Remon Tijink (21): Ambitieus maar behoedzaam op eigen benen

`mooie, kloppende auto`s verkopen zichzelf`

Leonard van den Berg Leonard van den Berg
• Laatste update:

Rémon Tijink is een enthousiaste prater. Informeel, recht uit het hart. Geen driedelig pak of ‘opgeplakte glimlach’ maar een spijkerbroek en hoge schoenen. Hoewel hij vanaf zijn allereerste jaren opgroeide tussen de auto’s, lag het van tevoren helemaal niet vast dat hij hetzelfde werk zou gaan doen als zijn ouders. “Ik heb niet veel met auto’s. Maar een kloppende auto die er goed bij staat – met twee sleutels, een compleet onderhoudsboekje en alles op orde – daar word ik vrolijk van.”

Bellen en mailen

De jonge Twent studeerde automanagement niveau 4 in Apeldoorn en houdt meer van in- en verkoop dan van sleutelen. “Ik ben de hele dag aan het bellen, mailen en adverteren.

Eerst tweeëneenhalf jaar in de zaak van mijn ouders, nu vanuit Reutum. Het sleutelen laat ik aan onze monteur over. Die heeft er gevoel voor en verstand van de techniek van deze tijd, ik niet.”

Die monteur, met Rémon overgekomen vanuit Lattrop, is zijn enige directe collega op de nieuwe locatie, een huurpand waar voorheen autobedrijf Zuithof uit Bornerbroek zat. Rémon fietst er ’s ochtends vanuit het ouderlijk huis naartoe, een ritje van 25 minuten.

Zijn ouders zijn nu nog de eigenaar; plan is dat Rémon uiteindelijk beide vestigingen overneemt. Uiteraard werken ze nauw samen, ook qua administratie. “Facturen bereid ik uiteraard zelf voor.

Maar de boekhouding, dat doet moeders”, lacht Rémon.

Op zijn eigen stek heeft Tijink junior volop ruimte voor handel. “We kunnen hier zo’n vijftig auto’s kwijt. Ideaal, want ik houd van vlotte doorloop. In Lattrop verkocht ik al de meeste auto’s.

Omdat ik ook de meeste inkoop doe, is de gemiddelde doorlooptijd anderhalve maand. Langslapers, daar houd ik niet van. Mooie, kloppende auto’s verkopen zichzelf. Met de nieuwe vestiging erbij wil ik doorgroeien om sterk te staan als bedrijf.”

Marketing en verkoop doet Rémon vooral via de grote online autosites. “Met veel foto’s. Van elke auto maken we er minstens zestig, waarvan we er zeker 25 plaatsen. Van elk detail, van elk portier, van binnen en buiten. Zo kan een koper de auto echt al helemaal bekijken. Volledige openheid, geen verrassingen. Dat werkt het beste in deze tijd waarin alles toch al transparant is.”

Ambities en wakker liggen

Tijink junior is ambitieus maar realistisch. “Eerst maar eens zorgen dat we gezond draaien. Dan op termijn het bedrijf van mijn ouders overnemen. En daarna misschien groeien. Er zijn in de regio wel een aantal garagehouders op leeftijd die geen opvolging hebben. Dat kan interessant zijn. Maar eerst dit goed doen.” Van slechts twee dingen ligt de kersverse bedrijfsleider soms wakker:

“De werkplaatsomzet per auto, die zal marktbreed nog verder teruglopen denk ik. Om dat te compenseren denk ik na over een online offerte-formule. Zodat nieuwe klanten vooraf kunnen zien wat een reparatie bij ons kost. Het tweede is een inkoop die niet lekker valt, of een kans die ik heb gemist. Dan kan ik echt even balen.”

Autobedrijf Tijink

Autobedrijf Tijink (sinds 1991) is een universeel Bovag-garagebedrijf. Sinds 8 augustus dit jaar heeft het naast de hoofdvestiging in Lattrop een tweede vestiging in Reutum, op zo’n elf kilometer van elkaar. Met vier monteurs bedient het bedrijf particulieren en zakelijke klanten uit de regio. Daarnaast verkoopt het bedrijf personenauto’s en bedrijfsauto’s aan afnemers door het hele land. www.autobedrijftijink.nl

`mooie, kloppende auto`s verkopen zichzelf` | Automotive Online
Remon Tijink (21): Ambitieus maar behoedzaam op eigen benen

`mooie, kloppende auto`s verkopen zichzelf`

Leonard van den Berg Leonard van den Berg
• Laatste update:

Rémon Tijink is een enthousiaste prater. Informeel, recht uit het hart. Geen driedelig pak of ‘opgeplakte glimlach’ maar een spijkerbroek en hoge schoenen. Hoewel hij vanaf zijn allereerste jaren opgroeide tussen de auto’s, lag het van tevoren helemaal niet vast dat hij hetzelfde werk zou gaan doen als zijn ouders. “Ik heb niet veel met auto’s. Maar een kloppende auto die er goed bij staat – met twee sleutels, een compleet onderhoudsboekje en alles op orde – daar word ik vrolijk van.”

Bellen en mailen

De jonge Twent studeerde automanagement niveau 4 in Apeldoorn en houdt meer van in- en verkoop dan van sleutelen. “Ik ben de hele dag aan het bellen, mailen en adverteren.

Eerst tweeëneenhalf jaar in de zaak van mijn ouders, nu vanuit Reutum. Het sleutelen laat ik aan onze monteur over. Die heeft er gevoel voor en verstand van de techniek van deze tijd, ik niet.”

Die monteur, met Rémon overgekomen vanuit Lattrop, is zijn enige directe collega op de nieuwe locatie, een huurpand waar voorheen autobedrijf Zuithof uit Bornerbroek zat. Rémon fietst er ’s ochtends vanuit het ouderlijk huis naartoe, een ritje van 25 minuten.

Zijn ouders zijn nu nog de eigenaar; plan is dat Rémon uiteindelijk beide vestigingen overneemt. Uiteraard werken ze nauw samen, ook qua administratie. “Facturen bereid ik uiteraard zelf voor.

Maar de boekhouding, dat doet moeders”, lacht Rémon.

Op zijn eigen stek heeft Tijink junior volop ruimte voor handel. “We kunnen hier zo’n vijftig auto’s kwijt. Ideaal, want ik houd van vlotte doorloop. In Lattrop verkocht ik al de meeste auto’s.

Omdat ik ook de meeste inkoop doe, is de gemiddelde doorlooptijd anderhalve maand. Langslapers, daar houd ik niet van. Mooie, kloppende auto’s verkopen zichzelf. Met de nieuwe vestiging erbij wil ik doorgroeien om sterk te staan als bedrijf.”

Marketing en verkoop doet Rémon vooral via de grote online autosites. “Met veel foto’s. Van elke auto maken we er minstens zestig, waarvan we er zeker 25 plaatsen. Van elk detail, van elk portier, van binnen en buiten. Zo kan een koper de auto echt al helemaal bekijken. Volledige openheid, geen verrassingen. Dat werkt het beste in deze tijd waarin alles toch al transparant is.”

Ambities en wakker liggen

Tijink junior is ambitieus maar realistisch. “Eerst maar eens zorgen dat we gezond draaien. Dan op termijn het bedrijf van mijn ouders overnemen. En daarna misschien groeien. Er zijn in de regio wel een aantal garagehouders op leeftijd die geen opvolging hebben. Dat kan interessant zijn. Maar eerst dit goed doen.” Van slechts twee dingen ligt de kersverse bedrijfsleider soms wakker:

“De werkplaatsomzet per auto, die zal marktbreed nog verder teruglopen denk ik. Om dat te compenseren denk ik na over een online offerte-formule. Zodat nieuwe klanten vooraf kunnen zien wat een reparatie bij ons kost. Het tweede is een inkoop die niet lekker valt, of een kans die ik heb gemist. Dan kan ik echt even balen.”

Autobedrijf Tijink

Autobedrijf Tijink (sinds 1991) is een universeel Bovag-garagebedrijf. Sinds 8 augustus dit jaar heeft het naast de hoofdvestiging in Lattrop een tweede vestiging in Reutum, op zo’n elf kilometer van elkaar. Met vier monteurs bedient het bedrijf particulieren en zakelijke klanten uit de regio. Daarnaast verkoopt het bedrijf personenauto’s en bedrijfsauto’s aan afnemers door het hele land. www.autobedrijftijink.nl