Nieuwe regeling BPM-accessoires

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Tweede Kamer stemde gisteren in met dit wetsvoorstel van staatssecretaris Joop Wijn.

Bovag en Rai zeggen ‘verheugd te zijn met de nieuwe regelgeving. Bovag-directeur Koos Burgman, in de NDA-nieuwsbrief: “Bij de huidige regeling kan het autobedrijf pas overige accessoires aanbrengen nadat kenteken deel I is aangevraagd en moet het autobedrijf de planning afstemmen op die aanvraag. Met de nieuwe regeling zijn er geen fiscale en administratieve beperkingen meer op dit gebied.”

Ook voor de ombouw van chassis-cabine bestelauto’s is de nieuwe regeling een goede oplossing, vindt de Bovag, al waarschuwt het de leden wel om, totdat de wet in werking treedt, nog volgens de ‘oude’ regeling te werken. Naar verwachting gaat de wet over enkele maanden in.

Het nieuwe wetsvoorstel maakt ook een einde aan de betaling van rest-BPM voor bestelauto’s jonger dan vijf jaar bij export, diefstal of sloop. Deze regeling gaat met terugwerkende kracht in tot en met 1 juli 2005. “Door de afschaffing van het grijze kenteken voor particulieren is de export van jonge gebruikte bestelauto’s steeds belangrijker. Gelukkig wordt dat nu een stuk makkelijker”, aldus Burgman.
Het vervangen van de huidige BPM-afschrijvingscurve, dat ook in het wetsvoorstel stond, is door een amendement van de Kamerleden Hofstra en Crone weggestemd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Nieuwe regeling BPM-accessoires | Automotive Online

Nieuwe regeling BPM-accessoires

Redactie Redactie
• Laatste update:

De Tweede Kamer stemde gisteren in met dit wetsvoorstel van staatssecretaris Joop Wijn.

Bovag en Rai zeggen ‘verheugd te zijn met de nieuwe regelgeving. Bovag-directeur Koos Burgman, in de NDA-nieuwsbrief: “Bij de huidige regeling kan het autobedrijf pas overige accessoires aanbrengen nadat kenteken deel I is aangevraagd en moet het autobedrijf de planning afstemmen op die aanvraag. Met de nieuwe regeling zijn er geen fiscale en administratieve beperkingen meer op dit gebied.”

Ook voor de ombouw van chassis-cabine bestelauto’s is de nieuwe regeling een goede oplossing, vindt de Bovag, al waarschuwt het de leden wel om, totdat de wet in werking treedt, nog volgens de ‘oude’ regeling te werken. Naar verwachting gaat de wet over enkele maanden in.

Het nieuwe wetsvoorstel maakt ook een einde aan de betaling van rest-BPM voor bestelauto’s jonger dan vijf jaar bij export, diefstal of sloop. Deze regeling gaat met terugwerkende kracht in tot en met 1 juli 2005. “Door de afschaffing van het grijze kenteken voor particulieren is de export van jonge gebruikte bestelauto’s steeds belangrijker. Gelukkig wordt dat nu een stuk makkelijker”, aldus Burgman.
Het vervangen van de huidige BPM-afschrijvingscurve, dat ook in het wetsvoorstel stond, is door een amendement van de Kamerleden Hofstra en Crone weggestemd.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.