Kwaliteit boven alles

Redactie Redactie
• Laatste update:

Pas op de derde plaats komt geld. Automotive vroeg het panel om te bepalen wat ze wel en niet belangrijk vinden bij het uitvoeren van onderhoud. Consumenten hechten minder waarde aan de mogelijkheid tot een leenauto, het bedrijf waar de auto gekocht is, een haal- en brengservice en ook de ervaringen van anderen staan niet hoog op de prioriteitenlijst. De kwaliteit staat centraal, aldus het panel. Zo’n 95 procent vindt kwaliteit van het onderhoud (zeer) belangrijk. Een kleine negentig procent vindt prijs ook zeer belangrijk, maar de eigen ervaring met het bedrijf is belangrijker. Na de prijs, het derde belangrijkste beoordelingscriteria, komt de locatie van de garage op plek vier. Maar vijftien procent zegt het niet zo belangrijk te vinden waar de garage is gevestigd, de rest hecht er in meer of minder mate toch veel waarde aan. 

kwaliteit

Meer geld uitgegeven

Automotive vroeg ook naar waar de deelnemers – een representatieve afspiegeling van alle Nederlandse automobilisten – vormen, hun auto laten onderhouden. Iets minder dan de helft gaat naar de dealer. De garageformules hebben een marktaandeel van ongeveer negen procent. De respondenten is ook gevraagd of ze het onderhoud combineren met de apk. En bij bijna 85 procent van de respondenten is de apk het moment om onderhoud te laten plegen. Het verklaart voor een deel de harde strijd op de apk-markt. De bestedingen liggen daarbij (voor het gevoel) iets hoger dan in het afgelopen jaren. Bijna twintig procent denkt meer uit gegeven te hebben, tien procent juist minder.

Kijk hier voor meer informatie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Kwaliteit boven alles | Automotive Online

Kwaliteit boven alles

Redactie Redactie
• Laatste update:

Pas op de derde plaats komt geld. Automotive vroeg het panel om te bepalen wat ze wel en niet belangrijk vinden bij het uitvoeren van onderhoud. Consumenten hechten minder waarde aan de mogelijkheid tot een leenauto, het bedrijf waar de auto gekocht is, een haal- en brengservice en ook de ervaringen van anderen staan niet hoog op de prioriteitenlijst. De kwaliteit staat centraal, aldus het panel. Zo’n 95 procent vindt kwaliteit van het onderhoud (zeer) belangrijk. Een kleine negentig procent vindt prijs ook zeer belangrijk, maar de eigen ervaring met het bedrijf is belangrijker. Na de prijs, het derde belangrijkste beoordelingscriteria, komt de locatie van de garage op plek vier. Maar vijftien procent zegt het niet zo belangrijk te vinden waar de garage is gevestigd, de rest hecht er in meer of minder mate toch veel waarde aan. 

kwaliteit

Meer geld uitgegeven

Automotive vroeg ook naar waar de deelnemers – een representatieve afspiegeling van alle Nederlandse automobilisten – vormen, hun auto laten onderhouden. Iets minder dan de helft gaat naar de dealer. De garageformules hebben een marktaandeel van ongeveer negen procent. De respondenten is ook gevraagd of ze het onderhoud combineren met de apk. En bij bijna 85 procent van de respondenten is de apk het moment om onderhoud te laten plegen. Het verklaart voor een deel de harde strijd op de apk-markt. De bestedingen liggen daarbij (voor het gevoel) iets hoger dan in het afgelopen jaren. Bijna twintig procent denkt meer uit gegeven te hebben, tien procent juist minder.

Kijk hier voor meer informatie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.