Minder is meer

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek.

Voor: De Mondeo heeft een mooi motorenaanbod, is gunstig geprijsd en heeft veel versies met 20 procent bijtelling. En we vinden hem erg goed rijden, al jaren het sterke punt van de Mondeo. Tegen: Hij is al verouderd en deze versie had er eigenlijk twee jaar geleden al moeten zijn. Dat zie je vooral aan het interieur. Marktpotentieel: Een 8, want veel mensen zullen erop gewacht hebben. Het wordt een spannende strijd met de Volkswagen Passat.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: De auto is twee jaar geleden al geïntroduceerd in Parijs en sinds deze maand ook bij ons leverbaar met inmiddels wel de goede prijs. Het is een frisse D-segmenter tussen toch wel veel grijze muizen en met een ‘echte’ motor erin, de 2.0 TDCI. Tegen: Ford geeft met deze late Europese introductie weinig vertrouwen af. De afwerking is niet op Passat-niveau, die is duurder maar met 7 procent bijtelling en strakke afwerking wel begerenswaardiger. Marktpotentieel: Ze hebben bij Ford hun best gedaan maar komen niet verder dan een 7. Niet slecht, veel van de D-segmenters scoren een onvoldoende.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist bij Autotelex

Voor: De Mondeo heeft een sterk imago, geslaagd uiterlijk, goede rijeigenschappen en veel ruimte. Tegen: Het is een volumemodel waarvan de zakelijk gestuurde verkopen niet aansluiten op de tweedehands vraag. Afhankelijk van export voor maximale restwaarden. Ook de late introductie is natuurlijk geen voordeel. Marktpotentieel: In het D-segment een 7,5. De concurrentie zit niet stil, recent is bijvoorbeeld de Mazda 6 gefacelift met nu ook een fraai interieur. De nieuwe Passat blijft de standaard in het segment.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager bij Cisco

Voor: Ondanks het 1-liter motortje heeft de Mondeo een flink vermogen, met dank aan de state of the art technologie. Ook heeft hij een rijk uitgeruste basisuitvoering voor een scherpe prijs. Tegen: De bijtelling van 25 procent voor de benzineversie. Dit zal voor veel zakelijke rijders toch een belemmering zijn, waardoor de benzine-uitvoering achter zal blijven bij de diesel. Marktpotentieel: Vooral dankzij de diesel een 7. Maar er is volop concurrentie in het D-segment (met name de Passat). Daarnaast zullen de 7 procent auto’s uit andere segmenten ook nog het nodige aandeel wegsnoepen.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Minder is meer | Automotive Online

Minder is meer

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN, chef redactie Autoweek.

Voor: De Mondeo heeft een mooi motorenaanbod, is gunstig geprijsd en heeft veel versies met 20 procent bijtelling. En we vinden hem erg goed rijden, al jaren het sterke punt van de Mondeo. Tegen: Hij is al verouderd en deze versie had er eigenlijk twee jaar geleden al moeten zijn. Dat zie je vooral aan het interieur. Marktpotentieel: Een 8, want veel mensen zullen erop gewacht hebben. Het wordt een spannende strijd met de Volkswagen Passat.

FRANK VAN KLINK, directeur XLLease

Voor: De auto is twee jaar geleden al geïntroduceerd in Parijs en sinds deze maand ook bij ons leverbaar met inmiddels wel de goede prijs. Het is een frisse D-segmenter tussen toch wel veel grijze muizen en met een ‘echte’ motor erin, de 2.0 TDCI. Tegen: Ford geeft met deze late Europese introductie weinig vertrouwen af. De afwerking is niet op Passat-niveau, die is duurder maar met 7 procent bijtelling en strakke afwerking wel begerenswaardiger. Marktpotentieel: Ze hebben bij Ford hun best gedaan maar komen niet verder dan een 7. Niet slecht, veel van de D-segmenters scoren een onvoldoende.

JOOST KLAREN, restwaardespecialist bij Autotelex

Voor: De Mondeo heeft een sterk imago, geslaagd uiterlijk, goede rijeigenschappen en veel ruimte. Tegen: Het is een volumemodel waarvan de zakelijk gestuurde verkopen niet aansluiten op de tweedehands vraag. Afhankelijk van export voor maximale restwaarden. Ook de late introductie is natuurlijk geen voordeel. Marktpotentieel: In het D-segment een 7,5. De concurrentie zit niet stil, recent is bijvoorbeeld de Mazda 6 gefacelift met nu ook een fraai interieur. De nieuwe Passat blijft de standaard in het segment.

HANS DEN HOLLANDER, fleetmanager bij Cisco

Voor: Ondanks het 1-liter motortje heeft de Mondeo een flink vermogen, met dank aan de state of the art technologie. Ook heeft hij een rijk uitgeruste basisuitvoering voor een scherpe prijs. Tegen: De bijtelling van 25 procent voor de benzineversie. Dit zal voor veel zakelijke rijders toch een belemmering zijn, waardoor de benzine-uitvoering achter zal blijven bij de diesel. Marktpotentieel: Vooral dankzij de diesel een 7. Maar er is volop concurrentie in het D-segment (met name de Passat). Daarnaast zullen de 7 procent auto’s uit andere segmenten ook nog het nodige aandeel wegsnoepen.






Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.