Verwarring

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verder een lieve vrouw. Er lopen momenteel heel wat tante To's rond. Tantetjes die oorzaken en gevolgen die totaal niets met elkaar te maken hebben toch met elkaar verbinden. Deze Tantetjes kruipen tevoorschijn uit allerlei hoeken en gaten nu er winst te scoren lijkt met het VW schandaal. Ten eerste natuurlijk nog steeds de onzinnige veronderstelling dat Tante invloed heeft op ons klimaat. Tante is niet wijzer. Vervolgens roept Tante: “Het komt allemaal door de fijnstof!” “Weg met de NOx'en!”, “Terug naar de natuur!” Of de natuur zo fijn is… Arsenicum is ook een natuurproduct… En milieutantes die klimaat en milieu door elkaar halen. Prima om in een goede balans te zorgen voor minder uitstoot. Uitstoot adem je in. En zolang er nog geen studieresultaat is dat aantoont dat de mens per jaar een hoeveelheid fijnstof nodig heeft (wacht maar, dat komt vast nog, net zoals met: niet moet/wel moet/niet moet eieren, avocado en chocola, om over rode wijn maar niet te spreken…) lijkt het interessant om wat aan verminderen te doen. En dan de meest domme Tantetjes die zich overal laten horen: “Het is nog veel erger dan alleen met VW.” “Alle auto's verbruiken veel meer en hebben een grotere uitstoot dan tijdens de test.” “De regels moeten aangescherpt worden!” “De testen deugen niet!” Hoezo zaken door elkaar halen? En wat een onzin om te focussen op het beter testen. Hoe je het ook doet: testen blijven testen. Het wordt nooit uw eigen test, Tante. Een betere kwaliteit krantenpapier betekent toch ook nog steeds niet dat de letters die erop staan beter kloppen? Er lijkt maar een feit te zijn en er is geen enkele aanleiding te veronderstellen dat andere autofabrikanten het ook gedaan hebben: sjoemelen tijdens de test. Het moet helder zijn en ik kan het nog steeds bijna niet geloven. Software om de test te manipuleren, dat is een beslissing. Je doet het of je doet het niet. VW organisatie: sterkte.

Sjoemelen is een beslissing: je doet het of je doet het niet.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Verwarring | Automotive Online

Verwarring

Redactie Redactie
• Laatste update:

Verder een lieve vrouw. Er lopen momenteel heel wat tante To's rond. Tantetjes die oorzaken en gevolgen die totaal niets met elkaar te maken hebben toch met elkaar verbinden. Deze Tantetjes kruipen tevoorschijn uit allerlei hoeken en gaten nu er winst te scoren lijkt met het VW schandaal. Ten eerste natuurlijk nog steeds de onzinnige veronderstelling dat Tante invloed heeft op ons klimaat. Tante is niet wijzer. Vervolgens roept Tante: “Het komt allemaal door de fijnstof!” “Weg met de NOx'en!”, “Terug naar de natuur!” Of de natuur zo fijn is… Arsenicum is ook een natuurproduct… En milieutantes die klimaat en milieu door elkaar halen. Prima om in een goede balans te zorgen voor minder uitstoot. Uitstoot adem je in. En zolang er nog geen studieresultaat is dat aantoont dat de mens per jaar een hoeveelheid fijnstof nodig heeft (wacht maar, dat komt vast nog, net zoals met: niet moet/wel moet/niet moet eieren, avocado en chocola, om over rode wijn maar niet te spreken…) lijkt het interessant om wat aan verminderen te doen. En dan de meest domme Tantetjes die zich overal laten horen: “Het is nog veel erger dan alleen met VW.” “Alle auto's verbruiken veel meer en hebben een grotere uitstoot dan tijdens de test.” “De regels moeten aangescherpt worden!” “De testen deugen niet!” Hoezo zaken door elkaar halen? En wat een onzin om te focussen op het beter testen. Hoe je het ook doet: testen blijven testen. Het wordt nooit uw eigen test, Tante. Een betere kwaliteit krantenpapier betekent toch ook nog steeds niet dat de letters die erop staan beter kloppen? Er lijkt maar een feit te zijn en er is geen enkele aanleiding te veronderstellen dat andere autofabrikanten het ook gedaan hebben: sjoemelen tijdens de test. Het moet helder zijn en ik kan het nog steeds bijna niet geloven. Software om de test te manipuleren, dat is een beslissing. Je doet het of je doet het niet. VW organisatie: sterkte.

Sjoemelen is een beslissing: je doet het of je doet het niet.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.