Een beter rendement voor de ondernemers

CarProf: fullservice formule voor het hoge segment

Redactie Redactie
• Laatste update:
> T&S behoudt ook onder de vlag van Carprof zijn eigen karakter.

Begin april kon de champagne open bij autobedrijf Carfix T&S in Tiel. Dat bedrijf won een cheque van 10 duizend euro, te besteden aan een make-over van het bedrijf. De cheque werd verloot onder de nieuwe aanmelders voor de werkplaatsformules van Parts Point Group, waaronder CarProf – de full-service garageformule voor het hogere segment. Formulemanager Harold van Gestel vertelt graag wat het CarProf-label precies inhoudt. “Wij faciliteren en ontzorgen het garagebedrijf volledig”, stelt hij. “We bieden de volledige aankleding van het bedrijf, trainingen en opleidingen, offertes en onderdelen, toegang tot de zakelijke markt, remote services, online marketing, pechhulp, noem maar op. De rode draad is rendementsverbetering voor de ondernemer. Dat bereikt hij doordat hij met CarProf kan sturen op cijfers.”

Sturen op cijfers

Voor de winnende ondernemers Thomas Moret en Sander van der Beek van Carfix T&S was dat sturen op cijfers een belangrijke reden om zich dit voorjaar aan te sluiten bij CarProf. Die ‘rendementservice’ werkt als volgt. Bij toetreding tot de formule wordt van de bedrijfsvoering een eerste scan gemaakt, de ‘nulmeting’. Op basis van deze meting en analyse stelt CarProf samen met de ondernemers een actieplan op, dat de ondernemers ondersteunt bij het verbeteren van het rendement van de werkplaats. Met gerichte initiatieven worden verbeteringen in interne processen en uitgekiende marketingacties gerealiseerd. Wekelijks ontvangen de ondernemers rapportages over de bedrijfsvoering en een benchmark. Waar staat het bedrijf in vergelijking met vergelijkbare collega-bedrijven? Periodiek stelt de adviseur van CarProf, samen met de ondernemers, het actieplan bij. Vier maal per jaar vindt een coachingsgesprek plaats met het voltallig personeel. Zo ontstaat een cyclus, waarbij een continue verbetering van het rendement van de werkplaats voorop staat. 

Moret: “Zo houden we de vinger aan de pols van de markt. Soms hebben we van die zaken waarvan we denken: doen we het nou goed, of kunnen we het beter over een andere boeg gooien? Dan kun je bij de benchmark zien welk rendement je collega’s halen. Zo kunnen we ook bepalen of we misschien zaken laten liggen waar extra omzet mee te behalen valt.” 

De 12 sterke punten van CarProf

  1. Rendementservice
  2. Technische ondersteuning en training
  3. 24 maanden garantie voor uw klanten
  4. Effectieve, professionele marketing
  5. CarProf pechhulp
  6. Grip op uw klant via eigen app
  7. Direct een offerte
  8. Volledig assortiment A-merk­onderdelen
  9. Landelijk dekkend CarProf-netwerk
  10. CarProf-kwaliteitsnormen
  11. Moderne, professionele CarProf-uitstraling
  12. Toegang tot de zakelijke markt.

Kwaliteit staat voorop

Sander van der Beek vult zijn collega aan: “Wij zijn een ambitieus full-service autobedrijf. Daar past een full-service formule bij. Wij willen groeien, maar kwaliteit en lange termijn-klantenbinding staan bij ons voorop. CarProf legt de focus op A-merken onderdelen en geeft twee jaar garantie op onderdelen en reparaties. Ook dat zijn voor ons belangrijke zaken, die ons kwaliteitsimago versterken.”

Een andere belangrijke overweging voor de ondernemers was de toegang tot de leasemarkt. Moret: “Wij hebben een hele trouwe klantenkring. Maar vrienden en familie met een leaseauto, of klanten die meerdere auto’s hebben, konden hun leaseauto vaak niet bij ons laten onderhouden, terwijl ze dat wel graag wilden. Dat is straks dankzij CarProf en LeaseProf wél mogelijk. Bovendien werken ze aan een landelijk dekkend netwerk van CarProf-vestigingen en dan wordt ook sturing vanuit de leasemarkt mogelijk.”

Ook de pechhulp vindt Moret belangrijk: “Je ziet dat mensen langer bij de dealer blijven omdat die een goede pechhulp biedt, zolang auto’s daar in onderhoud zijn. Met CarProf bieden we pechhulp op hetzelfde hoge niveau als de dealer. Zo maken we het mensen mogelijk om over te stappen naar een universeel bedrijf.” 

Remote services

Van der Beek ziet ook hele praktische voordelen voor de werkplaats: “Je vindt steeds meer software in auto’s. Veel kunnen wij als universeel bedrijf ook, maar je hebt af en toe van die zaken als een sleutel inlezen, een trekhaak of gasklephuis waarbij het niet meer lukt. In zulke gevallen brengen wij een auto even naar de dealer. De klant merkt daar niets van, maar we houden die auto’s natuurlijk liever hier. Met de remote services en pass-thru van CarProf en Tech360 hebben we direct toegang tot fabrieksgegevens en kunnen we dat soort problemen nu zelf oplossen.” 

Bij dit alles behouden de Tielse ondernemers wel graag hun eigen karakter. “Wij blijven Carfix T&S”, stelt Moret. “Natuurlijk komen er vlaggen en banners van CarProf op de gevel, maar we hebben een ijzersterke naam in de regio en maken onze slogan ‘eerlijk=eerlijk’ voortdurend waar. Die uitstraling willen we gewoon behouden. Ons bedrijf zal niet wezenlijk veranderen met de aansluiting bij CarProf. Het is meer een aanvulling op onze eigen identiteit. In feite worden we dankzij CarProf een veel completer autobedrijf.” 

CarProf

53 franchisevestigingen 
Entreefee: 1.250 euro
Franchisefee: 4.200 euro per jaar
Verplichte omzet bij grossier: 60.000 euro automaterialen en 20.000 euro banden per monteur
Voorkeursleverancier: PartsPoint Group aangesloten

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

CarProf: fullservice formule voor het hoge segment | Automotive Online
Een beter rendement voor de ondernemers

CarProf: fullservice formule voor het hoge segment

Redactie Redactie
• Laatste update:
> T&S behoudt ook onder de vlag van Carprof zijn eigen karakter.

Begin april kon de champagne open bij autobedrijf Carfix T&S in Tiel. Dat bedrijf won een cheque van 10 duizend euro, te besteden aan een make-over van het bedrijf. De cheque werd verloot onder de nieuwe aanmelders voor de werkplaatsformules van Parts Point Group, waaronder CarProf – de full-service garageformule voor het hogere segment. Formulemanager Harold van Gestel vertelt graag wat het CarProf-label precies inhoudt. “Wij faciliteren en ontzorgen het garagebedrijf volledig”, stelt hij. “We bieden de volledige aankleding van het bedrijf, trainingen en opleidingen, offertes en onderdelen, toegang tot de zakelijke markt, remote services, online marketing, pechhulp, noem maar op. De rode draad is rendementsverbetering voor de ondernemer. Dat bereikt hij doordat hij met CarProf kan sturen op cijfers.”

Sturen op cijfers

Voor de winnende ondernemers Thomas Moret en Sander van der Beek van Carfix T&S was dat sturen op cijfers een belangrijke reden om zich dit voorjaar aan te sluiten bij CarProf. Die ‘rendementservice’ werkt als volgt. Bij toetreding tot de formule wordt van de bedrijfsvoering een eerste scan gemaakt, de ‘nulmeting’. Op basis van deze meting en analyse stelt CarProf samen met de ondernemers een actieplan op, dat de ondernemers ondersteunt bij het verbeteren van het rendement van de werkplaats. Met gerichte initiatieven worden verbeteringen in interne processen en uitgekiende marketingacties gerealiseerd. Wekelijks ontvangen de ondernemers rapportages over de bedrijfsvoering en een benchmark. Waar staat het bedrijf in vergelijking met vergelijkbare collega-bedrijven? Periodiek stelt de adviseur van CarProf, samen met de ondernemers, het actieplan bij. Vier maal per jaar vindt een coachingsgesprek plaats met het voltallig personeel. Zo ontstaat een cyclus, waarbij een continue verbetering van het rendement van de werkplaats voorop staat. 

Moret: “Zo houden we de vinger aan de pols van de markt. Soms hebben we van die zaken waarvan we denken: doen we het nou goed, of kunnen we het beter over een andere boeg gooien? Dan kun je bij de benchmark zien welk rendement je collega’s halen. Zo kunnen we ook bepalen of we misschien zaken laten liggen waar extra omzet mee te behalen valt.” 

De 12 sterke punten van CarProf

  1. Rendementservice
  2. Technische ondersteuning en training
  3. 24 maanden garantie voor uw klanten
  4. Effectieve, professionele marketing
  5. CarProf pechhulp
  6. Grip op uw klant via eigen app
  7. Direct een offerte
  8. Volledig assortiment A-merk­onderdelen
  9. Landelijk dekkend CarProf-netwerk
  10. CarProf-kwaliteitsnormen
  11. Moderne, professionele CarProf-uitstraling
  12. Toegang tot de zakelijke markt.

Kwaliteit staat voorop

Sander van der Beek vult zijn collega aan: “Wij zijn een ambitieus full-service autobedrijf. Daar past een full-service formule bij. Wij willen groeien, maar kwaliteit en lange termijn-klantenbinding staan bij ons voorop. CarProf legt de focus op A-merken onderdelen en geeft twee jaar garantie op onderdelen en reparaties. Ook dat zijn voor ons belangrijke zaken, die ons kwaliteitsimago versterken.”

Een andere belangrijke overweging voor de ondernemers was de toegang tot de leasemarkt. Moret: “Wij hebben een hele trouwe klantenkring. Maar vrienden en familie met een leaseauto, of klanten die meerdere auto’s hebben, konden hun leaseauto vaak niet bij ons laten onderhouden, terwijl ze dat wel graag wilden. Dat is straks dankzij CarProf en LeaseProf wél mogelijk. Bovendien werken ze aan een landelijk dekkend netwerk van CarProf-vestigingen en dan wordt ook sturing vanuit de leasemarkt mogelijk.”

Ook de pechhulp vindt Moret belangrijk: “Je ziet dat mensen langer bij de dealer blijven omdat die een goede pechhulp biedt, zolang auto’s daar in onderhoud zijn. Met CarProf bieden we pechhulp op hetzelfde hoge niveau als de dealer. Zo maken we het mensen mogelijk om over te stappen naar een universeel bedrijf.” 

Remote services

Van der Beek ziet ook hele praktische voordelen voor de werkplaats: “Je vindt steeds meer software in auto’s. Veel kunnen wij als universeel bedrijf ook, maar je hebt af en toe van die zaken als een sleutel inlezen, een trekhaak of gasklephuis waarbij het niet meer lukt. In zulke gevallen brengen wij een auto even naar de dealer. De klant merkt daar niets van, maar we houden die auto’s natuurlijk liever hier. Met de remote services en pass-thru van CarProf en Tech360 hebben we direct toegang tot fabrieksgegevens en kunnen we dat soort problemen nu zelf oplossen.” 

Bij dit alles behouden de Tielse ondernemers wel graag hun eigen karakter. “Wij blijven Carfix T&S”, stelt Moret. “Natuurlijk komen er vlaggen en banners van CarProf op de gevel, maar we hebben een ijzersterke naam in de regio en maken onze slogan ‘eerlijk=eerlijk’ voortdurend waar. Die uitstraling willen we gewoon behouden. Ons bedrijf zal niet wezenlijk veranderen met de aansluiting bij CarProf. Het is meer een aanvulling op onze eigen identiteit. In feite worden we dankzij CarProf een veel completer autobedrijf.” 

CarProf

53 franchisevestigingen 
Entreefee: 1.250 euro
Franchisefee: 4.200 euro per jaar
Verplichte omzet bij grossier: 60.000 euro automaterialen en 20.000 euro banden per monteur
Voorkeursleverancier: PartsPoint Group aangesloten

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.