Lage hartslag

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Is de Pulsar in staat om de concurrentie aan te gaan met toppers als de Golf?

Na jaren afwezigheid in het segment, de laatste Almera verdween in 2007 uit het gamma, moet Nissan natuurlijk een nieuwe klantenkring opbouwen. En dat is moeilijk. Eerst maar eens kijken of hij het kan opnemen tegen auto’s als de Hyundai i30 en de Kia Cee’d. Veel value for money is dan een goede eigenschap.

Gaat bij jullie lezers de hartslag omhoog van de Pulsar?

De eerste reacties zijn in de trant van ‘dit had 7 jaar geleden de opvolger van de Almera moeten zijn’ en dat betekent dat de Pulsar niet bepaald inslaat als een bom. Vergeleken bij de Qashqai ziet hij er ook wel wat bedaagd uit.

FRANK VAN KLINK Directeur XLLease

Een nieuwe speler in het C-segment. Verfrissend? De Pulsar?

Een aanval kunnen we het echt niet noemen. Zo eigenzinnig als de Juke is en de eerste Qashqai was, zo boring tikt deze Pulsar.

Positief is de door ons zo geliefde CVT-automaat. Zakelijk zal deze auto, zijn wij bang, vooral scoren binnen de diverse internationale verhuurvloten in Nederland.

Geen gunstige bijtelling. Is de auto dan kansloos in de lease?

Voor succes mag de netto-bijtelling niet hoger zijn dan bij z’n directe concurrenten én je moet op in ieder geval één ander vlak uitblinken. Dit jaar is ie kansloos vanwege z’n forse bijtelling. Daarnaast vrezen wij voor Nissan dat de Pulsar niet genoeg uitblinkt ten opzichte van de gevestigde orde.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Een Nissan in het C-segment.

Hoe bepaal je dan de restwaarde?

De restwaarde is niet gekoppeld aan de merknaam maar aan het product. Hoewel Nissan tot nu toe geen kans heeft gezien om in het C-segment potten te breken, doen ze dat des te meer met de Qashqai en de Juke.

En hoe is de restwaarde?

Als Autotelex de Pulsar beoordeelt op wat er nu aan informatie voorhanden is, gaat Nissan opnieuw niet scoren in het C-segment. Vooral de prijsstelling voor deze niet al te knappe en te weinig vooruitstrevende (denk aan CO2) auto valt ons wat tegen. De goed aangeklede Business Edition is niet veel aantrekkelijker geprijsd dan bijvoorbeeld een 308 Blue Lease. Wel moet gezegd worden dat het arsenaal aan veiligheidsvoorzieningen helemaal up-to-date is

Kan de Pulsar daarmee concurreren met bijvoorbeeld de Golf?

Nee, maar dat geldt voor veel meer merken.

Dit had zeven jaar geleden de opvolger van de Almera moeten zijn.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Lage hartslag | Automotive Online

Lage hartslag

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef nieuws & tests Autoweek

Is de Pulsar in staat om de concurrentie aan te gaan met toppers als de Golf?

Na jaren afwezigheid in het segment, de laatste Almera verdween in 2007 uit het gamma, moet Nissan natuurlijk een nieuwe klantenkring opbouwen. En dat is moeilijk. Eerst maar eens kijken of hij het kan opnemen tegen auto’s als de Hyundai i30 en de Kia Cee’d. Veel value for money is dan een goede eigenschap.

Gaat bij jullie lezers de hartslag omhoog van de Pulsar?

De eerste reacties zijn in de trant van ‘dit had 7 jaar geleden de opvolger van de Almera moeten zijn’ en dat betekent dat de Pulsar niet bepaald inslaat als een bom. Vergeleken bij de Qashqai ziet hij er ook wel wat bedaagd uit.

FRANK VAN KLINK Directeur XLLease

Een nieuwe speler in het C-segment. Verfrissend? De Pulsar?

Een aanval kunnen we het echt niet noemen. Zo eigenzinnig als de Juke is en de eerste Qashqai was, zo boring tikt deze Pulsar.

Positief is de door ons zo geliefde CVT-automaat. Zakelijk zal deze auto, zijn wij bang, vooral scoren binnen de diverse internationale verhuurvloten in Nederland.

Geen gunstige bijtelling. Is de auto dan kansloos in de lease?

Voor succes mag de netto-bijtelling niet hoger zijn dan bij z’n directe concurrenten én je moet op in ieder geval één ander vlak uitblinken. Dit jaar is ie kansloos vanwege z’n forse bijtelling. Daarnaast vrezen wij voor Nissan dat de Pulsar niet genoeg uitblinkt ten opzichte van de gevestigde orde.

JOOST KLAREN restwaardespecialist bij Autotelex

Een Nissan in het C-segment.

Hoe bepaal je dan de restwaarde?

De restwaarde is niet gekoppeld aan de merknaam maar aan het product. Hoewel Nissan tot nu toe geen kans heeft gezien om in het C-segment potten te breken, doen ze dat des te meer met de Qashqai en de Juke.

En hoe is de restwaarde?

Als Autotelex de Pulsar beoordeelt op wat er nu aan informatie voorhanden is, gaat Nissan opnieuw niet scoren in het C-segment. Vooral de prijsstelling voor deze niet al te knappe en te weinig vooruitstrevende (denk aan CO2) auto valt ons wat tegen. De goed aangeklede Business Edition is niet veel aantrekkelijker geprijsd dan bijvoorbeeld een 308 Blue Lease. Wel moet gezegd worden dat het arsenaal aan veiligheidsvoorzieningen helemaal up-to-date is

Kan de Pulsar daarmee concurreren met bijvoorbeeld de Golf?

Nee, maar dat geldt voor veel meer merken.

Dit had zeven jaar geleden de opvolger van de Almera moeten zijn.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.