Dagboek peter harms

MAANDAG
Het begin van een spannende week: we openen donderdag de nieuwe Mini-showroom. Een goede voor bereiding is het halve werk. Dat betekent ook de sprekers briefen voor de speeches. En ik controleer de reminder die we mailen op aantallen bezoekers en ik begeleid de plaatsing van de communicatiesystemen in de nieuwe showroom. Daarna volgt een update van een commerciële actie: we hebben twee nieuwe Mini's verkocht.
DINSDAG
Op dinsdag gaan de voorbereidingen door. De doorloop met muziek, licht en rook geeft een erg gaaf resultaat. Ook de montage van Gobo's met Mini-logo is een succes. De Mini-beleving komt helemaal tot zijn recht. Daarna heb ik een meeting met de VVD-fractie Zwolle over het voorprogramma dat er is voor de komst van verkeersminister Melanie Schultz-van Haege. Zij spreekt donderdag over bereikbaarheid en verkeer en de rol van de gemeente Zwolle hierin. Onze plek aan de Ceintuurbaan past helemaal in dit plaatje.
WOENSDAG
Veel technische zaken vandaag, zoals de controle van het complete elektriciteitssysteem na koppeling met extra versterkers. Het podium is geplaatst, ingericht en de cateringfaciliteiten zijn geregeld. Maar er zijn ook off ertes gemaakt voor een nieuwe Mini. De laatste puntjes op de i gezet voor de Indoor Communicatie Systemen. Wij willen met deze showroom het merk Mini in Zwolle en omliggende regio's op de kaart zetten.
DONDERDAG
D-Day. Vandaag openen wij Dusseldorp Mini Zwolle officieel en lanceren wij de nieuwe generatie Mini voor een exclusief gezelschap. Er zijn drie nieuwe Mini-modellen in de showroom gezet, onze eigen classic Herman Brood Mini en enkele fraaie andere modellen. Ook de lopende band met sushi is operationeel. Dan volgt de ontvangst van gasten, speeches en de openingshandelingen. Het is een drukte van belang, met kwalitatief goede bezoekers, inclusief de minister, directie Mini Nederland, zakelijke klanten en particulieren. De mooiste woorden kwamen van Marcel Buining, directeur Mini Nederland, hij vertelde over de toekomst van Mini en dat wij met deze opening een stap hebben gezet in het succes voor het merk. De sfeer was top!
‘Onze eigen classic Herman Brood Mini staat er ook.’
VRIJDAG
Het is ‘the day after’. We genieten nog na van de opening. Maar er moet ook gewerkt worden: met het hele team bouwen we de showroom weer om tot onze vertrouwde verkoopomgeving. Gevolgd door een follow-up van de klant gesprekken en leads van gisteren. Ook is het tijd om de eerste demo's te naam te stellen. Er waren veel klanten, er is veel interesse en er is één nieuwe Mini verkocht. Het belooft een mooie periode te worden.