Peugeot zegt nee tegen SLA’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Sindsdien wordt er achter de schermen druk gesproken tussen vrijwel alle grotere automerken en de leasewereld. In naam gaat dat over dienstverlening bij onderhoud en reparatie, maar vooral de kortingsparagraaf is populair in de leasewereld. Daar staat tegenover dat de merkorganisaties zich verzekerd zouden weten van een bepaald werkplaatsvolume en ook banden, ruiten en schade deels weer terug zouden krijgen. Volgens een betrokkene zijn de volume-toezeggingen van leasemaatschappijen vaak echter boterzacht. “Je ziet veel formuleringen als Wij zullen proberen….”

Zoals gezegd zijn de meeste grote automerken in gesprek met de grote leasemaatschappijen over de SLA’s. Peugeot doet dit niet. Hans Laumans, hoofd fleetsales bij de importeur, zegt geen reden te zien om overhaast SLA’s af te sluiten. “We hanteren voor heel veel werkplaatswerkzaamheden al pakketprijzen, we hebben met de dealers afspraken gemaakt over doorlooptijden, de facturen moeten er op een bepaalde manier uitzien, enzovoorts. Moet je dat dan nog eens gaan formaliseren? Vooralsnog doen we dat niet.”

Zie verder Automotive 18, die aanstaande donderdag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Peugeot zegt nee tegen SLA’s | Automotive Online

Peugeot zegt nee tegen SLA’s

Redactie Redactie
• Laatste update:

Sindsdien wordt er achter de schermen druk gesproken tussen vrijwel alle grotere automerken en de leasewereld. In naam gaat dat over dienstverlening bij onderhoud en reparatie, maar vooral de kortingsparagraaf is populair in de leasewereld. Daar staat tegenover dat de merkorganisaties zich verzekerd zouden weten van een bepaald werkplaatsvolume en ook banden, ruiten en schade deels weer terug zouden krijgen. Volgens een betrokkene zijn de volume-toezeggingen van leasemaatschappijen vaak echter boterzacht. “Je ziet veel formuleringen als Wij zullen proberen….”

Zoals gezegd zijn de meeste grote automerken in gesprek met de grote leasemaatschappijen over de SLA’s. Peugeot doet dit niet. Hans Laumans, hoofd fleetsales bij de importeur, zegt geen reden te zien om overhaast SLA’s af te sluiten. “We hanteren voor heel veel werkplaatswerkzaamheden al pakketprijzen, we hebben met de dealers afspraken gemaakt over doorlooptijden, de facturen moeten er op een bepaalde manier uitzien, enzovoorts. Moet je dat dan nog eens gaan formaliseren? Vooralsnog doen we dat niet.”

Zie verder Automotive 18, die aanstaande donderdag verschijnt.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.