Eerlijke strijd

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek.

Voor: Bij onze eerste kennismaking waren we enthousiast over de rij-eigenschappen en de motoren. Waar de concurrenten driecilinder turbomotoren aanbieden, heeft de voorlopige instapversie nog altijd een viercilinder, met turbo. Dat kan mensen aanspreken.

Tegen: Hij is niet de ruimste in zijn klasse en over de werking van het multimediasysteem zijn we niet zo te spreken.

Consumentenpotentieel: Een zeer behoorlijke 7,5.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: Een potentie van 20 duizend Mégane-rijders die zo langzamerhand aan een nieuwe auto toe zijn. De designinvloeden van zijn grote broer de Talisman doen hem goed. De kleurenmenger heeft goed werk verricht.

Tegen: De mogelijke klantenloyaliteit van 20 duizend Mégane-rijders. Hoe tevreden zijn zij over hun auto en de dealerorganisatie aan het einde van het leasecontract? Druk komt vooral van de Peugeot 308, die ook los van bijtelling heel populair is.

Leasepotentieel: De markt wordt weer veel beter verdeeld maar houdt in 2016 zeker nog last van ‘bijtellingsfetish’. Ook staan de kades nog vol met bijtellingsvriendelijke auto’s zonder eigenaar. Een 7.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Renault is in alle Europese landen een gevestigd merk en dat creëert een enorme tweedehands afzetmarkt, waardoor ook volumemodellen als de Mégane tegen de juiste prijs verkocht kunnen worden.

Tegen: Nu het alleenrecht op gunstige CO2-waarden is verdampt, is er ten opzichte van de concurrentie weinig onderscheidend vermogen. Ook de looks zijn niet ieders smaak en dat maakt het lastig om het maximale uit de restwaarden te halen.

Restwaardepotentieel: Een 6,5. Belangrijke actuele thema’s als gewichtsreductie, veiligheidsassistentie en multimediatoepassingen blijven bij dit model onderbelicht.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: De nieuwe Mégane moet het op eigen kracht doen nu het bijtellingsmechanisme zijn langste tijd heeft gehad. Alhoewel het wel helpt dat tienduizenden bijtellingsshoppers nu in een Mégane rijden waarvan een deel dit merk trouw zal blijven. Het design is zonder meer aantrekkelijk.

Tegen: De voor de zakelijke markt belangrijke stationuitvoering laat nog even op zich wachten, en dat zal het marktaandeel in eerste instantie te beperken. Verder komt er geen plug-in uitvoering.

Fleetpotentieel: Een 8.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Eerlijke strijd | Automotive Online

Eerlijke strijd

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek.

Voor: Bij onze eerste kennismaking waren we enthousiast over de rij-eigenschappen en de motoren. Waar de concurrenten driecilinder turbomotoren aanbieden, heeft de voorlopige instapversie nog altijd een viercilinder, met turbo. Dat kan mensen aanspreken.

Tegen: Hij is niet de ruimste in zijn klasse en over de werking van het multimediasysteem zijn we niet zo te spreken.

Consumentenpotentieel: Een zeer behoorlijke 7,5.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: Een potentie van 20 duizend Mégane-rijders die zo langzamerhand aan een nieuwe auto toe zijn. De designinvloeden van zijn grote broer de Talisman doen hem goed. De kleurenmenger heeft goed werk verricht.

Tegen: De mogelijke klantenloyaliteit van 20 duizend Mégane-rijders. Hoe tevreden zijn zij over hun auto en de dealerorganisatie aan het einde van het leasecontract? Druk komt vooral van de Peugeot 308, die ook los van bijtelling heel populair is.

Leasepotentieel: De markt wordt weer veel beter verdeeld maar houdt in 2016 zeker nog last van ‘bijtellingsfetish’. Ook staan de kades nog vol met bijtellingsvriendelijke auto’s zonder eigenaar. Een 7.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist Autotelex

Voor: Renault is in alle Europese landen een gevestigd merk en dat creëert een enorme tweedehands afzetmarkt, waardoor ook volumemodellen als de Mégane tegen de juiste prijs verkocht kunnen worden.

Tegen: Nu het alleenrecht op gunstige CO2-waarden is verdampt, is er ten opzichte van de concurrentie weinig onderscheidend vermogen. Ook de looks zijn niet ieders smaak en dat maakt het lastig om het maximale uit de restwaarden te halen.

Restwaardepotentieel: Een 6,5. Belangrijke actuele thema’s als gewichtsreductie, veiligheidsassistentie en multimediatoepassingen blijven bij dit model onderbelicht.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager Cisco

Voor: De nieuwe Mégane moet het op eigen kracht doen nu het bijtellingsmechanisme zijn langste tijd heeft gehad. Alhoewel het wel helpt dat tienduizenden bijtellingsshoppers nu in een Mégane rijden waarvan een deel dit merk trouw zal blijven. Het design is zonder meer aantrekkelijk.

Tegen: De voor de zakelijke markt belangrijke stationuitvoering laat nog even op zich wachten, en dat zal het marktaandeel in eerste instantie te beperken. Verder komt er geen plug-in uitvoering.

Fleetpotentieel: Een 8.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.