Net Promoter Score stijgt opnieuw

Alphabet en wagenplan zijn de beste

Redactie Redactie
• Laatste update:

De winnaars zijn dinsdag 8 december bekendgemaakt tijdens het Automotive Leasing Event 2015 in de voormalige kruitfabriek Explore in Muiden, dat wordt gesponsord door Kwik-Fit, Autoveiling.nl, Carwise ICT en Fleetwise. Ruim vijfduizend leden van de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) hebben deelgenomen aan de verkiezing, waarvoor onderzoek werd uitgevoerd door Tevreden.nl. In totaal zijn er zeventien leasemaatschappijen beoordeeld. In de categorie ‘groot’ staat Business Lease, de winnaar van vorig jaar, op nummer twee en Athlon op de derde plaats. In de categorie ‘middelgroot/klein’ staan AA Lease en Van Mossel Leasing respectievelijk op de tweede en derde plek.

Stijdende NPS

VZR-voorzitter Jan van Delft, voormalig ceo van Terberg Leasing, ziet de Net Promotor Score (NPS) van de leasebranche ieder jaar stijgen. “Dit is inmiddels de vijfde editie van het onderzoek. Er ontstaat een mooi beeld over de jaren heen. Dit jaar is de NPS 24, vorig jaar was dit nog 19. Dat is duidelijk een teken dat de branche verandert en dat de leaserijder steeds meer als klant behandeld wordt.” De resultaten van het VZR-onderzoek zijn opgenomen in het rapport Tevredenheid Over Leasemaatschappijen 2015 (TOL). In het onderzoek is de tevredenheid van leaserijders gemeten over de leasemaatschappij op het gebied van communicatie en informatie, contractuele aspecten, onderhoud en schade en pech. In de puntentelling zijn naast deze onderdelen ook een rapportcijfer en de NPS meegenomen.

‘De leaserijder wordt steeds meer als klant behandeld.’

Over de winnaars

Groot: Alphabet

Uit de enquêtes blijkt dat bij leaserijders direct en persoonlijk contact met de leasemaatschappij hoog scoort. Alphabet scoort vooral goed op het onderdeel ‘contractuele aspecten’. Daarin is niet alleen gevraagd naar de tevredenheid over het contract, maar ook over het eigen risico, keuzevrijheid voor aftersales, de verwerking en verrekening van boetes en de afhandeling bij eindecontract. Ook op het gebied van onderhoud zijn de klanten van Alphabet het meest tevreden.

Middel/klein: Wagenplan

Deze leasemaatschappij, onderdeel van Centraal Beheer, scoort het beste op het onderdeel schade, pech en onderhoud. Er is in de verkiezing ingezoomd op de tevredenheid over de kwaliteit van het herstel, maar ook op bijvoorbeeld de beschikbaarheid van vervangend vervoer.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Alphabet en wagenplan zijn de beste | Automotive Online
Net Promoter Score stijgt opnieuw

Alphabet en wagenplan zijn de beste

Redactie Redactie
• Laatste update:

De winnaars zijn dinsdag 8 december bekendgemaakt tijdens het Automotive Leasing Event 2015 in de voormalige kruitfabriek Explore in Muiden, dat wordt gesponsord door Kwik-Fit, Autoveiling.nl, Carwise ICT en Fleetwise. Ruim vijfduizend leden van de Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) hebben deelgenomen aan de verkiezing, waarvoor onderzoek werd uitgevoerd door Tevreden.nl. In totaal zijn er zeventien leasemaatschappijen beoordeeld. In de categorie ‘groot’ staat Business Lease, de winnaar van vorig jaar, op nummer twee en Athlon op de derde plaats. In de categorie ‘middelgroot/klein’ staan AA Lease en Van Mossel Leasing respectievelijk op de tweede en derde plek.

Stijdende NPS

VZR-voorzitter Jan van Delft, voormalig ceo van Terberg Leasing, ziet de Net Promotor Score (NPS) van de leasebranche ieder jaar stijgen. “Dit is inmiddels de vijfde editie van het onderzoek. Er ontstaat een mooi beeld over de jaren heen. Dit jaar is de NPS 24, vorig jaar was dit nog 19. Dat is duidelijk een teken dat de branche verandert en dat de leaserijder steeds meer als klant behandeld wordt.” De resultaten van het VZR-onderzoek zijn opgenomen in het rapport Tevredenheid Over Leasemaatschappijen 2015 (TOL). In het onderzoek is de tevredenheid van leaserijders gemeten over de leasemaatschappij op het gebied van communicatie en informatie, contractuele aspecten, onderhoud en schade en pech. In de puntentelling zijn naast deze onderdelen ook een rapportcijfer en de NPS meegenomen.

‘De leaserijder wordt steeds meer als klant behandeld.’

Over de winnaars

Groot: Alphabet

Uit de enquêtes blijkt dat bij leaserijders direct en persoonlijk contact met de leasemaatschappij hoog scoort. Alphabet scoort vooral goed op het onderdeel ‘contractuele aspecten’. Daarin is niet alleen gevraagd naar de tevredenheid over het contract, maar ook over het eigen risico, keuzevrijheid voor aftersales, de verwerking en verrekening van boetes en de afhandeling bij eindecontract. Ook op het gebied van onderhoud zijn de klanten van Alphabet het meest tevreden.

Middel/klein: Wagenplan

Deze leasemaatschappij, onderdeel van Centraal Beheer, scoort het beste op het onderdeel schade, pech en onderhoud. Er is in de verkiezing ingezoomd op de tevredenheid over de kwaliteit van het herstel, maar ook op bijvoorbeeld de beschikbaarheid van vervangend vervoer.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.