Bdo kijk eens naar ouderen

INGEZONDEN MEDEDELING
De marges binnen de autobranche zijn krap. Tijd om alles op alles te zetten op kwaliteit en service. “Met name voor de groeiende doelgroep van oudere klanten. Door deze groep klanten te behandelen alsof het een feestje is om jouw klant te zijn, dan kun je nog marge realiseren”, denkt Melissant. Het is de denkwijze die past bij een familiebedrijf. BDO Accountancy en Consultancy is traditioneel sterk binnen de familiebedrijven. “Voor een familiebedrijf is niets zo belangrijk als harmonie en continuïteit op de lange termijn. Daarom kijkt BDO over de jaarcijfers en de fiscale structuur heen naar een visie voor de toekomst waarin deze aspecten centraal staan.” Melissant zou graag zien dat bedrijven beter gaan samenwerken. “Denk aan auto-ondernemers die de kosten delen. Autoboulevards zouden bijvoorbeeld de it-organisatie, het vervangend vervoer, de schadeherstel activiteiten, logistiek en opslag kunnen delen”, vertelt Melissant. Volgens hem is het noodzaak. “De omzet staat onder druk, dus moet je het in de kosten terugverdienen. Dat kun je niet snel als individueel bedrijf, je moet over je schaduw heen durven stappen en de samenwerking opzoeken.”