Amaryllis: dealer-APK kan fors omhoog

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Amarillys-directeur Martin de Groot gaat op dit moment slechts 38% van de APK-plichtige autobezitters voor zijn APK naar de dealer. De reden daarvan is dat 49% bang zegt te zijn voor onverwachte reparaties, dat 71% verwacht duurder uit te zijn dan bij een universeel en dat 93% denkt dat ze bij een niet-dealer eerlijker worden behandeld, aldus De Groot.

Maar er is hoop voor de dealer, aldus De Groot. “Wanneer de officiële APK-herinneringsbrief binnenkomt is het te laat. Dan besluit de klant de APK te gaan regelen en kiest hij dus in bijna tweederde van de gevallen voor de universele garage. En als dat besluit is genomen, valt dat niet meer te beïnvloeden. Dat kan wel door nóg verder van tevoren een gratis inspectie aan te bieden en die vervolgens te laten nabellen.” Volgens De Groot maakt 36% van de klanten bij telefonische opvolging een afspraak en komt 80% daarvan vervolgens ook opdagen.

Uit een onderzoek dat Amaryllis heeft gedaan, is volgens De Groot gebleken dat 52% van de ondervraagden jaarlijks 250 tot 500 euro uitgeeft aan onderhoud van de auto. Enig rekenwerk brengt hem tot de uitspraak dat de APK-klant gemiddeld goed is voor 450 euro omzet.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Amaryllis: dealer-APK kan fors omhoog | Automotive Online

Amaryllis: dealer-APK kan fors omhoog

Redactie Redactie
• Laatste update:

Volgens Amarillys-directeur Martin de Groot gaat op dit moment slechts 38% van de APK-plichtige autobezitters voor zijn APK naar de dealer. De reden daarvan is dat 49% bang zegt te zijn voor onverwachte reparaties, dat 71% verwacht duurder uit te zijn dan bij een universeel en dat 93% denkt dat ze bij een niet-dealer eerlijker worden behandeld, aldus De Groot.

Maar er is hoop voor de dealer, aldus De Groot. “Wanneer de officiële APK-herinneringsbrief binnenkomt is het te laat. Dan besluit de klant de APK te gaan regelen en kiest hij dus in bijna tweederde van de gevallen voor de universele garage. En als dat besluit is genomen, valt dat niet meer te beïnvloeden. Dat kan wel door nóg verder van tevoren een gratis inspectie aan te bieden en die vervolgens te laten nabellen.” Volgens De Groot maakt 36% van de klanten bij telefonische opvolging een afspraak en komt 80% daarvan vervolgens ook opdagen.

Uit een onderzoek dat Amaryllis heeft gedaan, is volgens De Groot gebleken dat 52% van de ondervraagden jaarlijks 250 tot 500 euro uitgeeft aan onderhoud van de auto. Enig rekenwerk brengt hem tot de uitspraak dat de APK-klant gemiddeld goed is voor 450 euro omzet.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.