Drieling op komst

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

ROY KLEIJWEGT Testredacteur Autoweek

Groot nieuws de nieuwe 108?

Absoluut. Het A-segment is nog altijd waar de aantallen zitten en de 107 deed het zelfs vrij laat in zijn leven nog goed. Hoogste tijd voor een nieuwe, want de concurrentie is moordend.

Hebben jullie nog een voorkeur voor een van de drieling?

Toyota gaat nu iets meer zijn eigen weg dan PSA in vergelijking met het vorige trio, en ook het uiterlijk van de Aygo is wat gedurfder. Niets voor Toyota, maar wij kunnen het waarderen.

Moeten de VW Up en andere concurrenten op hun tellen passen?

De Up zal zijn broek wel ophouden, al zal er wel meer druk komen. De Hyundai i10, het VW-trio, de Kia Picanto: allemaal érg goede auto’s. Dat was destijds bij de 107-lancering anders.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Gaan we de 108 veel terugzien in de lease?

14% bijtelling in dit segment is nog redelijk uniek. Echter, zakelijk gezien wordt dit segment voornamelijk ingezet voor mobiliteit van Oost-Europese werknemers. Voor de rest van de zakelijke registraties verwachten wij privé-lease. Met de leaseregistraties valt het dus wel mee.

Wie gaat het A-segment domineren dit jaar?

Inmiddels is ’t leuk shoppen in het A-segment! De grappige C1 en 500-achtige Twingo (motor achterin) zijn beide nieuw. Toch denken wij dat de Up het lievelingetje blijft de komende jaren. VW laat zien dat een degelijke uitstraling en een feilloos imago meer betekenen dan een trendy uiterlijk.

Is de 108 de ideale privélease auto?

Ja. Maar dat zijn bijna alle A-segmenters. Importeur en dealers duiken massaal in dit gat. Maar wel een gat dat gecreëerd wordt met prijs en dus vechten we het op 5 euro verschil per maand uit.

JOOST KLAREN Restwaardespecialist bij Autotelex

De huidige drieling scoort goed in restwaarde, de nieuwe lichting ook?

Dat verwacht ik wel. Eindelijk worden de CO2- waarden ook voor deze drieling aangepakt. Ze kunnen dus weer scherp worden geprijsd, een van de sterkste koopargumenten en goed voor de restwaarde.

Wie van de drie gaat denk je de hoogste restwaarde scoren?

Voor wat betreft de vorige drieling zijn de verschillen klein gebleken en voornamelijk afhankelijk van het aanbod: grote volumes drukken de restwaarden en ook kale uitvoeringen zijn ongewild. De Aygo heeft een kleine voorsprong op het gebied van restwaarde.

Zijn er niet teveel kleine auto’s verkocht om de restwaarde op peil te houden nu de belastingvoordelen wegvallen?

De paar tientjes waar het nu op uitdraait nemen de mensen voor lief. Ook in januari 2014 staat het huidige trio nog steeds in de import top 10. De restwaarden staan momenteel niet onder druk.

Het is inmiddels leuk shoppen in het A-segment.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Drieling op komst | Automotive Online

Drieling op komst

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

ROY KLEIJWEGT Testredacteur Autoweek

Groot nieuws de nieuwe 108?

Absoluut. Het A-segment is nog altijd waar de aantallen zitten en de 107 deed het zelfs vrij laat in zijn leven nog goed. Hoogste tijd voor een nieuwe, want de concurrentie is moordend.

Hebben jullie nog een voorkeur voor een van de drieling?

Toyota gaat nu iets meer zijn eigen weg dan PSA in vergelijking met het vorige trio, en ook het uiterlijk van de Aygo is wat gedurfder. Niets voor Toyota, maar wij kunnen het waarderen.

Moeten de VW Up en andere concurrenten op hun tellen passen?

De Up zal zijn broek wel ophouden, al zal er wel meer druk komen. De Hyundai i10, het VW-trio, de Kia Picanto: allemaal érg goede auto’s. Dat was destijds bij de 107-lancering anders.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Gaan we de 108 veel terugzien in de lease?

14% bijtelling in dit segment is nog redelijk uniek. Echter, zakelijk gezien wordt dit segment voornamelijk ingezet voor mobiliteit van Oost-Europese werknemers. Voor de rest van de zakelijke registraties verwachten wij privé-lease. Met de leaseregistraties valt het dus wel mee.

Wie gaat het A-segment domineren dit jaar?

Inmiddels is ’t leuk shoppen in het A-segment! De grappige C1 en 500-achtige Twingo (motor achterin) zijn beide nieuw. Toch denken wij dat de Up het lievelingetje blijft de komende jaren. VW laat zien dat een degelijke uitstraling en een feilloos imago meer betekenen dan een trendy uiterlijk.

Is de 108 de ideale privélease auto?

Ja. Maar dat zijn bijna alle A-segmenters. Importeur en dealers duiken massaal in dit gat. Maar wel een gat dat gecreëerd wordt met prijs en dus vechten we het op 5 euro verschil per maand uit.

JOOST KLAREN Restwaardespecialist bij Autotelex

De huidige drieling scoort goed in restwaarde, de nieuwe lichting ook?

Dat verwacht ik wel. Eindelijk worden de CO2- waarden ook voor deze drieling aangepakt. Ze kunnen dus weer scherp worden geprijsd, een van de sterkste koopargumenten en goed voor de restwaarde.

Wie van de drie gaat denk je de hoogste restwaarde scoren?

Voor wat betreft de vorige drieling zijn de verschillen klein gebleken en voornamelijk afhankelijk van het aanbod: grote volumes drukken de restwaarden en ook kale uitvoeringen zijn ongewild. De Aygo heeft een kleine voorsprong op het gebied van restwaarde.

Zijn er niet teveel kleine auto’s verkocht om de restwaarde op peil te houden nu de belastingvoordelen wegvallen?

De paar tientjes waar het nu op uitdraait nemen de mensen voor lief. Ook in januari 2014 staat het huidige trio nog steeds in de import top 10. De restwaarden staan momenteel niet onder druk.

Het is inmiddels leuk shoppen in het A-segment.




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.