Bereik

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ieder zijn ideeën.

Maar we zijn bezig. Inkoop occasions van particulieren via het web. De louche autohandelaar kleedt zich virtueel aan. Maakt een handelaarspraatje met een argeloze geïnteresseerde klant. “Natuurlijk meneertje. U kunt uw wagentje bij ons kwijt. Wij zijn namelijk betrouwbaar.” Zo schreef Midas Wolf het ook al in de Donald Duck. We komen nog wel even kijken natuurlijk. Is natuurlijk ook wel natuurlijk. Je koopt iets toch niet ongezien? En al stemt de eigenaar/verkoper nog zo Groen Links, hij denkt voor zijn eigen portemonnee Ultra Rechts. Dan gaat het namelijk niet over andermans geld, maar over dat van hemzelf. Moeten we niet hebben. Dus de 6.000 euro wordt al gauw 4.000. Teleurstelling. Een enorme investering, maar het wordt niks. Maar we zijn bezig. We werken aan Corporate Identity. We willen er immers bij horen? We zetten zuilen neer. Palen met lichtreclame en wegwijs borden in het pand. En we willen tevreden klanten. Want dat vinden we fijn en dan krijgen we bonus. Een ex-Toyota-collega gaf voor elk positief formulier 10 euro. Hij werd de winnaar. Maar mag ik het even in perspectief zetten? Natuurlijk. U bent bezig. Ga door!!

Wat doen de privéleasetarieven de komende tijd?

Ik lees nu het boek Geen Bereik. Gaat over Blackberry. Over allemaal Amerikanen die nu nog bestaan. Die van een klein Canadees bedrijf een miljardenbedrijf hebben gemaakt. Blackberry werd een hype. Elke – eerst zakenman, later particulier – moest een Blackberry. De twee oprichters van het bedrijf Balsillie (verkoper – en op enig moment miljardair) en Lazaridis (techneut, briljant, ook op enig moment miljardair), gingen extreem up, maar daarna down. Ik vind het boek ‘prikkellectuur’. Dus zit er niet teveel mee. Private lease wordt niks, auto-inkoop wordt niks, en oh ja, schaalvergroting wordt niks, maar zit er niet mee. Het kan allemaal nog veel erger. Lees het boek Geen Bereik.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Bereik | Automotive Online

Bereik

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ieder zijn ideeën.

Maar we zijn bezig. Inkoop occasions van particulieren via het web. De louche autohandelaar kleedt zich virtueel aan. Maakt een handelaarspraatje met een argeloze geïnteresseerde klant. “Natuurlijk meneertje. U kunt uw wagentje bij ons kwijt. Wij zijn namelijk betrouwbaar.” Zo schreef Midas Wolf het ook al in de Donald Duck. We komen nog wel even kijken natuurlijk. Is natuurlijk ook wel natuurlijk. Je koopt iets toch niet ongezien? En al stemt de eigenaar/verkoper nog zo Groen Links, hij denkt voor zijn eigen portemonnee Ultra Rechts. Dan gaat het namelijk niet over andermans geld, maar over dat van hemzelf. Moeten we niet hebben. Dus de 6.000 euro wordt al gauw 4.000. Teleurstelling. Een enorme investering, maar het wordt niks. Maar we zijn bezig. We werken aan Corporate Identity. We willen er immers bij horen? We zetten zuilen neer. Palen met lichtreclame en wegwijs borden in het pand. En we willen tevreden klanten. Want dat vinden we fijn en dan krijgen we bonus. Een ex-Toyota-collega gaf voor elk positief formulier 10 euro. Hij werd de winnaar. Maar mag ik het even in perspectief zetten? Natuurlijk. U bent bezig. Ga door!!

Wat doen de privéleasetarieven de komende tijd?

Ik lees nu het boek Geen Bereik. Gaat over Blackberry. Over allemaal Amerikanen die nu nog bestaan. Die van een klein Canadees bedrijf een miljardenbedrijf hebben gemaakt. Blackberry werd een hype. Elke – eerst zakenman, later particulier – moest een Blackberry. De twee oprichters van het bedrijf Balsillie (verkoper – en op enig moment miljardair) en Lazaridis (techneut, briljant, ook op enig moment miljardair), gingen extreem up, maar daarna down. Ik vind het boek ‘prikkellectuur’. Dus zit er niet teveel mee. Private lease wordt niks, auto-inkoop wordt niks, en oh ja, schaalvergroting wordt niks, maar zit er niet mee. Het kan allemaal nog veel erger. Lees het boek Geen Bereik.

HANS ADRIANI, DEALER BD. HANS@DSOLUTION.EU

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.