Joint venture Bosal met Delphi

Redactie Redactie
• Laatste update:

Delphi is met name sterk in het Amerikaanse werelddeel en Azië, Bosal in Europa en de VS. Door de joint venture kunnen ze beide makkelijker actief worden in nieuwe markten.

De productprogramma’s van Delphi en Bosal vullen elkaar meer aan dan dat zij elkaar overlappen: Delphi is sterk in spruitstukken en katalysatoren, Bosal met name in de rest van het uitlaatsysteem.

Volgens Karel Bos (1961), de ceo van de Bosal Groep, is de samenwerking belangrijk gezien de schaalvergroting bij autofabrikanten en hun toeleveranciers, waarbij de auto-industrie het aantal toeleveranciers zoveel mogelijk beperkt. “Tegelijkertijd wenst men in elke gewenste regio toegang tot productiefaciliteiten te hebben.”

De joint-venture – die Bosal Delphi Complete Exhaust Systems gaat heten – wordt een van de grootste spelers op de wereldmarkt voor uitlaten, naast Arvin, Faurecia en Tenneco (Walker). Het gaat niet om een verkapte overname van Bosal door het veel grotere Delphi, aldus groepsdirecteur Dick Monté van Bosal. “Beide bedrijven blijven volledig zelfstandig.”
De nieuwe combinatie, die naar verwachting halverwege dit jaar definitief wordt, heeft een jaaromzet van naar schatting 1,4 miljard euro.

Zie verder Automotive 9, die aanstaande vrijdag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Joint venture Bosal met Delphi | Automotive Online

Joint venture Bosal met Delphi

Redactie Redactie
• Laatste update:

Delphi is met name sterk in het Amerikaanse werelddeel en Azië, Bosal in Europa en de VS. Door de joint venture kunnen ze beide makkelijker actief worden in nieuwe markten.

De productprogramma’s van Delphi en Bosal vullen elkaar meer aan dan dat zij elkaar overlappen: Delphi is sterk in spruitstukken en katalysatoren, Bosal met name in de rest van het uitlaatsysteem.

Volgens Karel Bos (1961), de ceo van de Bosal Groep, is de samenwerking belangrijk gezien de schaalvergroting bij autofabrikanten en hun toeleveranciers, waarbij de auto-industrie het aantal toeleveranciers zoveel mogelijk beperkt. “Tegelijkertijd wenst men in elke gewenste regio toegang tot productiefaciliteiten te hebben.”

De joint-venture – die Bosal Delphi Complete Exhaust Systems gaat heten – wordt een van de grootste spelers op de wereldmarkt voor uitlaten, naast Arvin, Faurecia en Tenneco (Walker). Het gaat niet om een verkapte overname van Bosal door het veel grotere Delphi, aldus groepsdirecteur Dick Monté van Bosal. “Beide bedrijven blijven volledig zelfstandig.”
De nieuwe combinatie, die naar verwachting halverwege dit jaar definitief wordt, heeft een jaaromzet van naar schatting 1,4 miljard euro.

Zie verder Automotive 9, die aanstaande vrijdag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.