Inzet lease-auto’s plust 18%

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook van enige downgrading van het leasewagenpark was niet echt sprake: het D-segment (Laguna, Passat etcetera) blijft de populairst leaseklasse, gevolgd door het C-segment (307, Golf etcetera). Ook uit cijfers van de VNA (vereniging van de grootste autoleasebedrijven) blijkt dat de aanschafprijs van de gemiddelde lease-auto gestaag blijft stijgen; in 2004 bedroeg die (ex btw) € 24.100, tegenover € 22.850 in 2003. Over het geheel genomen kostte een modale auto in Nederland vorig jaar € 23.572 – inclusief btw wel te verstaan.

Ook andere sectoren van de zakelijke markt noteren betere cijfers. Zo werden er in het eerste kwartaal bijna 10% meer rentals ingezet (veel Opel, Ford en Volkswagen) en nam het aantal ingezette demo’s met ruim 6% toe (koplopers: Ford en Hyundai). De segmenten ‘mkb’ en ‘fleetowners’ bleven stabiel. Dé grote afwezige in de showrooms is vooralsnog de privé-koper: de afname van het particuliere personenautosegment was dik 16%, bij de bestelwagens is – in de aanloop naar de einddatum van 30 juni – nu al sprake van een halvering van de particuliere verkoop.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Inzet lease-auto’s plust 18% | Automotive Online

Inzet lease-auto’s plust 18%

Redactie Redactie
• Laatste update:

Ook van enige downgrading van het leasewagenpark was niet echt sprake: het D-segment (Laguna, Passat etcetera) blijft de populairst leaseklasse, gevolgd door het C-segment (307, Golf etcetera). Ook uit cijfers van de VNA (vereniging van de grootste autoleasebedrijven) blijkt dat de aanschafprijs van de gemiddelde lease-auto gestaag blijft stijgen; in 2004 bedroeg die (ex btw) € 24.100, tegenover € 22.850 in 2003. Over het geheel genomen kostte een modale auto in Nederland vorig jaar € 23.572 – inclusief btw wel te verstaan.

Ook andere sectoren van de zakelijke markt noteren betere cijfers. Zo werden er in het eerste kwartaal bijna 10% meer rentals ingezet (veel Opel, Ford en Volkswagen) en nam het aantal ingezette demo’s met ruim 6% toe (koplopers: Ford en Hyundai). De segmenten ‘mkb’ en ‘fleetowners’ bleven stabiel. Dé grote afwezige in de showrooms is vooralsnog de privé-koper: de afname van het particuliere personenautosegment was dik 16%, bij de bestelwagens is – in de aanloop naar de einddatum van 30 juni – nu al sprake van een halvering van de particuliere verkoop.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.