Maximale mini

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef redactie Autoweek

Gaat jullie hart sneller kloppen van de nieuwe Mini?

Nee. Het komt natuurlijk allemaal erg bekend voor qua design. Logisch, dat ga je niet veranderen. De techniek is wel interessant, want hij krijgt nieuwe driecilinders met turbo.

Wie gaat last krijgen van de Mini?

Audi, met de A1. ‘Toevallig’ krijgt die dan ook binnenkort een facelift. En de Citroën DS3 loopt natuurlijk ook alweer vier jaar mee.

Naar welke versie van de Mini kijken jullie het meest uit?

De Cooper S. Die heeft een 2.0 turbomotor en dat moet wel een heel smeuïg blok zijn voor zo’n compact autootje.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Wat verwachten jullie van deze Mini?

‘Born in Born the Netherlands’ zorgt zeker voor aandacht (en dus voor leaseofferteaanvragen). 20 Procent bijtelling is een must, want door de fiscale druk werd de liefde voor Mini wel iets minder. Wij zijn heel nieuwsgierig naar de driepitter op petroleum.

Waar liggen de kansen voor de Mini op de leasemarkt?

In de geijkte doelgroep. De leaseprijzen zijn onder druk van de restwaarde wel genormaliseerd. De Mini wordt steeds meer een XL en we vragen ons wel af of dat nu juist een grotere doelgroep aanboort of bestaande fans afschrikt.

En waar de bedreigingen?

Voor een Mini kies je bewust. Maar kies je er ook de tweede en derde keer voor? De concurrentie, vooral op prijs, is groot en dat is niet het sterkste punt van de Mini.

JOOST KLAREN Restwaardespecialist bij Autotelex

De nieuwe Mini is vast weer een restwaardetopper?

Born in the Netherlands. Als dat geen garantie voor succes is! De nieuwe BMW-motoren moeten zich echt gaan bewijzen: Alleen de 2.0 liter in de Cooper S heeft 4 cilinders, de rest moet het met 3 doen.

Zijn er bijzonderheden met betrekking tot de restwaarde?

Afgezien van bijtelling is het prettig lage CO2-waarden te zien in een groot deel van het leveringsprogramma. Dit betekent namelijk ook minder bpm en daardoor concurrerende nieuwprijzen met bijbehorende restwaarden. Geen standaard airco is een restwaarde minnetje.

Voor een Mini kies je bewust. Maar doe je dat ook een tweede of derde keer?




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Maximale mini | Automotive Online

Maximale mini

Redactie Redactie
• Laatste update:

WAT ZEGGEN DE EXPERTS?

STÉPHAN VERMEULEN chef redactie Autoweek

Gaat jullie hart sneller kloppen van de nieuwe Mini?

Nee. Het komt natuurlijk allemaal erg bekend voor qua design. Logisch, dat ga je niet veranderen. De techniek is wel interessant, want hij krijgt nieuwe driecilinders met turbo.

Wie gaat last krijgen van de Mini?

Audi, met de A1. ‘Toevallig’ krijgt die dan ook binnenkort een facelift. En de Citroën DS3 loopt natuurlijk ook alweer vier jaar mee.

Naar welke versie van de Mini kijken jullie het meest uit?

De Cooper S. Die heeft een 2.0 turbomotor en dat moet wel een heel smeuïg blok zijn voor zo’n compact autootje.

FRANK VAN KLINK directeur XLLease

Wat verwachten jullie van deze Mini?

‘Born in Born the Netherlands’ zorgt zeker voor aandacht (en dus voor leaseofferteaanvragen). 20 Procent bijtelling is een must, want door de fiscale druk werd de liefde voor Mini wel iets minder. Wij zijn heel nieuwsgierig naar de driepitter op petroleum.

Waar liggen de kansen voor de Mini op de leasemarkt?

In de geijkte doelgroep. De leaseprijzen zijn onder druk van de restwaarde wel genormaliseerd. De Mini wordt steeds meer een XL en we vragen ons wel af of dat nu juist een grotere doelgroep aanboort of bestaande fans afschrikt.

En waar de bedreigingen?

Voor een Mini kies je bewust. Maar kies je er ook de tweede en derde keer voor? De concurrentie, vooral op prijs, is groot en dat is niet het sterkste punt van de Mini.

JOOST KLAREN Restwaardespecialist bij Autotelex

De nieuwe Mini is vast weer een restwaardetopper?

Born in the Netherlands. Als dat geen garantie voor succes is! De nieuwe BMW-motoren moeten zich echt gaan bewijzen: Alleen de 2.0 liter in de Cooper S heeft 4 cilinders, de rest moet het met 3 doen.

Zijn er bijzonderheden met betrekking tot de restwaarde?

Afgezien van bijtelling is het prettig lage CO2-waarden te zien in een groot deel van het leveringsprogramma. Dit betekent namelijk ook minder bpm en daardoor concurrerende nieuwprijzen met bijbehorende restwaarden. Geen standaard airco is een restwaarde minnetje.

Voor een Mini kies je bewust. Maar doe je dat ook een tweede of derde keer?




Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.