Redactioneel | Kloof

Luberto van Buiten Luberto van Buiten

Het fenomeen spelcomputer was ons bekender dan hen, zoals de playstation met in-game aankopen en diverse apps op de telefoon nu, een generatie later, een kenniskloof tussen ons en onze kinderen veroorzaken. Hoe vrij moeten we ze laten in hun telefoon- en computergebruik? Eén van de gehoorde gevaren is dat de huidige generatie tieners en twintigers door het gebruik van social media niet meer weten hoe fysieke interactie werkt: hoe je gesprekken met anderen aan moet gaan, vragen moet stellen, interesse kunt tonen. Ze communiceren via Whatsapp en Instagram, zelfs als ze in gezelschap verkeren.

Verontrustend? Misschien is het wel een zegen. Aangezien het steeds belangrijker wordt om online de bezoeker te overtuigen en juist vanachter dat scherm een relatie aan te knopen met klanten. Anderzijds: er komt in elke aankoop een moment dat er een ontmoeting plaatsvindt. Met de verkoper in de showroom, of met de Coolblue-medewerker die de wasmachine komt plaatsen. Wie gaat dat gesprek dan voeren?

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Redactioneel | Kloof | Automotive Online

Redactioneel | Kloof

Luberto van Buiten Luberto van Buiten

Het fenomeen spelcomputer was ons bekender dan hen, zoals de playstation met in-game aankopen en diverse apps op de telefoon nu, een generatie later, een kenniskloof tussen ons en onze kinderen veroorzaken. Hoe vrij moeten we ze laten in hun telefoon- en computergebruik? Eén van de gehoorde gevaren is dat de huidige generatie tieners en twintigers door het gebruik van social media niet meer weten hoe fysieke interactie werkt: hoe je gesprekken met anderen aan moet gaan, vragen moet stellen, interesse kunt tonen. Ze communiceren via Whatsapp en Instagram, zelfs als ze in gezelschap verkeren.

Verontrustend? Misschien is het wel een zegen. Aangezien het steeds belangrijker wordt om online de bezoeker te overtuigen en juist vanachter dat scherm een relatie aan te knopen met klanten. Anderzijds: er komt in elke aankoop een moment dat er een ontmoeting plaatsvindt. Met de verkoper in de showroom, of met de Coolblue-medewerker die de wasmachine komt plaatsen. Wie gaat dat gesprek dan voeren?

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.