Redactioneel | Armoedig

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Luberto van Buiten

Toch is het wel opvallend hoe de discussie over aandrijflijnen ontaardt in een polemiek tussen de EV-adepten (die elke kritische nooit wegwuiven als afkomstig van een aardeverwoestende egoïstische proleet) en EV-ongelovigen (die in hun berekeningetje van de totale uitstoot wél het opwekken van elektriciteit meenemen maar niet de raffinage van brandstof).

Bedenk dat dit soort discussies alleen worden gevoerd tussen mensen die in de autobubbel zitten: het zal de goegemeente echt worst zijn. Daar is die elektrische auto geen onderwerp van gesprek, getuige ook het feit dat ze vrijwel allemaal worden weggezet in een leaseconstructie. 

De gemiddelde consument zal geen tweedehands Zoe bestellen in plaats van een Yaris, omdat die eerste elektrisch is. Moeten we ons dan niets aantrekken van die verschuiving naar elektrische en hybride aandrijflijnen? Natuurlijk wel. Zo’n EV kan in de komende jaren wel eens de ideale boodschappenwagen worden. Want de eerste generatie EV’s heeft daar een prima actieradius voor. Daarnaast verandert het wagenpark ook door het toenemend aantal rijhulpsystemen (deels verplicht) en door strengere milieueisen. Die verandering is in alle geledingen van de branche zichtbaar, van verkoop tot en met reparatie. Luister naar de twee kampen en bedenk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Redactioneel | Armoedig | Automotive Online

Redactioneel | Armoedig

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Luberto van Buiten

Toch is het wel opvallend hoe de discussie over aandrijflijnen ontaardt in een polemiek tussen de EV-adepten (die elke kritische nooit wegwuiven als afkomstig van een aardeverwoestende egoïstische proleet) en EV-ongelovigen (die in hun berekeningetje van de totale uitstoot wél het opwekken van elektriciteit meenemen maar niet de raffinage van brandstof).

Bedenk dat dit soort discussies alleen worden gevoerd tussen mensen die in de autobubbel zitten: het zal de goegemeente echt worst zijn. Daar is die elektrische auto geen onderwerp van gesprek, getuige ook het feit dat ze vrijwel allemaal worden weggezet in een leaseconstructie. 

De gemiddelde consument zal geen tweedehands Zoe bestellen in plaats van een Yaris, omdat die eerste elektrisch is. Moeten we ons dan niets aantrekken van die verschuiving naar elektrische en hybride aandrijflijnen? Natuurlijk wel. Zo’n EV kan in de komende jaren wel eens de ideale boodschappenwagen worden. Want de eerste generatie EV’s heeft daar een prima actieradius voor. Daarnaast verandert het wagenpark ook door het toenemend aantal rijhulpsystemen (deels verplicht) en door strengere milieueisen. Die verandering is in alle geledingen van de branche zichtbaar, van verkoop tot en met reparatie. Luister naar de twee kampen en bedenk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.