Voor bedrijven die hun eigen identiteit willen behouden

Requal erkend reparateur

Redactie Redactie
• Laatste update:
> Tijdens u00e9u00e9n van de consumentenacties vorig jaar won Erika Gerritsen uit Lochem 250 euro, te besteden bij Autobedrijf Henk Goorman. Dat levert weer free publicity op voor het bedrijf.

Requal is jaren terug begonnen als gratis label van API, maar de tijd is veranderd en de garageformule is volwassen geworden. “Wij ondersteunen bedrijven die willen profiteren van een label, maar hun eigen sterke identiteit wensen te behouden”, legt sales- & marketingmanager Kees Willemsen uit. “Requal biedt diverse mogelijkheden om het bedrijf de gewenste uitstraling te geven. We bieden een basispakket aan diensten en daar bovenop een aantal modules.”

Basispakket

Het basispakket is gericht op het werven en binden van klanten en het vergroten van het rendement. De aangesloten bedrijven krijgen de beschikking over de elf productlijnen van Requal. Minstens zo belangrijk is de dienstverlening door het Requal-team. “Wij doen alles wat voor de ondernemer geen core-business is”, stelt Willemsen. Dan gaat het onder meer om een folder die aandacht geeft aan de sterke punten van het bedrijf, aangevuld met de seizoensaanbiedingen en de voordelen van Requal. Daarnaast is er twee keer per jaar een actie die gericht is op bestaande klanten. Willemsen: “We organiseren bijvoorbeeld een consumentenactie waarbij klanten die aan de balie een formulier invullen, kans maken op 250 euro gratis onderhoud. Van de prijsuitreiking maken we een klein feestje, waarbij ook de lokale media worden opgetrommeld. Dat levert het bedrijf weer free-publicty en goodwill op.”

Ook landelijk wordt de promotie opgepakt, door deelname aan beurzen en een website, waar consumenten prijzen kunnen opvragen en online een afspraak maken. “Voor garagebedrijven een ideale manier om nieuwe klanten kennis te laten maken met hun bedrijf.” 

Extra modules

Naast het basispakket biedt Requal extra modules, zoals trainingen. Deze worden deels bij GMTO en deels via de fabrikant bij de grossier verzorgd. Ook zaken als managementprogramma Wesp, pechservice, apps en signing in de huisstijl behoren tot het extra pakket. Met het modulaire systeem wordt de basisfee bewust laag gehouden. 

Willemsen verwacht dan ook dat het huidige aantal van 31 deelnemende garages dit jaar nog zal verdubbelen. 

Requal erkend reparateur

31 franchisevestigingen 
Entreefee: geen
Franchisefee: 1.500 euro per jaar
Omzetverplichting bij grossier: 20.000 euro per monteur
Voorkeursleverancier: Doyen API grossier

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Requal erkend reparateur | Automotive Online
Voor bedrijven die hun eigen identiteit willen behouden

Requal erkend reparateur

Redactie Redactie
• Laatste update:
> Tijdens u00e9u00e9n van de consumentenacties vorig jaar won Erika Gerritsen uit Lochem 250 euro, te besteden bij Autobedrijf Henk Goorman. Dat levert weer free publicity op voor het bedrijf.

Requal is jaren terug begonnen als gratis label van API, maar de tijd is veranderd en de garageformule is volwassen geworden. “Wij ondersteunen bedrijven die willen profiteren van een label, maar hun eigen sterke identiteit wensen te behouden”, legt sales- & marketingmanager Kees Willemsen uit. “Requal biedt diverse mogelijkheden om het bedrijf de gewenste uitstraling te geven. We bieden een basispakket aan diensten en daar bovenop een aantal modules.”

Basispakket

Het basispakket is gericht op het werven en binden van klanten en het vergroten van het rendement. De aangesloten bedrijven krijgen de beschikking over de elf productlijnen van Requal. Minstens zo belangrijk is de dienstverlening door het Requal-team. “Wij doen alles wat voor de ondernemer geen core-business is”, stelt Willemsen. Dan gaat het onder meer om een folder die aandacht geeft aan de sterke punten van het bedrijf, aangevuld met de seizoensaanbiedingen en de voordelen van Requal. Daarnaast is er twee keer per jaar een actie die gericht is op bestaande klanten. Willemsen: “We organiseren bijvoorbeeld een consumentenactie waarbij klanten die aan de balie een formulier invullen, kans maken op 250 euro gratis onderhoud. Van de prijsuitreiking maken we een klein feestje, waarbij ook de lokale media worden opgetrommeld. Dat levert het bedrijf weer free-publicty en goodwill op.”

Ook landelijk wordt de promotie opgepakt, door deelname aan beurzen en een website, waar consumenten prijzen kunnen opvragen en online een afspraak maken. “Voor garagebedrijven een ideale manier om nieuwe klanten kennis te laten maken met hun bedrijf.” 

Extra modules

Naast het basispakket biedt Requal extra modules, zoals trainingen. Deze worden deels bij GMTO en deels via de fabrikant bij de grossier verzorgd. Ook zaken als managementprogramma Wesp, pechservice, apps en signing in de huisstijl behoren tot het extra pakket. Met het modulaire systeem wordt de basisfee bewust laag gehouden. 

Willemsen verwacht dan ook dat het huidige aantal van 31 deelnemende garages dit jaar nog zal verdubbelen. 

Requal erkend reparateur

31 franchisevestigingen 
Entreefee: geen
Franchisefee: 1.500 euro per jaar
Omzetverplichting bij grossier: 20.000 euro per monteur
Voorkeursleverancier: Doyen API grossier

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.