Nieuwe post | Silvia de Vries

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat trok u aan in de leasebranche?

“Een organisatie klaarstomen voor de toekomst en nieuwe markten creëren, dat vind ik spannend. Er gebeurt veel in de automotive, de traditionele businessmodellen gaan op de schop. Het is de kunst om als organisatie mee te bewegen door er op de juiste manier op in te springen. Bij ALD heerst een goede visie en het bedrijf loopt voorop als het gaat om mobiliteit. Er komen meer individuele klanten, private lease wordt groter en de klantbeleving verandert: hoe gaan we dat faciliteren? We gaan op avontuur, onderzoeken nieuwe markten en dat is een hele reis op zich.”

Reist u privé ook veel?

“Ja, ik heb regelmatig grote reizen gemaakt. Dan nam ik een sabbatical en ging een half jaar in mijn eentje backpacken. Het maakt dat je fris en vernieuwend kunt zijn en ik adviseer anderen ook altijd om te reizen en andere culturen te ontdekken. Ik reisde veel als vrouw alleen en dan zijn er ook flinke uitdagingen. Ik leerde te luisteren naar mijn intuïtie terwijl de ratio ook gewoon meespeelt. En soms moet je gewoon maar zien wat er gebeurt en je aan­passen. Bergwandelingen waarbij we werden overvallen door noodweer; zie dan maar eens rustig te blijven. Herkenningspunten terughalen, luisteren naar anderen en als je zeker bent van je richting ook gewoon gáán.”

Hoe vertaalt u die inzichten naar ALD?

“Belangrijk bij innovatie is focus houden: waar gaan we naartoe? Je kunt veel kanten op, maar je moet kiezen en daarin vervolgens structuur bieden zodat we resultaat behalen. Betrouwbaar en herkenbaar zijn voor klanten en medewerkers. En, niet onbelangrijk: plezier hebben. Als we bewuste keuzes maken, kunnen we altijd sturen en regie behouden. En we sturen natuurlijk naar marktleiderschap. Voor mij is het nu ook zaak om het leasevak beter te leren kennen. Ik schurkte bij Tomtom wel tegen mobiliteit aan, maar bij lease komt de financiële wereld om de hoek kijken.”

U woont in Utrecht en werkt in Hoofddorp, hoe forenst u?

“Momenteel nog veel met de auto, maar ik vind het ook heel prettig om openbaar vervoer – de trein en de snelbus – te combineren met de speedbike. Ik vind files zonde van mijn tijd. Met de speedbike kun je zo’n 40 km per uur rijden en dan kom ik niet bezweet aan op het werk en ben lekker buiten geweest.”

Wat doet u buiten het werk om?

“Ik tennis, fiets en zit op een popkoor. En reizen: mijn man Olaf en ik hebben geen kinderen en zijn veel met vrienden onderweg. Deze week gaan we met vrienden naar Schotland om te wandelen en een concert van voormalig Deep Purple zanger Ritchie Blackmore te bezoeken. We gaan best vaak naar concerten, stevige rock zoals dat van Black Sabbath is favoriet. En dan liefst in kleinere zalen zoals Tivoli of Paradiso. Soms reizen we er voor; naar Las Vegas voor een optreden en een korte vakantie.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe post | Silvia de Vries | Automotive Online

Nieuwe post | Silvia de Vries

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat trok u aan in de leasebranche?

“Een organisatie klaarstomen voor de toekomst en nieuwe markten creëren, dat vind ik spannend. Er gebeurt veel in de automotive, de traditionele businessmodellen gaan op de schop. Het is de kunst om als organisatie mee te bewegen door er op de juiste manier op in te springen. Bij ALD heerst een goede visie en het bedrijf loopt voorop als het gaat om mobiliteit. Er komen meer individuele klanten, private lease wordt groter en de klantbeleving verandert: hoe gaan we dat faciliteren? We gaan op avontuur, onderzoeken nieuwe markten en dat is een hele reis op zich.”

Reist u privé ook veel?

“Ja, ik heb regelmatig grote reizen gemaakt. Dan nam ik een sabbatical en ging een half jaar in mijn eentje backpacken. Het maakt dat je fris en vernieuwend kunt zijn en ik adviseer anderen ook altijd om te reizen en andere culturen te ontdekken. Ik reisde veel als vrouw alleen en dan zijn er ook flinke uitdagingen. Ik leerde te luisteren naar mijn intuïtie terwijl de ratio ook gewoon meespeelt. En soms moet je gewoon maar zien wat er gebeurt en je aan­passen. Bergwandelingen waarbij we werden overvallen door noodweer; zie dan maar eens rustig te blijven. Herkenningspunten terughalen, luisteren naar anderen en als je zeker bent van je richting ook gewoon gáán.”

Hoe vertaalt u die inzichten naar ALD?

“Belangrijk bij innovatie is focus houden: waar gaan we naartoe? Je kunt veel kanten op, maar je moet kiezen en daarin vervolgens structuur bieden zodat we resultaat behalen. Betrouwbaar en herkenbaar zijn voor klanten en medewerkers. En, niet onbelangrijk: plezier hebben. Als we bewuste keuzes maken, kunnen we altijd sturen en regie behouden. En we sturen natuurlijk naar marktleiderschap. Voor mij is het nu ook zaak om het leasevak beter te leren kennen. Ik schurkte bij Tomtom wel tegen mobiliteit aan, maar bij lease komt de financiële wereld om de hoek kijken.”

U woont in Utrecht en werkt in Hoofddorp, hoe forenst u?

“Momenteel nog veel met de auto, maar ik vind het ook heel prettig om openbaar vervoer – de trein en de snelbus – te combineren met de speedbike. Ik vind files zonde van mijn tijd. Met de speedbike kun je zo’n 40 km per uur rijden en dan kom ik niet bezweet aan op het werk en ben lekker buiten geweest.”

Wat doet u buiten het werk om?

“Ik tennis, fiets en zit op een popkoor. En reizen: mijn man Olaf en ik hebben geen kinderen en zijn veel met vrienden onderweg. Deze week gaan we met vrienden naar Schotland om te wandelen en een concert van voormalig Deep Purple zanger Ritchie Blackmore te bezoeken. We gaan best vaak naar concerten, stevige rock zoals dat van Black Sabbath is favoriet. En dan liefst in kleinere zalen zoals Tivoli of Paradiso. Soms reizen we er voor; naar Las Vegas voor een optreden en een korte vakantie.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.