Column de Vries | Kopje onder

Column • We weten nu al dat Corona het woord van het jaar wordt. De impact op de economie, waaronder onze branche, is nu al enorm. En de markt was toch al schraal. Hoe gaan we overleven? Nog meer bezuinigen, of gaan we eindelijk eens kijken waarom we zoveel kansen nodig hebben om te komen tot een verkoop?
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:

Leadopvolging wordt in een krappe markt nog belangrijker. Marketing kost immers veel geld, en dat is weggegooid als men de kansen die het oplevert verkwanselt. Nu is leadopvolging bij iedereen wel een onderwerp, maar veel salesmanagers denken nog altijd dat leads niet het belangrijkste is waar men oog voor moet hebben. Velen hebben geluk met een merk of met occasions die zichzelf verkopen en zien niet dat ze zelf eerder een barrière zijn dan van toegevoegde waarde zijn.Verkopers die twee keer bellen al te veel werk vinden, of vinden dat de koper zich eerst maar moet bewijzen.

In een krimpende markt gaan matige verkopers kopje onder.

Als je een goed proces hebt voor online leads, werkt dat ook door in je telefonische en showroomverkoop. Echte verkoop wordt weer belangrijk. De excuusmakers die alles te veel vinden, en het graag makkelijk hebben, komen bij een krimp genadeloos naar boven drijven als niet goed genoeg. Waar in een stijgende markt ook de gemiddelde verkoper nog overeind blijft, gaat hij in een krimpende markt kopje onder. Online leads opvolgen is het meest tastbare en controleerbare stukje verkoop in het dealerbedrijf.

Die doe je er niet zomaar even bij, deze leads zijn essentieel om ook in een krimpende markt te kunnen groeien. Topdealers hebben slechts 80 leads nodig om 13 auto’s te verkopen – anderen hebben daar minstens 200 voor nodig. Het is 5 voor 12 voor diegene die leadopvolging nog steeds niet serieus nemen.

Column de Vries | Kopje onder | Automotive Online

Column de Vries | Kopje onder

Column • We weten nu al dat Corona het woord van het jaar wordt. De impact op de economie, waaronder onze branche, is nu al enorm. En de markt was toch al schraal. Hoe gaan we overleven? Nog meer bezuinigen, of gaan we eindelijk eens kijken waarom we zoveel kansen nodig hebben om te komen tot een verkoop?
Paul de Vries Paul de Vries
• Laatste update:

Leadopvolging wordt in een krappe markt nog belangrijker. Marketing kost immers veel geld, en dat is weggegooid als men de kansen die het oplevert verkwanselt. Nu is leadopvolging bij iedereen wel een onderwerp, maar veel salesmanagers denken nog altijd dat leads niet het belangrijkste is waar men oog voor moet hebben. Velen hebben geluk met een merk of met occasions die zichzelf verkopen en zien niet dat ze zelf eerder een barrière zijn dan van toegevoegde waarde zijn.Verkopers die twee keer bellen al te veel werk vinden, of vinden dat de koper zich eerst maar moet bewijzen.

In een krimpende markt gaan matige verkopers kopje onder.

Als je een goed proces hebt voor online leads, werkt dat ook door in je telefonische en showroomverkoop. Echte verkoop wordt weer belangrijk. De excuusmakers die alles te veel vinden, en het graag makkelijk hebben, komen bij een krimp genadeloos naar boven drijven als niet goed genoeg. Waar in een stijgende markt ook de gemiddelde verkoper nog overeind blijft, gaat hij in een krimpende markt kopje onder. Online leads opvolgen is het meest tastbare en controleerbare stukje verkoop in het dealerbedrijf.

Die doe je er niet zomaar even bij, deze leads zijn essentieel om ook in een krimpende markt te kunnen groeien. Topdealers hebben slechts 80 leads nodig om 13 auto’s te verkopen – anderen hebben daar minstens 200 voor nodig. Het is 5 voor 12 voor diegene die leadopvolging nog steeds niet serieus nemen.