaal een stuk van de taart willen. Daardoor heeft het ooit zelfs kunnen gebeuren dat we dachten een deal met Automotive te hebben gedaan, terwijl achteraf bleek dat het interview door een ander vakblad met een gelijkende naam was afgenomen en geplaatst. Nou onderhouden we graag goede relaties met alle vakbladen, maar dit gaat ons de komende 25 jaar niet meer overkomen. Van harte gefeliciteerd!”

dickmann.clemMet alle respect…

Maar Jaap Rijlaarsdam, dat is toch wel het grootste fenomeen in de autobranchejournalistiek, vindt voormalig medewerker Clem Dickmann. 
“Niets ten nadele van eerste hoofdredacteur Gert Enklaar of van de huidige redacteuren, maar Automotive is vooral schatplichtig aan Jaap Rijlaarsdam, de workaholic die jarenlang zowel het blad als de website vrijwel in z’n eentje volschreef. Veel tijd voor sollicitanten schoot er dus niet over. Die liet hij dan ook pas ver na kantoortijd komen. Nadat hij op weer zo’n avond de laatste had uitgelaten wilde hij natuurlijk nog wat werk doen. Oeps, de deur naar beneden was inmiddels in het slot gevallen, de deur naar kantoor (waar ook de Nokia lag) eveneens. De portier vond hem ‘s morgens slapend op de vloer. Even een kattenwasje en werken maar weer. Een fenomeen die Jaap!” 

Lekker origineel

autoprof 2014 stand auw optie 2“Al jarenlang zijn de mannen en vrouwen van Automotive vaste partner bij de werving van exposanten en bezoekers voor onze beurs AutoProf. Ze onderscheiden zich altijd met originele ideeën en invalshoeken voor hun artikelen voorafgaand en na de beurs. Ook zorgen ze vaak voor reuring op de beursvloer. Ze zijn een toppartner!”, aldus de organisatie van Autoprof.

Lekker kort 

Diagnose

“Als je al 25 jaar een blad maakt dat door de hele branche gelezen wordt, dan is onze diagnose dat je iets goed doet. Namens het hele team van JN Testapparatuur: van harte gefeliciteerd en op naar de volgende 25 jaar!”
– Dirk Dijkman, JN Testapparatuur

Onmisbaar

“Wij feliciteren Automotive met het 25-jarig bestaan, toonaangevend en onmisbaar als medium in onze branche. We prijzen jullie om de grondige research, scherpe pen en altijd prettige samenwerking. Op naar de volgende 25 jaar!”
– Rico van der Vies, Automotive Media Ventions

Korrelig

“Wat destijds begon als een tweewekelijks blad met een wat korrelige, knipperende website, is in de jaren uitgegroeid tot hét nieuws- en informatieplatform voor de autobranche in Nederland, zeker voor het segment waarin Macadam, gespecialiseerd in voertuiginspecties, opereert. Hulde voor jullie nieuwsvoorziening en voor de interessante evenementen waar de hele branche samenkomt. En van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!”
– Gert Valkema, commercieel manager Macadam Nederland

Eerste

Al 25 jaar lang streeft Automotive er elke dag naar de eerste te zijn met het nieuws uit de branche en brengt het opmerkelijke achtergronden en interessante premiumartikelen. Dat weerspiegelt een ambitie die ons bij Mercedes-Benz erg aanspreekt. Daarom zijn we al jaren niet alleen trouwe lezer, maar ook partner van Automotive en zusterblad Fleet&Mobility. Namens Mercedes-Benz Nederland van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal en veel succes de komende jaren in onze interessante en dynamische branche.
– Peter Zijlstra, marketingdirecteur Mercedes-Benz Nederland

Automotive op 1

“Er kan er maar 1 op 1 staan en dat is voor ons Automotive”, zegt Roy van Leeuwen van AUTO1.com. En zij kunnen het weten, zelf staan ze immers ook op 1. “Jullie maken een blad met een heel eigen stijl en dat wordt door de markt gewaardeerd. We werken dan ook graag samen.” De kracht zit hem wat AUTO1.com betreft in het onafhankelijke karakter. “De abonnee krijgt de informatie die hij nodig heeft, al 25 jaar lang. En dat is een felicitatie waard!”

 

 

 

Groei komt niet vanzelf

durgaram vishal vakgarage 2017

“Zowel Automotive als Vakgarage hebben er hun best op gedaan”, zegt Vakgarage-voorzitter Vishal Durgaram.
“Dit jaar stonden wijzelf stil bij ons 30-jarig jubileum. Samen met Automotive zijn wij de afgelopen jaren flink gegroeid. Wij van nul naar 345 franchisenemers, jullie Durgaram: trotse partner. van nieuwkomer naar een toonaangevend vakblad en dito nieuwssite voor de autobranche. Zo’n groei komt niet vanzelf, maar is het resultaat van vakmanschap en passie voor het vak. In jullie geval is dat elke dag weer op zoek gaan naar het nieuws, de achtergronden en natuurlijk menselijke verhalen over ondernemerschap in onze dynamische sector. We zijn al jarenlang trotse partner van Automotive en wensen het hele team van Automotive een nieuwsrijke en succesvolle volgende 25 jaar!”

Wat hebben we (een) geweten

bovag dealerdag 2008 the battle hlp 0900Blijf een kritisch geweten van de branche, adviseert branche-vereniging Bovag de jubilaris.
“We komen elkaar regelmatig tegen. De brancheorganisatie en het vakblad. Vanaf dag 1. Meestal tot wederzijds genoegen. Wij behartigen al 91 jaar de belangen van onder meer auto-ondernemers. Automotive zit al 25 jaar bovenop het automotive nieuws. Is al 25 jaar scherp, kritisch, maar constructief en zeer betrokken bij het wel en wee van ondernemers in de autobranche. En dat delen we. En dat waarderen we. Blijf ons scherp volgen, als geweten van de branche. Bovag feliciteert Automotive en wenst redactie en overige collega’s nog vele mooie, journalistieke jaren”.