Op niveau | Door met pass-thru

Redactie Redactie
• Laatste update:

De mogelijkheden hiervan zijn uitgebreid en gaan verder dan het programmeren van nieuwe software. Pass-thru is namelijk ook te gebruiken als je een nieuwe trekhaak hebt ingebouwd of voor het inleren van nieuwe sleutels. Een aantal autofabrikanten maken het zelfs mogelijk om digitale onderhoudsboekjes in te vullen. Daarnaast is het te gebruiken voor foutcode informatie, technische service bulletins, inleren/coderen. Maar ook voor terugroepacties, schema’s en nog veel meer.

Ook onafhankelijk en op dealerniveau kunnen repareren is mogelijk met pass-thru. Maar om het goed te kunnen gebruiken, is allereerst een account bij een autofabrikant nodig. Wil je ook software laden, dan heb je speciale apparatuur nodig: een VCI met J2534-protocol. Vervolgens moet de software op een daarvoor geschikte laptop of PC worden gezet. Tot slot moet ook de acculader geschikt zijn voor pass-thru. Vaak wordt een acculader aangeraden die flashes en 100A kan leveren met een minimale boordspanning van 13,5V.

In de praktijk blijkt het toepassen van pass-thru een stuk lastiger. Het volgen van een training voorkomt problemen in de toekomst. Zo wordt tijdens de training ‘Pass-Thru en werkplaatsinformatie’ die we leveren met de Automotive Academy (zie automotiveacademy.nl voor meer informatie) aangegeven welke gegevens nodig zijn om een account bij een fabrikant te creëren. Ook leer je de juiste documentatie te vinden, doorloop je alle stappen om een ECU van nieuwe software te voorzien en leer je digitaal een serviceboek in vullen. Zo wordt pass-thru een koud kunstje.

Op niveau wordt mogelijk gemaakt door Automotive Academy

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Op niveau | Door met pass-thru | Automotive Online

Op niveau | Door met pass-thru

Redactie Redactie
• Laatste update:

De mogelijkheden hiervan zijn uitgebreid en gaan verder dan het programmeren van nieuwe software. Pass-thru is namelijk ook te gebruiken als je een nieuwe trekhaak hebt ingebouwd of voor het inleren van nieuwe sleutels. Een aantal autofabrikanten maken het zelfs mogelijk om digitale onderhoudsboekjes in te vullen. Daarnaast is het te gebruiken voor foutcode informatie, technische service bulletins, inleren/coderen. Maar ook voor terugroepacties, schema’s en nog veel meer.

Ook onafhankelijk en op dealerniveau kunnen repareren is mogelijk met pass-thru. Maar om het goed te kunnen gebruiken, is allereerst een account bij een autofabrikant nodig. Wil je ook software laden, dan heb je speciale apparatuur nodig: een VCI met J2534-protocol. Vervolgens moet de software op een daarvoor geschikte laptop of PC worden gezet. Tot slot moet ook de acculader geschikt zijn voor pass-thru. Vaak wordt een acculader aangeraden die flashes en 100A kan leveren met een minimale boordspanning van 13,5V.

In de praktijk blijkt het toepassen van pass-thru een stuk lastiger. Het volgen van een training voorkomt problemen in de toekomst. Zo wordt tijdens de training ‘Pass-Thru en werkplaatsinformatie’ die we leveren met de Automotive Academy (zie automotiveacademy.nl voor meer informatie) aangegeven welke gegevens nodig zijn om een account bij een fabrikant te creëren. Ook leer je de juiste documentatie te vinden, doorloop je alle stappen om een ECU van nieuwe software te voorzien en leer je digitaal een serviceboek in vullen. Zo wordt pass-thru een koud kunstje.

Op niveau wordt mogelijk gemaakt door Automotive Academy

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.