DaimlerChrysler opent remarketing center

Redactie Redactie
• Laatste update:

De belangrijkste verandering in de nieuwe aanpak is de manier waarop de ex-lease-auto’s van zusterbedrijf D/C Financial Services worden verkocht: nu gaan die vaak nog naar de handel, maar het is de bedoeling dat die in de toekomst vaker aan dealers worden verkocht. Daarnaast zullen er kort ingezette demonstratie- en personeelsauto’s en huurauto’s worden verkocht.

Het Remarketing Center start met Mercedes-personenauto’s en Smart; in de loop van het jaar volgen de bestelwagens van Mercedes-Benz, volgend jaar is het de beurt aan auto’s uit de Chrysler-hoek. De verwachting is dat men start met 2.500 auto’s op jaarbasis en dat dit er over twee jaar 4.000 zullen zijn.

Twee externe partijen spelen een rol bij de remarketing. Het DaimlerChrysler Technical Center (DCTC) zorgt voor schouwing, rapportage en reconditioning. FleetSelect ondersteunt de veiling van de auto’s, die plaatsvindt op een website. Daar kunnen dealers ook het actuele aanbod, bevestigingen en facturen van gekochte auto’s en de status hiervan inzien.

Het Remarketing Center krijgt ook een hotline waar dealers informatie kunnen krijgen over de inruilwaarde van een vreemd-merkauto. Ook kunnen zij er auto’s uit hun eigen voorraad aanbieden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

DaimlerChrysler opent remarketing center | Automotive Online

DaimlerChrysler opent remarketing center

Redactie Redactie
• Laatste update:

De belangrijkste verandering in de nieuwe aanpak is de manier waarop de ex-lease-auto’s van zusterbedrijf D/C Financial Services worden verkocht: nu gaan die vaak nog naar de handel, maar het is de bedoeling dat die in de toekomst vaker aan dealers worden verkocht. Daarnaast zullen er kort ingezette demonstratie- en personeelsauto’s en huurauto’s worden verkocht.

Het Remarketing Center start met Mercedes-personenauto’s en Smart; in de loop van het jaar volgen de bestelwagens van Mercedes-Benz, volgend jaar is het de beurt aan auto’s uit de Chrysler-hoek. De verwachting is dat men start met 2.500 auto’s op jaarbasis en dat dit er over twee jaar 4.000 zullen zijn.

Twee externe partijen spelen een rol bij de remarketing. Het DaimlerChrysler Technical Center (DCTC) zorgt voor schouwing, rapportage en reconditioning. FleetSelect ondersteunt de veiling van de auto’s, die plaatsvindt op een website. Daar kunnen dealers ook het actuele aanbod, bevestigingen en facturen van gekochte auto’s en de status hiervan inzien.

Het Remarketing Center krijgt ook een hotline waar dealers informatie kunnen krijgen over de inruilwaarde van een vreemd-merkauto. Ook kunnen zij er auto’s uit hun eigen voorraad aanbieden.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.