Actueel | Partspoint lanceert 360 graden-oplossing

Redactie Redactie

Elk universeel autobedrijf moet iedere auto die binnenkomt kunnen repareren zonder daarbij een beroep te moeten doen op een dealer. Dat is de gedachte achter het trainingsprogramma Tech360, dat onderdelenleverancier Partspoint deze maand start. Naast een opleidingsprogramma en trainingen in eigen trainingscentra bestaat Tech360 ook uit een technische helpdesk, diagnose op afstand, ondersteuning bij pass-thru en een expert op afroep. “Een universele garagist hoeft niet alles zelf te kunnen, maar wel alles in eigen huis kunnen oplossen”, zegt projectleider Fred Kamphuis. “Eventueel met hulp op afstand van Tech360.”

Vooral pass-thru is een belangrijk onderdeel van het programma. Voor de zestien belangrijkste automerken zijn protocollen beschikbaar waarmee je kunt inloggen op de servers van autofabrikanten. “Het autobedrijf moet zelf de verbinding maken, betalen en de software downloaden, maar wij kunnen ze in het proces begeleiden.”

Zaken als het inleren van componenten, service-intervallen resetten en complexe diagnoseklussen kunnen autobedrijven via Tech360 ook uitbesteden. Via het systeem van Jifeline neemt een expert het werk op afstand over. Ook worden er trainingsruimtes ingericht, vergelijkbaar met het al bestaande trainingscentrum van TC Staadegaard in Eindhoven (foto) en de Automotive Academy’s van Sator. In totaal moeten er vier Tech360 centers komen in Nederland. Naast Eindhoven ook in de regio’s Apeldoorn, Assen en Zwijndrecht. Verder worden er trainingen gegeven bij GMTO in Broek op Langedijk en gaat Partspoint gebruik maken van de locaties van technische scholen in Nederland en België.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.