Bewust met winterbanden

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verkeerspsycholoog Adriaan Heino deed eerder dit jaar een bandenonderzoek onder tweeduizend consumenten. De vragen gingen onder andere over minimumprofieldiepte, bandenspanning en het Europese Bandenlabel. De resultaten maken volgens hem duidelijk dat de bandenkennis bij de meeste mensen tekortschiet. “Minder dan de helft van de ondervraagden controleert minimaal drie keer per jaar de bandenspanning. En slechts 13 procent kent de minimum profieldiepte van een zomerband, bij winterbanden is dit slechts 6 procent. Waarschijnlijk vertrouwen de meeste mensen erop dat het autobedrijf de conditie van hun banden controleert. Dat schept kansen. Laat zien wat de staat van de band is tijdens een onderhoudsbeurt, zomeren wintercheck of de vehicle health check, waarbij de werkplaatsreceptionist samen met de klant een rondje om de auto loopt en eventuele gebreken vastlegt. Je kan dan meteen uitleggen hoe de staat van de band de verkeersveiligheid beïnvloedt.”

Succesverhaal

De winterbandenwisselweken zijn een goed moment om klanten op het belang van bandenonderhoud te wijzen. Als mensen speciaal voor winterbanden naar het autobedrijf komen, staan ze meer open voor informatie over banden. Dat is een goed moment om uitleg te geven over bandenspanning en profieldieptes. Voor autobedrijven zelf loont het de moeite om, ondanks de drukte tijdens die wisselweken, de afgemonteerde banden te controleren. Dat maakt het eenvoudiger om klanten voorafgaand aan de zomerbandenwissel te wijzen op eventuele onvolkomenheden en een offerte voor nieuwe banden te sturen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bewust met winterbanden | Automotive Online

Bewust met winterbanden

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verkeerspsycholoog Adriaan Heino deed eerder dit jaar een bandenonderzoek onder tweeduizend consumenten. De vragen gingen onder andere over minimumprofieldiepte, bandenspanning en het Europese Bandenlabel. De resultaten maken volgens hem duidelijk dat de bandenkennis bij de meeste mensen tekortschiet. “Minder dan de helft van de ondervraagden controleert minimaal drie keer per jaar de bandenspanning. En slechts 13 procent kent de minimum profieldiepte van een zomerband, bij winterbanden is dit slechts 6 procent. Waarschijnlijk vertrouwen de meeste mensen erop dat het autobedrijf de conditie van hun banden controleert. Dat schept kansen. Laat zien wat de staat van de band is tijdens een onderhoudsbeurt, zomeren wintercheck of de vehicle health check, waarbij de werkplaatsreceptionist samen met de klant een rondje om de auto loopt en eventuele gebreken vastlegt. Je kan dan meteen uitleggen hoe de staat van de band de verkeersveiligheid beïnvloedt.”

Succesverhaal

De winterbandenwisselweken zijn een goed moment om klanten op het belang van bandenonderhoud te wijzen. Als mensen speciaal voor winterbanden naar het autobedrijf komen, staan ze meer open voor informatie over banden. Dat is een goed moment om uitleg te geven over bandenspanning en profieldieptes. Voor autobedrijven zelf loont het de moeite om, ondanks de drukte tijdens die wisselweken, de afgemonteerde banden te controleren. Dat maakt het eenvoudiger om klanten voorafgaand aan de zomerbandenwissel te wijzen op eventuele onvolkomenheden en een offerte voor nieuwe banden te sturen.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.