Eye tee

Redactie Redactie
• Laatste update:

En ooit komend als employee van een Volkswagen-dealer – Kamsteeg – was het best een grote stap naar zo'n Japans merk voor eigen rekening en risico. Maar het bleek goed. Erg goed. Ooit roestten ze nog. In den beginne. Zo rond vanaf nieuw 1977. Te veel koolstof in het plaatijzer. Maar ook veel bleef heel. Geen VWboxermotor met losse cilinderkoppen. Geen verbrande kleppen van de derde cilinder. Geen receptionist die met compressie meten de meter bij de derde cilinder wat minder hard in het bougiegat drukte om zelf een prima wagentje te krijgen. “Motor kapot mevrouwtje. Hoogste tijd voor inruil.” Gelukkig kostte het hem zijn baan. Nee de Toyota Carina's deden moeiteloos twee ton. En mijn Dubai Camry taxi's staan inmiddels dik over de miljoen kilometers.

U leest het goed. Ik zit niet in de Eye-Tee omdat ik een hekel aan auto's heb. Ik ben echter gek van EyeTee. Software voor de Airline Industry. Klinkt dat niet geweldig? Klinkt toch veel beter dan: “Ik heb een deal gesloten om vijf jaar Marsrepen te verkopen aan het Palacehotel in Katwijk?” Waarschijnlijk ook een werelddeal, maar het klinkt toch wat minder. Ja toch? Ik onderga de project-plans, de deadlines, de niet heldere requirements, de projectmanagers die politiek laten prevaleren boven het uiteindelijk doel, namelijk go live. Ik onderga de vaak idiote security standards. Ik ben de “Bank of America niet!” Ook de – idiote – testcyclussen onderga ik. Ik ben namelijk gevormd in de autobranche. Er kan mij niets gebeuren. Ik heb het allemaal al meegemaakt als dealer. Er is geen betere leerschool.

Er kan mij niets gebeuren, ik kom uit de autobranche.

HANS ADRIANI, DEALER BD.HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Eye tee | Automotive Online

Eye tee

Redactie Redactie
• Laatste update:

En ooit komend als employee van een Volkswagen-dealer – Kamsteeg – was het best een grote stap naar zo'n Japans merk voor eigen rekening en risico. Maar het bleek goed. Erg goed. Ooit roestten ze nog. In den beginne. Zo rond vanaf nieuw 1977. Te veel koolstof in het plaatijzer. Maar ook veel bleef heel. Geen VWboxermotor met losse cilinderkoppen. Geen verbrande kleppen van de derde cilinder. Geen receptionist die met compressie meten de meter bij de derde cilinder wat minder hard in het bougiegat drukte om zelf een prima wagentje te krijgen. “Motor kapot mevrouwtje. Hoogste tijd voor inruil.” Gelukkig kostte het hem zijn baan. Nee de Toyota Carina's deden moeiteloos twee ton. En mijn Dubai Camry taxi's staan inmiddels dik over de miljoen kilometers.

U leest het goed. Ik zit niet in de Eye-Tee omdat ik een hekel aan auto's heb. Ik ben echter gek van EyeTee. Software voor de Airline Industry. Klinkt dat niet geweldig? Klinkt toch veel beter dan: “Ik heb een deal gesloten om vijf jaar Marsrepen te verkopen aan het Palacehotel in Katwijk?” Waarschijnlijk ook een werelddeal, maar het klinkt toch wat minder. Ja toch? Ik onderga de project-plans, de deadlines, de niet heldere requirements, de projectmanagers die politiek laten prevaleren boven het uiteindelijk doel, namelijk go live. Ik onderga de vaak idiote security standards. Ik ben de “Bank of America niet!” Ook de – idiote – testcyclussen onderga ik. Ik ben namelijk gevormd in de autobranche. Er kan mij niets gebeuren. Ik heb het allemaal al meegemaakt als dealer. Er is geen betere leerschool.

Er kan mij niets gebeuren, ik kom uit de autobranche.

HANS ADRIANI, DEALER BD.HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.