Opel-storm nadert Nederland
Het automerk doet dat niet om die auto’s te verkopen, dat is hoogstens een prettige bijkomstigheid, zei Alain Visser, de Europese marketingbaas van Opel, gisteravond tijdens een diner met een groep journalisten.
Doel van de campagne is het grote publiek kennis te laten maken met het nieuwe Opel, aldus Visser. “Onze auto’s zijn in korte tijd véél beter geworden, de afgelopen vijf jaar zijn onze garantiekosten per auto met 65% gedaald. Tot zover het goede nieuws. Het minder goede nieuws is dat ons imago maar heel langzaam beter wordt. Dat is frustrerend. En dan kun je in reclames wel zeggen hoe goed je bent, maar wij dachten: we hebben een Big Bang nodig.”
De knal blijkt harder te klinken dan Opel verwachtte: waar men aanvankelijk in 38 Europese landen 35 duizend demo’s wilde inzetten, ziet het er nu naar uit dat het er 45 duizend gaan worden, aldus Visser.
In de Automotive van aanstaande donderdag (7 april) leest u meer over deze Big Bang.