Autonieuws | de Renault Mégane Station

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Voor: Hij is concurrerend geprijsd, ziet er goed uit en heeft een comfortabel onderstel. 
Tegen: Net als zo veel nieuwe stationwagons die op de markt komen heeft hij minder bagageruimte dan zijn voorganger. 
Consumentenpotentieel: Een 6,5. Wij denken dat consumenten eerder kiezen voor een andere Renault, zoals de Clio Estate, Captur of Kadjar. 

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Keurige auto voor een keurige prijs. De bij­telling gaat geen 22 duizend auto’s meer opleveren. Vooral de Estate scoort op ruimte ‘groeipunten’ en zal ook als gezinsauto daardoor op menig particuliere shortlist terecht kunnen komen.
Tegen: In tegenstelling tot de Captur en de Kadjar is het geen onderscheidende auto geworden. Renault moet het toch ook vooral van de buitenkant hebben. Een 1-0 achterstand voor de Mégane. 
Leasepotentieel: Het wordt knokken voor de Mégane. Wij denken dat het niet lang duurt voordat de overbekende actiepakketten van stal worden gehaald. Cijfer: 6,5. 

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Zijn voorganger heeft een goede reputatie opgebouwd op het vlak van betrouwbaarheid. Ook vindt menigeen dat de looks van de op dat gebied ook al geprezen voorganger er nog verder op vooruit zijn gegaan. Dat is belangrijk voor de restwaarde.
Tegen: Even afwachten hoe het multi­mediasysteem zich laat bedienen.
Restwaardepotentieel: Een 7,5: de Mégane heeft weer een grote stap voorwaarts gemaakt en kwalitatief is er niets te vrezen.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: De meeste leaserijders komen volgend jaar in de 22 procentcategorie en dus moet de Mégane het niet van de CO2 hebben, maar meer van de catalogusprijs. Die is voor de benzine-uitvoering zeker niet verkeerd, dus dat zal geen belemmering zijn om de Mégane als zakelijke auto te kiezen. Voor dik 20 mille (21 voor de Estate) heb je al een aardig complete uitrusting.
Tegen: De Mégane komt niet met stekker op de markt, althans niet in eerste instantie. Het zou natuurlijk heel mooi zijn als Renault naast de Zoë (actieradius nu 400 km) een grotere broer in de markt had gezet met een flink EV-bereik. Jammer.
Fleetpotentieel: Een 8.

Consumentenpotentieel: 6,5
Leasepotentieel: 6,5
Restwaardepotentieel: 7,5
Fleetpotentieel: 8

Gemiddelde: 7,1

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autonieuws | de Renault Mégane Station | Automotive Online

Autonieuws | de Renault Mégane Station

Redactie Redactie
• Laatste update:

Wat zeggen de experts?

Stéphan Vermeulen, coördinator tests Autoweek

Voor: Hij is concurrerend geprijsd, ziet er goed uit en heeft een comfortabel onderstel. 
Tegen: Net als zo veel nieuwe stationwagons die op de markt komen heeft hij minder bagageruimte dan zijn voorganger. 
Consumentenpotentieel: Een 6,5. Wij denken dat consumenten eerder kiezen voor een andere Renault, zoals de Clio Estate, Captur of Kadjar. 

Frank van Klink, directeur XLLease

Voor: Keurige auto voor een keurige prijs. De bij­telling gaat geen 22 duizend auto’s meer opleveren. Vooral de Estate scoort op ruimte ‘groeipunten’ en zal ook als gezinsauto daardoor op menig particuliere shortlist terecht kunnen komen.
Tegen: In tegenstelling tot de Captur en de Kadjar is het geen onderscheidende auto geworden. Renault moet het toch ook vooral van de buitenkant hebben. Een 1-0 achterstand voor de Mégane. 
Leasepotentieel: Het wordt knokken voor de Mégane. Wij denken dat het niet lang duurt voordat de overbekende actiepakketten van stal worden gehaald. Cijfer: 6,5. 

Joost Klaren, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Zijn voorganger heeft een goede reputatie opgebouwd op het vlak van betrouwbaarheid. Ook vindt menigeen dat de looks van de op dat gebied ook al geprezen voorganger er nog verder op vooruit zijn gegaan. Dat is belangrijk voor de restwaarde.
Tegen: Even afwachten hoe het multi­mediasysteem zich laat bedienen.
Restwaardepotentieel: Een 7,5: de Mégane heeft weer een grote stap voorwaarts gemaakt en kwalitatief is er niets te vrezen.

Hans den Hollander, fleetmanager Cisco

Voor: De meeste leaserijders komen volgend jaar in de 22 procentcategorie en dus moet de Mégane het niet van de CO2 hebben, maar meer van de catalogusprijs. Die is voor de benzine-uitvoering zeker niet verkeerd, dus dat zal geen belemmering zijn om de Mégane als zakelijke auto te kiezen. Voor dik 20 mille (21 voor de Estate) heb je al een aardig complete uitrusting.
Tegen: De Mégane komt niet met stekker op de markt, althans niet in eerste instantie. Het zou natuurlijk heel mooi zijn als Renault naast de Zoë (actieradius nu 400 km) een grotere broer in de markt had gezet met een flink EV-bereik. Jammer.
Fleetpotentieel: Een 8.

Consumentenpotentieel: 6,5
Leasepotentieel: 6,5
Restwaardepotentieel: 7,5
Fleetpotentieel: 8

Gemiddelde: 7,1

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.