Nieuwe post | Paul Eidhof

Redactie Redactie

Wat is zo aantrekkelijk aan uw nieuwe functie?

“Vooral het internationalere karakter van deze baan spreekt me aan. Mijn gebied is uitgebreid met België en Luxemburg. Dus dat betekent dat ik ook meer zal reizen en bijvoorbeeld vaker op het Belgische hoofdkantoor in Brussel zal zijn. Al grenzen ze aan elkaar, er bestaan toch duidelijke verschillen tussen de drie Benelux-landen, niet alleen op het gebied van taal of cultuur. Ook de bandenmarkten zijn anders. In ons eigen land is de distributiedichtheid bijvoorbeeld heel hoog, terwijl die in België en Luxemburg een stuk minder is. Mijn rol is het streven meer onderlinge synergie te zoeken. De landen horen nu organisatorisch meer bij elkaar en daardoor wordt er automatisch vaak ook makkelijker samengewerkt.”

In hoeverre vragen die verschillende landen een andere aanpak?

“Zakendoen in Nederland gebeurt altijd op basis van gelijkwaardigheid, open en direct. Je kunt problemen openlijk met elkaar bespreken en directheid wordt niet vreemd gevonden in ons land. We zijn hier natuurlijk behoorlijk recht voor z’n raap. Dat ligt al heel anders in de ons omringende landen, zonder daar nu een waardeoordeel over te hebben. Die verschillende landen vragen dus een andere marktbenadering en aanpak. Maar internationaal zakendoen heeft zeker een gemene deler: uiteindelijk moet je het beestje bij de naam noemen en fair zijn om tot elkaar te komen.”

Wat is er zo interessant aan de ­bandenwereld?

“Het leuke is dat de bandensector permanent in beweging en vol dynamiek is. Er gebeurt bijvoorbeeld veel op retailgebied: van voorraadbeheer tot distributie en andere verdienmodellen. Ondertussen willen ook consumenten zich beter laten informeren over banden. Als je van plan bent om nieuwe banden te gaan aanschaffen voor een paar honderd euro, dan wil je je goed kunnen oriënteren zodat je de juiste beslissing kunt nemen. Al die informatie is tegenwoordig dankzij internet natuurlijk makkelijk beschikbaar voor iedereen. Daar maken consumenten dan ook dankbaar gebruik van.”

Wat doet u in uw vrije tijd?

“Als ik meer tijd zou hebben, dan zou ik meer windsurfen of vaker een rondje golfen. Dat doe ik graag. Afgelopen voorjaar ben ik samen met mijn zoon naar Fuerteventura geweest om te windsurfen, heel ontspannen. Skiën doen we ook graag met het gezin. Elke winter gaan we met z’n allen naar Italië, heerlijk.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe post | Paul Eidhof | Automotive Online

Nieuwe post | Paul Eidhof

Redactie Redactie

Wat is zo aantrekkelijk aan uw nieuwe functie?

“Vooral het internationalere karakter van deze baan spreekt me aan. Mijn gebied is uitgebreid met België en Luxemburg. Dus dat betekent dat ik ook meer zal reizen en bijvoorbeeld vaker op het Belgische hoofdkantoor in Brussel zal zijn. Al grenzen ze aan elkaar, er bestaan toch duidelijke verschillen tussen de drie Benelux-landen, niet alleen op het gebied van taal of cultuur. Ook de bandenmarkten zijn anders. In ons eigen land is de distributiedichtheid bijvoorbeeld heel hoog, terwijl die in België en Luxemburg een stuk minder is. Mijn rol is het streven meer onderlinge synergie te zoeken. De landen horen nu organisatorisch meer bij elkaar en daardoor wordt er automatisch vaak ook makkelijker samengewerkt.”

In hoeverre vragen die verschillende landen een andere aanpak?

“Zakendoen in Nederland gebeurt altijd op basis van gelijkwaardigheid, open en direct. Je kunt problemen openlijk met elkaar bespreken en directheid wordt niet vreemd gevonden in ons land. We zijn hier natuurlijk behoorlijk recht voor z’n raap. Dat ligt al heel anders in de ons omringende landen, zonder daar nu een waardeoordeel over te hebben. Die verschillende landen vragen dus een andere marktbenadering en aanpak. Maar internationaal zakendoen heeft zeker een gemene deler: uiteindelijk moet je het beestje bij de naam noemen en fair zijn om tot elkaar te komen.”

Wat is er zo interessant aan de ­bandenwereld?

“Het leuke is dat de bandensector permanent in beweging en vol dynamiek is. Er gebeurt bijvoorbeeld veel op retailgebied: van voorraadbeheer tot distributie en andere verdienmodellen. Ondertussen willen ook consumenten zich beter laten informeren over banden. Als je van plan bent om nieuwe banden te gaan aanschaffen voor een paar honderd euro, dan wil je je goed kunnen oriënteren zodat je de juiste beslissing kunt nemen. Al die informatie is tegenwoordig dankzij internet natuurlijk makkelijk beschikbaar voor iedereen. Daar maken consumenten dan ook dankbaar gebruik van.”

Wat doet u in uw vrije tijd?

“Als ik meer tijd zou hebben, dan zou ik meer windsurfen of vaker een rondje golfen. Dat doe ik graag. Afgelopen voorjaar ben ik samen met mijn zoon naar Fuerteventura geweest om te windsurfen, heel ontspannen. Skiën doen we ook graag met het gezin. Elke winter gaan we met z’n allen naar Italië, heerlijk.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.