Opschakelen | Dennis Breed

Redactie Redactie

Je won de Focwa Award 2017, een verkiezing voor hoogste klanttevredenheid, dankzij een 9,4 van je klanten. Hoe krijg je zo’n hoog cijfer?

“We sturen al onze klanten een enquête toe en die wordt eigenlijk altijd ingevuld. Sinds maart werken we met Klanttevreden.nl, als AHG-groep, zodat we ook aan deze verkiezingen konden deelnemen. Ik denk dat wij ons onderscheiden door de manier waarop we met onze klanten omgaan. Bij forse schades bel ik altijd na om te vragen of alles nog naar wens is; ook komen mensen bij ons graag koffie drinken. We zetten mensen dan niet in een hoek, we drinken liever een kopje mee. Daardoor kennen we al onze klanten bij naam.”

Jullie hebben naast een herstelbedrijf ook een wasstraat. Waarom die combinatie?

“Met autoschade heb je niet zo heel vaak contact met je klanten, bij een wasstraat wel. En dan ook laagdrempelig. Op die manier krijg je ook nieuwe klanten in het schadebedrijf. Ik maak ook echt tijd om een praatje met de klanten van de wasstraat te maken. Dat levert niet alleen nieuwe klanten op voor schade, ze vragen ook nog wel eens of wij niet de onderhoudsbeurt kunnen doen of even naar de auto willen kijken als er iets mis dreigt te zijn. Dat doen we graag.”

Verwacht je dat de award nog meer nieuwe klanten oplevert?

“Ik denk het wel, hoewel we in de regio al wel bekend zijn. Wij investeren veel in onze relaties, omdat we ook niet alle gestuurde schade willen binnenhalen. Ik vind dat je een eerlijk uurtarief moet hanteren, maar je moet je prijs wel zelf kunnen bepalen. Dat kan niet overal.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.